Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Υγιεινή διατροφή/χοληστερίνη (1)

Φυστίκια Αιγίνης, τα θαυματουργά!  (Pistachios, the «magic»nuts)
Πριν λίγα χρόνια, όταν εργαζόμουν ακόμη στο νοσοκομείο της Κέρκυρας, ανακάλυψα πως είχα ψηλή χοληστερίνη. Οι φίλοι συνάδελφοι που το συζητήσαμε μου συνέστησαν βέβαια να πάρω φάρμακα, μια που έτσι και αλλιώς η διατροφή μου ήταν πολύ υγιεινή. Δεν το έκανα, επειδή σύμφωνα με αυτά που γνωρίζω, σημασία δεν έχει τόσο η τιμή της χοληστερίνης, όσο η οξείδωσή της από τα στρες της ζωής. Η οξειδωμένη χοληστερίνη είναι αυτή που βλάπτει τα αγγεία μας και τη καρδιά μας. Τα στρες όμως εγώ τα αντιμετωπίζω εδώ και αρκετό καιρό με τους τρόπους που σας συστήνω και εσάς στο βιβλίο που έγραψα πρόσφατα και θεωρώντας πως δεν κινδυνεύω από τη ψηλή μου χοληστερίνη, δεν πήρα φάρμακα.
Εκείνον τον καιρό όμως, από μία περίεργη σύμπτωση, είχα μια μεγάλη όρεξη να τρώω φιστίκια Αιγίνης. Έτρωγα καθημερινά τουλάχιστον 2-3 χούφτες, ανάλατα φρέσκα φυστίκια. Το επόμενο εξάμηνο που εξέτασα τη τιμή της χοληστερίνης μου, ήταν τόσο χαμηλή, που οι συνάδελφοι που είδαν την εξέταση δεν πίστευαν στα μάτια τους, αλλά ούτε και εγώ. Αναρωτιόμασταν ποια μπορεί να ήταν η αιτία, και όταν τους είπα την σκέψη μου πως μπορεί να ήταν η κατανάλωση των φυστικιών, γέλασαν όλοι με τη καρδιά τους. Εγώ έψαξα τότε λίγο το θέμα χωρίς αποτέλεσμα, και όλα ξεχάστηκαν. Παρ όλα αυτά συνέχισα να τρώω αρκετά φυστίκια Αιγίνης, όπως και άλλους ξηρούς καρπούς που ξέρω πως βοηθούν πολύ την αντιμετώπιση του στρες και δεν ασχολήθηκα ξανά με τη χοληστερίνη μου.
Πριν λίγες ημέρες όμως, όταν μία φίλη μου με ρώτησε με ποιόν τρόπο να δοκιμάσει να ρίξει τη ψηλή χοληστερίνη της πριν αρχίσει να παίρνει φάρμακα, θυμήθηκα το θέμα και σκέφτηκα να το ξαναψάξω. Η έρευνά μου είχε αποτελέσματα αυτή τη φορά και σας τα παρουσιάζω.
1. Στο συνέδριο της Πειραματικής Βιολογίας που έγινε τον Απρίλιο του 2007 στην Ουάσιγκτον ανακοινώθηκε εργασία στην οποία οι ερευνητές διαπίστωσαν πως τα φυστίκια Αιγίνης (1-2 χούφτες ημερησίως) μαζί με μία υγιεινή δίαιτα, κατεβάζουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερίνης και προστατεύουν τα αγγεία και τη καρδιά μας, όπως δημοσιεύτηκε στο ScienceDaily (Μάϊος 2007). Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να βρει όποιος το επιθυμεί, στη διεύθυνση
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070430125516.htm
2. Έναν χρόνο αργότερα δημοσιεύεται και άλλο σχετικό άρθρο με παρόμοια αποτελέσματα (Σεπτ. 2008). Το νέο άρθρο αφορά έρευνα από Αμερικανούς και Άγγλους ερευνητές που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition.
(http://www.webmed.com/cholesterol-management/news/20080911/pistachios-may-lower-ldl-cholesterol
3. Και στις 30 Νοεμβρίου του 2009 στο διαδίκτυο στη θέση Αbout.com(http://cholesterol.about.com/od/cholesterolloweringfoods/a/pistachio.htm) δημοσιεύεται άλλη μία μελέτη στην οποία βρέθηκε πως η κατανάλωση αυτών των φιστικιών ανεβάζει τα επίπεδα της «καλής» χοληστερίνης και βοηθάει τη καρδιακή λειτουργία, χωρίς όμως να βρεθεί σε αυτήν μεγάλη μείωση της «κακής» χοληστερίνης.
Το θέμα όπως βλέπετε ψάχνεται με ενδιαφέρον από τους ερευνητές και η κατάληξη προς το παρόν είναι η γενική άποψη ότι τα φιστίκια αυτά βοηθούν την καρδιά μας ρυθμίζοντας τη χοληστερίνη μας.
Σκέφτομαι αυτές τις μέρες να πάω να βρω τους φίλους συναδέλφους μου στο Νοσοκομείο, για να πάρω ….το αίμα μου πίσω. Τι λέτε και σεις;
Φάτε φιστίκια Αιγίνης λοιπόν. Είναι και τόσο νόστιμα… Στη τελευταία άλλωστε μελέτη που σας ανέφερα, οι ερευνητές δηλώνουν πως παρ ότι τα φιστίκια αυτά έχουν πολλές θερμίδες, δεν βρέθηκε καμία αύξηση βάρους στα άτομα που τα κατανάλωναν συμμετέχοντας στη μελέτη!
Enjoy…. Λοιπόν, χωρίς τύψεις, αλλά όχι και υπερβολές! 1-2 χουφτίτσες την ημέρα, είπαμε, και να είναι ανάλατα.

Με αγάπη

1 σχόλιο:

ειρηνη είπε...

Θα το εφαρμοσω στη κορη μου. Ειναι 15 χρονων και η χοληστερινη της ειναι λιγο τσιμπιμενη. Μεχρι τωρα οι γιατροι μου ελεγαν τι να μην τρωει.Σας ευχαριστω που με συμβουλευετε για το τι να τρωει. περιμενω περισοτερες συμβουλες για το θεμα.

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.