Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Ερασιτέχνης κηπουρός/ανθόκηπος/Αν.-Φθιν. (5)

Γεια σας φίλοι μου
Μικρά τα πορτοκάλια που έκαναν εφέτος οι πορτοκαλιές μου. Δεν ξέρω τον λόγο, όμως απ ότι βλέπω και στους κήπους γνωστών και φίλων, μάλλον είναι γενικό το κακό και ίσως να έφταιξε ο καιρός. Δεν παύουν βέβαια τα πορτοκάλια να είναι πολύ νόστιμα. Είναι σαγκουίνια βλέπετε. Έχω αρχίσει να στύβω αρκετά και να πίνω τον χυμό τους, αν και είναι ακόμη λίγο ξινά.
Ο ζεστός Νοέμβρης έχει ευνοήσει την ανθοφορία πολλών λουλουδιών στο νησί μας. Στον δικό μου κήπο, εκτός από τα χρυσάνθεμα που είναι φθινοπωρινά λουλούδια, είναι και πάλι ανθισμένη η ιακωβίνια και τα τριαντάφυλλα, το χιώτικο το γιασεμί μου που μοσχοβολάει καθώς και μία άσπρη λαντάνα που την έχω ανεβάσει σε μία στρογγυλή σιδεριά για να ανθίζει πάνω από τα υπόλοιπα λουλούδια που βρίσκονται στο ίδιο παρτέρι.
Αυτό είναι ένα έξυπνο κόλπο, όπως σας έχω ξαναπεί, για να αποκτάει ενδιαφέρον ένας κήπος. Το κλάδεμα δηλαδή των θάμνων έτσι που να μοιάζουν με μικρά δεντράκια. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται διάφορα επίπεδα σε ένα παρτέρι και αυτό τα κάνει πιο ενδιαφέροντα στο μάτι. Ο τρόπος που το κάνουμε αυτό είναι κόβοντας όλα τα κλαδιά που είναι κοντά στη βάση και αφήνοντας μόνον 2-3 να ψηλώσουν και να ανθοφορήσουν. Αν η ανθοφορία του θάμνου είναι μεγάλη τον υποστηρίζουμε με μια κατάλληλη σιδεριά, σαν αυτή που βλέπετε στη φωτογραφία. Κόβοντας συνεχώς όλα τα πλαϊνά κλαδιά που εμφανίζονται, κάνουμε τον θάμνο τελικά να ανθίζει όπως βλέπετε σαν ένα μεγάλο μπουκέτο επάνω από την σιδεριά.
Θέλω όμως σήμερα να απαντήσω μέσα από αυτή τη σελίδα, σε κάποιους αναγνώστες που, όπως βλέπω από τα στατιστικά στοιχεία του μπλοκ, ζητούν συχνά συμβουλές για το ρυγχόσπερμο το γιασεμί, τις ασθένειες και τον τρόπο καλλιέργειάς του. Λοιπόν φίλοι μου το κοκκίνισμα των φύλλων αυτού του φυτού δείχνει μόλυνση από μύκητα και περνάει εύκολα ψεκάζοντάς το με διάλυμα χαλκού. Όσο για την καλλιέργειά του, εάν βρίσκεται στο χώμα, το φυτό δεν χρειάζεται τίποτα άλλο εκτός από την κοπριά που βάζουμε κάθε χρόνο για να ενισχύσουμε το έδαφος του κήπου μας. Στη γλάστρα τώρα, το φυτό θα θέλει οπωσδήποτε λίπανση μία φορά τον μήνα, από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο, με εξαίρεση τις πολύ ζεστές ημέρες του Αυγούστου. Λιπαίνετε, πάντα, αφού πρώτα έχετε ποτίσει τα φυτά σας. 
Με αγάπη

6 σχόλια:

Margo είπε...

Τι όμορφος κήπος!!! Ζηλεύω τους κήπους που ευνοεί η θέση και το κλίμα του τόπου. Προσπαθώ μάταια να φτιάξω τον δικό μου αλλά ο αέρας δεν τον αφήνει, μου τα καίει όλα.. Κάτι δεντράκια που έβαλα πριν δύο χρόνια πρέπει να τα βγάλω δε θα γίνουν ποτέ, οι τριανταφυλλιές αν και αντέχουν τα λουλούδια τους τραυματίζονται με το που ανοίγουν.. πρέπει να το πάρω απόφαση ότι θα έχω φυτά μόνο όσα πίσω τους έχουν μεγάλο τοίχο και όσα δεν ξεπερνούν τους 20 πόντους!

Καλό απόγευμα Λένα:)

Eleni Tsoukali είπε...

Πού ζεις Margo; Στείλε μου μια φωτογραφία του κήπου σου. Πιθανόν να μπορώ να βοηθήσω. Πάντα υπάρχουν φυτά που ταιριάζουν στις συνθήκες. Μπορεί με συνεργασία να τα καταφέρουμε να έχεις ένα ωραίο αποτέλεσμα.

NOSTOS είπε...

Eιναι αληθεια οτι ο ζεστος καιρος που επκρατει τις τελευταιες ημερες ξεγελα τα λουλουδια και το αποτελεσμα ειναι μια αφυσικη η αν θελετε πρωιμη ανθοφορια σε ειδη που ανθιζουν την ανοιξη.Αυτο το εχω προσεξει και στον δικο μου κηπο οταν εκπληκτος προχθες αντικρυσα την πασχαλια να εχει ανθισει.Δεν ξερω το αν ειναι φυσιολογικο αυτο σε μια εποχη οπου τα φυτα και γενικα η φυση ξεκουραζεται να υπαρχει πρωιμη ανθοφορια..μαλλον η αρνητικη επιδραση του ανθρωπου στο περιβαλλον εχει βαλει κι εδω το χερακι της..

Eleni Tsoukali είπε...

Καλωσήρθες στην παρέα μας Νόστε. Σε ποιά περιοχή είναι ο κήπος σου;

NOSTOS είπε...

Kαλησπερα σας και παλι..ο κηπος που δεν ειναι ακριβως κηπος αλλα μια βεραντα 90 τ.μ βρισκεται στην περιοχη του Γαλατσιου..εγω τον ονομαζω κηπο διοτι ετσι μοιαζει ειναι γεματη η βεραντα απο λουλουδια σε μεγαλες γλαστρες και ζαρντινιερες,,αλλα και απο δενδρα οπως λεμονιες που εχουν λεμονια..αλλα αυτο που καταφερα ειναι να διατηρω εναν ελατο μεγαλο σε μεγαλη γλαστρα εδω και 4 χρονια..οπως και δυο κεδρους..ειναι ο παραδεισσος μου.Τα καλοκαιρια δημιουργειται ενα μικροκλιμα κι εχω δροσια ,ενω τον χειμωνα μετα την βροχη τα βρεγμενα φυλλα των φυτων και των δενδρων αναδυοπυν μια μυρωδια που νομιζεις οτι εισαι σε δασος.. εχω βαλει σε καθε γωνια αρωματικα φυητα οπως λεβαντα,μεντα δυοσμο,δεδνδρολιβανο τα οποια χρησιμοποιω και στην μαγειρικη..αλλα και σαν φυσικα παρασιτοκτονα..μακαρι να μπορουσα να σας στειλω φωτογραφιες για να δειτε.Καλο σας βραδυ.

Eleni Tsoukali είπε...

Καλησπέρα. Θα χαρώ πολύ να δημοσιεύσω φωτογραφίες της κηπο-βεράντας αυτής. Αν μου τις στείλετε με e-mail θα μπορέσουμε να το κάνουμε.

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.