Σάββατο 3 Απριλίου 2010

Υγιεινές συνταγές/σαλάτες (3)


Γεια σας φίλοι μου
Καθώς ξεχορτάριαζα σήμερα το κήπο μου, είδα τη ρόκα που έχω σπείρει σε ένα πέτρινο παρτέρι και σκέφτηκα πως έτσι όπως είχα ιδρώσει από το σκάψιμο, το μόνο που θα ήθελα να φάω για μεσημεριανό θα ήταν μία δροσερή φρέσκια σαλάτα.
Ξέρω, τώρα θα μου πείτε, καλά Μεγάλο Σάββατο σήμερα και εσύ σκάβεις το κήπο; Τι να κάνω φίλοι μου; Η βροχή της Κέρκυρας έχει χορταριάσει τόσο πολύ τον κήπο, που αν τον αφήσω έτσι, τα ζιζάνια αυτά θα φάνε όλη τη δύναμη από το χώμα και τα φυτά μου θα μείνουν καχεκτικά. Μια που έχουμε λιακάδα λοιπόν και δεν ξέρω για πόσο ακόμη, κάνω ότι μπορώ για εκείνα ( τα φυτά μου εννοώ) αλλά και για μένα. Γιατί η γυμναστική αυτή είναι πολύ καλύτερη από την χωρίς νόημα γυμναστική στα γυμναστήρια, που κοστίζει ένα σωρό λεφτά και δεν αποδίδει και ….καρπούς (πραγματικούς, φαγώσιμους, εννοώ).


ΟΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΟΥ

Ρόκα με καρώτα, σινάπι και ρόδια
Έκοψα λοιπόν λίγη ρόκα, όπως και μερικά φύλλα μουστάρδας (σινάπι δηλαδή, τα μωβ φυλλαράκια που φαίνονται στο βάθος, στην επάνω εικόνα) που νοστιμίζουν πολύ τη σαλάτα με τη πικάντικη καυτερή τους γεύση, έτριψα και ένα καρώτο από πάνω με το εργαλείο που καθαρίζουμε τις πατάτες, με το ίδιο εργαλείο έκοψα και μερικές φλούδες παρμεζάνας, και αποτελείωσα την «δημιουργία» μου με μερικούς σπόρους ροδιού που έχω φυλάξει από πέρυσι στη κατάψυξη, από τα ρόδια που έκαναν οι ροδιές του κήπου. Διατηρούνται, ξέρετε, πάρα πολύ καλά στη κατάψυξη, και μπορείτε να το κάνετε και εσείς με ρόδια που θα αγοράσετε από τον μανάβη. Έτσι θα έχετε όλο τον χειμώνα ρόδια να βάζετε στις σαλάτες σας, που όχι μόνον τις ομορφαίνουν με το χρώμα τους αλλά τις κάνουν και πολύ πιο θρεπτικές με τα συστατικά που περιέχουν. Τα ρίχνετε έτσι όπως είναι παγωμένα επάνω στη σαλάτα σας και όπως αυτά ξεπαγώνουν ο ζωμός τους ανακατεύεται με τα υπόλοιπα συσταικά του ντρέσινγκ σας. Στην προεκειμένη περίπτωση έβαλα μόνον δύο κουταλιές της σούπας λάδι και μία ξύδι βαλσαμικό. Αλάτι δεν χρειάζεται να βάλετε, γιατί η παρμεζάνα είναι αρκετή για να δωσει γεύση αλμυρή στη σαλάτα σας.
Και έτσι όπως την είδα πολύχρωμη, δεν κρατήθηκα, και πριν την φάω, αποφάσισα να τη φωτογραφίσω και να σας την δείξω.
Enjoy


Σημ. Για εσάς που δεν έχετε κήπο, παρά μόνον ένα μπαλκόνι ή βεράντα, μία μακρόστενη γλάστρα με λίγο χώμα, είναι αρκετή για να έχετε το  ίδιο αποτέλεσμα. Γεμίζετε τη γλάστρα με χώμα, σπέρνετε τους σπόρους (μπορείτε να το κάνετε όλες τις εποχές) και τους σκεπάζετε με ελάχιστο χώμα από πάνω. Ποτίζετε τακτικά, να μη στεγνώσει το χώμα τελείως πριν βλαστήσουν οι σπόροι, και απολαμβάνετε τη σαλάτα σας, απαλλαγμένη από χημικά και εντομοκτόνα. Είναι πολύ απλό. Δοκιμάστε το. (Κόβετε με ψαλίδι φύλλα για τις σαλάτες σας, δεν ξεριζώνετε τα φυτά, και αυτά ξαναβγάζουν καινούργια φύλλα).  
Αν κάποιοι από εσάς αποφασίσετε να ακολουθήσετε αυτές τις συμβουλές, θα ήθελα πολύ να με ενημερώσετε. Θα μου προσφέρατε μεγάλη χαρά.
Να' στε καλά....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.