Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Τώρα που η τηλεκπαίδευση μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και πιθανόν να ανοίξει σε κάποιους την όρεξη να θελήσουν να την συνεχίσουν, έστω και μερικώς, και μετά την πανδημία, για λόγους ίσως οικονομικούς, καλό είναι να μάθουμε τα αποτελέσματα σχετικών μελετών που έχουν γίνει παλαιότερα.
Ερευνητές στην Αμερική μελέτησαν πριν δύο χρόνια παιδιά της έκτης τάξης ως
προς το κατά πόσο η ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές συσκευές επηρεάζει την ενσυναίσθησή
τους. Την αναγνώριση δηλαδή των συναισθημάτων των άλλων.
Πριν και μετά την έρευνα, αξιολόγησαν τα παιδιά
ως προς την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων δείχνοντάς τους εικόνες και βίντεο. Στη συνέχεια μοίρασαν τα παιδιά σε δύο ομάδες. Την μία ομάδα την έστειλαν να μείνει για μία εβδομάδα στο Pali Institute μία εκπαιδευτική μονάδα όπου τα παιδιά δεν έχουν καμία πρόσβαση σε ηλεκτρονικές συσκευές. Την άλλη ομάδα την άφησαν να ζει όπως συνήθιζε.Τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιεύθηκαν στην
επιστημονική εφημερίδα Computers in Human Behavior ήταν εντυπωσιακά. Μία
εβδομάδα έφτασε (5 σχολικές ημέρες στη πραγματικότητα) στα παιδιά που έμειναν στο Ινστιτούτο αυτό δίχως ηλεκτρονικές συσκευές, για να βελτιωθεί η
ικανότητα των μαθητών να αναγνωρίζουν συναισθήματα των άλλων βλέποντας τα
πρόσωπα ή τη στάση του σώματος και γενικά μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας. Παρουσίασαν σημαντική διαφορά ως προς την ομάδα των παιδιών που συνέχισαν την προηγούμενη ζωή τους.
Όπως δήλωσαν οι ερευνητές, δεν γίνεται να αποκτήσει κάποιος ικανότητες μη λεκτικής επικοινωνίας κοιτώντας μία οθόνη. Χρειάζεται επαφή πρόσωπο με πρόσωπο… Η έλλειψη προσωπικής επαφής οδηγεί σε απώλεια σημαντικών κοινωνικών δεξιοτήτων. Η χρήση ενός τάμπλετ ή έξυπνου κινητού που κρατάει την προσοχή ενός παιδιού μπορεί να βλάψει την κοινωνικο-αισθηματική του εξέλιξη στη ζωή.
Πολλά σχολεία φροντίζουν να βάζουν στα χέρια των μαθητών τους iPads και δεν νομίζω πως έχουν σκεφτεί το κοινωνικό κόστος είπε η Jenny Radesky που ασχολείται με την συμπεριφορική παιδιατρική στην ιατρική σχολή του πανεπιστημίου της Βοστώνης. Η πιο πάνω μελέτη πρέπει και θέλουμε να γίνει ένα μήνυμα αφύπνισης για τα σχολεία. Πρέπει αυτά να φροντίζουν οι μαθητές τους να έχουν αρκετή πρόσωπο με πρόσωπο κοινωνική διάδραση.
Δεν νομίζω πως χρειάζεται να σχολιάσω εγώ τίποτα περισσότερο.
Με αγάπη
3 σχόλια:
Η χρηση των ηλεκτρονικων μεσων επικοινωνιας δεν επηρεαζει μονον τα παιδια
αλλα και τους μεγαλους και μαλιστα τους πολυ μεγαλους,οδηγωντας την κονωνια
σε αγνωστους και πιθανον σε επικυνδυνους ατραπους.
Ειμαι σιγουρος ,οτι εαν η ερευνα διεξαγοταν μεταξυ ενηλικων ,τα αποτελεσματα
θα ηταν σχεδον τα ιδια!
Ευχαριστώ για το σχόλιο. Δεν χωράει αμφιβολία πως ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ζώο. Αυτή η κοινωνικοποίηση τον χαλαρώνει, γιατί η φύση φρόντισε σε όλα τα πρωτεύοντα (πιθήκους και ανθρώπους) να ενώσει με νευρικές ίνες χαλαρωτικές την καρδιά με τα μάτια, τα αυτιά, τα χείλια και την φωνή. Έχουμε ανάγκη την επικοινωνία σε κάθε ηλικία. Αλλά για τα παιδιά που αναπτύσσονται και θα αποτελέσουν την μελλοντική κοινωνία το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο.
Ολα σωστα,μην ξεχναμε ομως οτι οισυνθηκες ειναι εκτακτες...Τελος ητεχνολογια αναπληρωνει,εστω κιετσι στις παρουσες συνθηκες την ελλειψη επικοινωνιας μεταξυ παιδιων και παιδιων με τους-τις δασκαλους-δασκαλες τους..
Δημοσίευση σχολίου