Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

Ερασιτέχνης κηπουρός/ανθόκηπος/Αν.-Φθιν. (32)

Γεια σας φίλοι μου
Μία ορτανσία άρχισε να ανθίζει δίπλα στο αγαλματάκι μου, στον κήπο, αυτόν τον καιρό, αλλάζοντας τελείως και πάλι την εικόνα σε αυτό το σημείο του κήπου.
Είναι σημαντικό να βάζουμε σε κάθε παρτέρι, λουλούδια που ανθίζουν διαδοχικά στις διάφορες εποχές του χρόνου, έτσι ώστε να υπάρχει πάντα κάτι να θαυμάζει το μάτι μας σε όλες τις μεριές του κήπου μας.
Η ορτανσία μου όπως βλέπετε πάσχει από …σιδηροπενία. Της λείπει σίδηρος δηλαδή, γι αυτό δεν έχουν όλα τα φύλλα της έντονο πράσινο χρώμα. Η ορτανσία, όπως και η καμέλια, η γαρδένια, οι αζαλέες και τα ροδόδενδρα, είναι φυτά που χρειάζονται πολύ σίδηρο για να έχουν μία καλή ανάπτυξη και ωραίο πράσινο χρώμα στα φύλλα τους. Εγώ προσωπικά, ρίχνω σε αυτά τα φυτά σίδηρο σε κόκκους, μία χούφτα κάθε 15 περίπου ημέρες, από την άνοιξη μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Όποτε το ξεχνάω ή το αναβάλλω τα φυτά μου αυτά χάνουν το σκούρο χρώμα των φύλλων τους. Ίσως να φταίει και το είδος του χώματος που υπάρχει στον κήπο. Αλλά το ίδιο κάνω και στις γαρδένιες που τις έχω σε γλάστρες. Σε αυτές μάλιστα βάζω και λίπασμα διαλυμένο στο νερό του ποτίσματός τους κάθε 15 ημέρες εναλλάξ με το σίδηρο. Με τον τρόπο αυτό έχω καταφέρει να έχω πάντα καταπράσινες γαρδένιες και μεγάλη ανθοφορία.
Κάτι που η πείρα μου δίδαξε πως χρειάζονται επίσης οι γαρδένιες όταν βρίσκονται σε γλάστρες, είναι η πολύ καλή αποστράγγιση της γλάστρας. Να μην μένει δηλαδή η γλάστρα μέσα στο νερό που βγαίνει κατά το πότισμα στο πιάτο που βάζουμε από κάτω. Είναι καλύτερα να στέκεται η γλάστρα μας επάνω σε δύο τούβλα που απέχουν μεταξύ τους, μέσα στο πιάτο αυτό, ώστε η τρύπα της γλάστρας να είναι ελεύθερη για την αποστράγγιση και έξω από το νερό. Και βέβαια τόσο οι γαρδένιες όσο και όλα τα υπόλοιπα οξύφιλα φυτά (που ευδοκιμούν σε όξινο χώμα δηλαδή) που σας ανέφερα πιο πάνω δεν αγαπούν τον πολύ ήλιο.
Δείτε και την μικρή σιδερένια αψίδα μου τι όμορφη που δείχνει τώρα καθώς είναι ολάνθιστη αυτόν τον καιρό η περικοκλάδα που την έχει καλύψει με τα άσπρα της λουλούδια. Τα λουλούδια δεν έχουν μυρωδιά η εμφάνισή τους όμως είναι πολύ όμορφη. Δεν βρήκα ακόμη όμως δυστυχώς το όνομά της, για να σας το πω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.