Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Σε πρόσφατο Ελληνικό άρθρο διάβασα πως αυξάνουν επικίνδυνα
τα περιστατικά βίας στα σχολεία μας και πως αυτό έχει θορυβήσει την
εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και το υπουργείο Παιδείας…
Εδώ και πολλά χρόνια φωνάζω και λέω πως το αυξανόμενο στρες
και η κακή του διαχείριση οδηγεί στη βία, όπως και στους εθισμούς, αλλά δυστυχώς
δεν έχουν φτάσει τα λόγια μου σε αυτιά υπευθύνων... Και όμως, έχει ήδη διαπιστωθεί η σχέση αυτή του στρες με την βία σε έρευνες εδώ και αρκετά χρόνια.
Οι ορμόνες του στρες είναι φτιαγμένες για να δίνουν στα ζώα
την δύναμη να παλέψουν με τον εχθρό τους ή να τρέξουν μακριά του για να
γλυτώσουν. Οι εχθροί που αντιμετωπίζει
ο άνθρωπος όμως, από την παιδική του ήδη ηλικία, δεν είναι άγρια ζώα ή καιρικές συνθήκες, ώστε να παλέψει μαζί τους ή να τρέξει μακριά τους να προφυλαχτεί. Τις περισσότερες φορές είναι οι ίδιοι οι γονείς, συγγενείς, φίλοι (γενικότερα κοινωνία) που με τις συμπεριφορές τους δημιουργούν έντονη αντίδραση στρες στα παιδιά. Οι ορμόνες αυτής της αντίδρασης κάνουν τα παιδιά βίαια, ή τα οδηγούν σε εθισμούς, αφού δεν έχουν άλλο τρόπο να τις χρησιμοποιήσουν όπως θα έπρεπε (παλεύοντας με κάποιο πραγματικό εχθρό ή τρέχοντας μακριά του για να γλυτώσουν).
ο άνθρωπος όμως, από την παιδική του ήδη ηλικία, δεν είναι άγρια ζώα ή καιρικές συνθήκες, ώστε να παλέψει μαζί τους ή να τρέξει μακριά τους να προφυλαχτεί. Τις περισσότερες φορές είναι οι ίδιοι οι γονείς, συγγενείς, φίλοι (γενικότερα κοινωνία) που με τις συμπεριφορές τους δημιουργούν έντονη αντίδραση στρες στα παιδιά. Οι ορμόνες αυτής της αντίδρασης κάνουν τα παιδιά βίαια, ή τα οδηγούν σε εθισμούς, αφού δεν έχουν άλλο τρόπο να τις χρησιμοποιήσουν όπως θα έπρεπε (παλεύοντας με κάποιο πραγματικό εχθρό ή τρέχοντας μακριά του για να γλυτώσουν).
Η βία είναι ο τρόπος πάλης τους και οι εθισμοί ο μόνος
τρόπος φυγής τους από μία πραγματικότητα που τα ταλαιπωρεί.
Γι αυτό και θα έπρεπε από τις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου,
ή ακόμη καλύτερα από τα νηπιαγωγεία να αρχίσει η διδασκαλία της σωστής
διαχείρισης του στρες. Είμαι διαθέσιμη γι αυτό, χωρίς καμία αμοιβή, όπως το έχω
δηλώσει πολλές φορές. Ωστόσο ελάχιστοι έχουν ζητήσει την βοήθειά μου.
Από τις μέχρι τώρα προσπάθειες που έχω κάνει, ένα γυμνάσιο
στο Καματερό προχώρησε το έργο αυτό πολύ, χάρη σε μία καθηγήτρια φυσικής αγωγής
που επί χρόνια έχει παρακολουθήσει τα σεμινάρια της διαχείρισης του στρες του
ΕΛ.ΙΝ.Α.Σ. Αρκετά παιδιά εκεί (45 προς το παρόν) ασκούνται στη σωστή διαχείριση
του στρες (σωστή διατροφή, άσκηση, ασκήσεις χαλάρωσης, αυτοσυγκέντρωσης και
διαχείρισης συναισθημάτων) με μεγάλη επιτυχία, αφού ο αριθμός τους αυξάνεται
κάθε χρόνο.
Θα ήταν ευχής έργο να μπορούσε αυτό να γίνει και σε άλλα
γυμνάσια ή και δημοτικά σχολεία του τόπου μας. Όποιος εκπαιδευτικός επιθυμεί να
ασχοληθεί, ας έρθει σε επαφή μαζί μου, για να συνεννοηθούμε.
Μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά μας ευτυχισμένους και υγιείς ενήλικες, να τα προστατέψουμε από την βία και τους εθισμούς, αν ασχοληθούμε μαζί τους από νωρίς εκπαιδεύοντάς τα να διαχειρίζονται σωστά τα
στρες που αντιμετωπίζουν στη ζωή. Γιατί τα στρες δεν θα πάψουν να υπάρχουν, όσο
ζούμε. Το θέμα είναι να ξέρουμε να τα διαχειριζόμαστε σωστά. Και όσο πιο νωρίς στη ζωή γίνει αυτό τόσο το καλύτερο. Εύχομαι ετούτη η πρόταση να
γίνει γρήγορα γνωστή και να λειτουργήσει.
Με αγάπη
1 σχόλιο:
Είναι ανεκτίμητης αξίας η προσφορά ενός τέτοιου έργου σε ευαίσθητες ψυχές που εκτός του ότι απορροφούν υποσυνείδητα περιοριστικά και λανθασμένα ερεθίσματα από το περιβάλλον τους μετατρέποντας τα σε πεποιθήσεις τους, βιώνουν και νοσηρές καταστάσεις βίας ψυχολογικής και σωματικής σε οποιαδήποτε μικρογραφία της κοινωνίας μας... Είθε να πιάσει τόπο η προσπάθεια Σας! Με αγάπη, Λένα
Δημοσίευση σχολίου