Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010

Υγιεινή διατροφή/αναψυκτικά (2)

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ
Θυμόσαστε που σε προηγούμενη κουβέντα μας σας είχα πει πως η χειρότερη «σκουπιδοτροφή» είναι τα αναψυκτικά και ότι πρέπει να τα βγάλετε τελείως από τη διατροφή σας και προπάντων αυτήν των παιδιών σας;
Έ λοιπόν η επιστημονική εργασία που σήμερα θα σας δώσω, επιβεβαιώνει τα λόγια μου εκείνα και ελπίζω να σας προβληματίσει ακόμη περισσότερο.
Στο διαδίκτυο λοιπόν, στη θέση της συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης, ( http://www.medscape.com/CME ) παρουσιάστηκε προς εκπαίδευσή μας (εννοώ εμάς τους γιατρούς) στις 16 Φεβρουαρίου 2010 εργασία η οποία είχε πριν λίγο δημοσιευθεί στο ιατρικό περιοδικό Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention. Σύμφωνα με την εργασία αυτή άτομα που καταναλώνουν 2 ή περισσότερα γλυκά αναψυκτικά την εβδομάδα, βρέθηκε ότι έχουν 85% περισσότερες πιθανότητες να πάθουν καρκίνο του παγκρέατος από αυτούς που δεν τα περιλαμβάνουν στη διατροφή τους. Οι συγγραφείς μελέτησαν και τη κατανάλωση φρέσκων φυσικών χυμών και δεν βρήκαν καμία συσχέτιση μεταξύ αυτών και του καρκίνου του παγκρέατος. Κατέληξαν λοιπόν πως για το πρόβλημα αυτό ευθύνονται μάλλον οι γλυκαντικές ουσίες που περιέχονται στα αναψυκτικά σε αντίθεση με το σάκχαρο που περιέχεται στα φρούτα ( τη φρουκτόζη) το οποίο δεν είναι βλαπτικό για τον οργανισμό και βέβαια πρότειναν να μελετηθούν αυτές περισσότερο μελλοντικά.
Εδώ θα ήθελα εγώ να προσθέσω, πως η φρουκτόζη όχι μόνον δεν είναι βλαπτική, αλλά υπερέχει ως προς τη γλυκόζη (που χρησιμοποιείται κυρίως στη ζαχαροπλαστική) ως προς το εξής: η φρουκτόζη σε αντίθεση με τη γλυκόζη δεν μπαίνει κατευθείαν στο αίμα μας μετά την απορρόφησή της από το έντερο, αλλά πηγαίνει στο συκώτι μας όπου αποθηκεύεται και βγαίνει από εκεί στη συνέχεια λίγη-λίγη, ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού. Με τον τρόπο αυτό δεν κουράζει το πάγκρεας να βγάζει απότομα μεγάλες δόσεις ινσουλίνης , πράγμα που κάνει η γλυκόζη.
Ως προς τα «light» τώρα αναψυκτικά και τις άλλες χημικές γλυκαντικές ουσίες που αυτά περιέχουν (ασπαρτάμη κ.λ.π.) τα είπαμε στη προηγούμενη κουβέντα μας.
Ακούστε με φίλοι μου, σας παρακαλώ. Πάρτε έναν αποχυμωτή (δεν κοστίζει πολύ) και πιείτε φρέσκους χυμούς φρούτων και λαχανικών ή και ανάμικτους, τόσο εσείς όσο και τα παιδιά σας. Όχι μόνον δεν θα βλάψετε έτσι την υγεία σας αλλά θα τη προασπίσετε κιόλας με τα τόσα "αντιοξειδωτικά" που θα της προσφέρετε. 
Μία μάλλιστα πολύ καλή λύση για να προσθέσετε γλυκιά γεύση σε χυμούς, μαρμελάδες και γλυκά είναι να χρησιμοποιήσετε στη θέση της ζάχαρης χουρμάδες που θα τους πολτοποιήσετε στο μούλτι ή στο μπλέντερ, αφού πρώτα βγάλετε βέβαια τα κουκούτσια τους.
 Προσθέτουν πολλή "γλύκα" όπου τους χρησιμοποιήσετε, δεν επηρεάζουν τη γεύση του γλυκού ή της μαρμελάδας που φτιάχνετε γιατί είναι σχεδόν άγευστοι, αλλά, παράλληλα με τη γλυκιά γεύση, σας δίνουν και μεγάλη ποσότητα από αυτά τα τόσο χρήσιμα για την υγεία μας "αντιοξειδωτικά".
Θα μιλήσουμε γι αυτά πιο αναλυτικά, σε επόμενη κουβέντα μας .
Μέχρι τότε, να’ στε σε εγρήγορση και προβληματισμό για όσα συμβαίνουν γύρω σας. Μη γίνεστε πιόνια άβουλα αυτής της υπερκαταναλωτικής κοινωνίας μας.
Με αγάπη

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.