Σάββατο, 23 Μαρτίου 2019

Παραλία και χαλάρωση

Γεια σας φίλες και φίλοι
Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The Journal of Environmental Psychology έδειξε πως είναι πολύ καλύτερη μέθοδος μείωσης του στρες η επίσκεψη σε μία παραλία από το γυμναστήριο ή κάποιο κέντρο διασκέδασης.

Η επαφή με τη φύση, είναι γνωστό από πολλές έρευνες ότι μειώνει τα επίπεδα του στρες του οργανισμού, γι αυτό και αυτά τα επίπεδα είναι πολύ ψηλότερα στα άτομα που ζουν σε πυκνοκατοικημένες πόλεις.
Ωστόσο η πιο πάνω έρευνα αφορά μόνον την θάλασσα την οποία από τα 1000 άτομα που πήραν μέρος στην έρευνα, εκείνα που είχαν το περισσότερο στρες θεώρησαν σαν το καλύτερο μέσο μείωσης του στρες τους.

Μπορεί να δείχνει η έρευνα πως κοντά σε μία παραλία χαλαρώνουν οι άνθρωποι, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μόνον αυτό είναι ικανό να βοηθήσει στη μείωση του στρες της καθημερινής ζωής και στην αποφυγή των ασθενειών. Γιατί αν ήταν έτσι, θα έπρεπε οι κάτοικοι των παραλιακών περιοχών να μην αρρωσταίνουν… Πράγμα που δεν συμβαίνει, δυστυχώς.

Η επαφή με τη φύση, είτε θάλασσα είναι αυτή, είτε δάσος, κήπος κ.λπ είναι ένα πολύ καλό μέσον χαλάρωσης, αλλά δεν αρκεί για τη σωστή και ολοκληρωμένη διαχείριση του στρες, όπως πολλές φορές σας τονίζω. Χρειάζονται όλα όσα επανειλημμένα σας προτείνω να κάνετε για να έχετε υγεία:

Να τρέφεστε όσο πιο καλά μπορείτε (πολλά λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ξηρούς καρπούς, αναποφλοίωτους σπόρους και προϊόντα ζύμωσης)
Να ασκείστε τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα ή να περπατάτε γρήγορα (και να ασκείτε και τους μυς σας με βαράκια)
Να γελάτε συχνά
Να έρχεστε σε επαφή με τη φύση και με φίλους συχνά
Να γειώνεστε συχνά (άμεση επαφή με γυμνά πόδια με χώμα, πέτρες, άμμο, νερό, χορτάρι)
Να ασχολείστε με δημιουργικές δουλειές (από ένα όμορφο φαγητό ή ένα όμορφο πλεκτό, μέχρι έναν όμορφο πίνακα ζωγραφικής, έναν όμορφο λαχανόκηπο ή λουλουδόκηπο, ή την συγγραφή ενός άρθρου ή ενός ποιήματος).
Και τα σημαντικότερα όλων :
Να μάθετε να χαλαρώνετε με ασκήσεις (αναπνευστικές ή αυτοσυγκέντρωσης) συχνά μέσα στην ημέρα σας
Να μάθετε να διαχειρίζεστε σωστά τα συναισθήματά σας (άσκηση στην συναισθηματική νοημοσύνη).

Για πολλοστή φορά θα επιμείνω, πως χρειάζονται όλα τα πιο πάνω για να έχετε υγεία και καλή ζωή. Δεν αρκεί μόνον το ένα από αυτά. Χρειάζεται πολλή υπομονή, επιμονή και αποφασιστικότητα η σωστή διαχείριση του εαυτού μας ώστε να γίνει πιο ανθεκτικός στα στρες της ζωής και να μην αφήνει αυτά να καταστρέφουν την υγεία και τη ζωή του.


Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2019

Ο εαυτός μας και ο κόσμος


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Επειδή βλέπω γύρω μου πόσο δύσκολο είναι να κατανοήσει ο άνθρωπος πως η βελτίωση του εαυτού του είναι αυτή που θα βελτιώσει την υγεία και τη ζωή του, θα προσπαθήσω άλλη μια φορά να σας μιλήσω γι αυτό το θέμα.

Όλο το σύμπαν που βλέπουμε και μελετούν με τόση επιμονή οι επιστήμονες, δεν είναι παρά μία εικόνα υλοποιημένη από εμάς, τους ανθρώπους. Τα μάτια μας και ο εγκέφαλός μας προσλαμβάνοντας ηλεκτρομαγνητικά σήματα (πληροφορίες) από γύρω μας, «χτίζουν», με τη δική τους σοφία, αυτό το «σύμπαν» που θεωρούμε δεδομένο. Για κάθε ζωντανό οργανισμό, αυτό το σύμπαν έχει άλλη μορφή και περιεχόμενο, που εξαρτάται από

Τρίτη, 19 Μαρτίου 2019

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Στην Αθήνα την Κυριακή 24 Μαρτίου (10.00 - 14.00)
Στο ξενοδοχείο Acropolis Select Φαλήρου 37-39

Το 3ο σεμινάριο του νέου κύκλου σεμιναρίων του ΕΛ.ΙΝ.Α.Σ για το 2019

Στο τρίτο αυτό σεμινάριο θα εξηγηθεί η ενεργειακή φύση του οργανισμού, οι επιδράσεις που υπάρχουν επάνω της από τον περίγυρο αλλά και τον ίδιο μας τον εαυτό και πώς αυτές οι επιδράσεις οδηγούν σε υγεία και καλή ζωή ή σε ασθένειες και προβλήματα.
Το σεμινάριο είναι κατάλληλο για επιστήμονες υγείας (γιατρούς, νοσηλευτές, ψυχολόγους κ.λπ) όσο και για απλούς πολίτες που ενδιαφέρονται να βελτιώσουν την υγεία και τη ζωή τους.
Διάρκεια σεμιναρίου 2 ώρες (10.00 - 12.00)

Θα ακολουθήσει διάλειμμα και στη συνέχεια θα γίνει συζήτηση με θέμα την ευγνωμοσύνη και τις επιπτώσεις της στον οργανισμό και άσκηση ενεργειακής εναρμόνισης (χαλάρωση και διαχείριση συναισθημάτων)
Διάρκεια 1 ώρα και 45'

Ομιλήτρια: Δρ Ελένη Τσουκαλή

Κόστος κάθε εκδήλωσης: 30 Ευρώ (50 Ευρώ και για τις 2 εκδηλώσεις)
25 Ευρώ για όσους έχουν παρακολουθήσει προηγούμενα σεμινάρια του ΕΛ.ΙΝ.Α,Σ (40 Ευρώ και για τις δύο εκδηλώσεις)
ΔΩΡΕΑΝ για απόρους και πάσχοντες από καρκίνο ασθενείς

Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2019

Τα οφέλη της άσκησης με βάρη


Σας έχω μιλήσει πολλές φορές για τα οφέλη της άσκησης στην διαχείριση του στρες. Σας έχω πει παλαιότερα πως η προσθήκη μυϊκής άσκησης με τη χρήση μικρών βαρών βοηθάει σε κάθε ηλικία, ακόμη και τους ηλικιωμένους.

Η χρήση βάρους για μυϊκή άσκηση, έχει πολύ περισσότερα αποτελέσματα στον οργανισμό απ΄ότι η απλή γυμναστική. Το να ασκείται δηλαδή κάποιος καθημερινά με βαράκια στα χέρια ή τα πόδια για λίγη ώρα είναι πολύ βοηθητικό για την υγεία.

Σε μεγάλη έρευνα που έγινε σε 4.500 ενήλικες, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως η

Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2019

Το μεγαλείο της ύπαρξης...


Γιατί καταφεύγουν οι άνθρωποι στο ποτό, στο φαγητό, στις ουσίες ή ακόμη και στη συνεχή εργασία; 
Μα για να νιώσουν χαρά…

Προσπαθούν να βρουν την χαρά που έχει ανάγκη η ψυχή τους, για να ξεφύγει από τα προβλήματα και τις δυσκολίες της ζωής. Για να σταματήσει η αντίδραση του στρες που ταλαιπωρεί το μυαλό και το κορμί τους. Αλλά αντί να την σταματήσουν με αυτόν τον τρόπο την κάνουν όλο και πιο δυνατή. Δυναμώνουν οι νευρικές συνδέσεις στον εγκέφαλο που οδηγούν στο κέντρο του στρες, αφού ανόητος ο άνθρωπος προσπαθεί να χαρεί σκεπτόμενος συγχρόνως τα προβλήματά του… Καταστρέφει

Τρίτη, 12 Μαρτίου 2019

Πόσο συνειδητά ζούμε;


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Έχουν γραφτεί και γράφονται πολλά για την συνείδηση. Αυτή είναι που διαφοροποιεί τον άνθρωπο από τα άλλα ζώα, και ας μη γνωρίζουμε ούτε πού βρίσκεται αυτή ούτε πώς λειτουργεί…

Αυτό που πραγματικά μου προκαλεί εντύπωση είναι το πόσο επιλεκτική είναι αυτή στους περισσότερους ανθρώπους. Συνήθως  οι άνθρωποι συνειδητοποιούν τα αρνητικά που βιώνουν στη ζωή τους. Με αυτά παιδεύονται στο παρόν τους και αυτά είναι που δεν μπορούν να ξεχάσουν από το παρελθόν τους…

Τις χαρές τους οι άνθρωποι δεν τις συνειδητοποιούν. Χαίρονται, γελούν αλλά

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.