Σάββατο, 9 Μαρτίου 2013

Άσκηση/Γυμναστική (41)


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Σε ετούτη τη στήλη της γυμναστικής, πολλές φορές σας έχω πει τελευταία πως δεν αρκεί μόνον να ασκείται κανονικά (γυμναστική, περπάτημα, ποδήλατο κ.λπ) κάποιος πέντε τουλάχιστον φορές την εβδομάδα, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα στρες της ζωής, αλλά πρέπει συγχρόνως να μετριάσει και τον χρόνο που καταναλώνει ακίνητος σε μία καρέκλα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η πολύωρη ακινησία κατά τη διάρκεια της ημέρας, που στις μέρες μας γίνεται όλο και περισσότερη με την καθήλωση των νέων μπροστά σε ένα κομπιούτερ για ώρες ατελείωτες, δημιουργεί προβλήματα υγείας και πάλι, ανεξάρτητα με το αν ασκείται κανείς κάποιες φορές την εβδομάδα εντατικά. Για το θέμα αυτό σας  έχω ξαναμιλήσει, παλαιότερα. (κλικ εδώ για να ξαναδείτε το άρθρο).
Σας είχα πει σε προηγούμενες συζητήσεις μας πως ακόμη και τα άτομα που είναι καθηλωμένα σε αναπηρικά καροτσάκια, πρέπει να ασκούνται για λίγο καθημερινά, με βαράκια στα χέρια, και ότι αυτό βοηθάει ακόμη και στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου τους. Θυμάστε;

Επανέρχομαι σήμερα στο θέμα, γιατί διάβασα μία καινούργια ιατρική έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο διαδίκτυο επάνω στο θέμα αυτό (27 φεβρουαρίου στο περιοδικό Diabetologia). Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής έδειξαν, πως οι ώρες της ημέρας που καταναλώνει κανείς ακίνητος σε μία καρέκλα, έχουν άμεση σχέση με την εμφάνιση του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 που εμφανίζεται στους ενήλικες και που είναι γνωστό πως σχετίζεται άμεσα με τα στρες της ζωής.
Το γνωστό σαν μεταβολικό σύνδρομο, η κατάσταση δηλαδή κατά την οποία εμφανίζει κάποιος παχυσαρκία, διαβήτη, υπερλιπιδαιμία και  υπερπηκτικότητα, είναι αποτέλεσμα των στρες της ζωής και μπορεί να προληφθεί με την σωστή αντιμετώπιση αυτών των στρες, με τους τρόπους που και στο βιβλίο μου αλλά και σε αυτή εδώ την ιστοσελίδα σας έχω αναλύσει.  
Η πρόσφατη  έρευνα για την οποία σας μίλησα πιο πάνω, έδειξε λοιπόν, πως η πιθανότητα εμφάνισης αυτού του διαβήτη στην ενήλικη ζωή, αυξάνει όσο περισσότερες ώρες καταναλώνει κανείς καθιστός και ακίνητος μέσα στην ημέρα, από την νεανική του ακόμη  ηλικία.  Η έρευνα έγινε σε άτομα ηλικίας 17-73 χρόνων.

Δεν αρκεί λοιπόν να ασκούμαστε πέντε φορές την εβδομάδα από μισή τουλάχιστον ώρα, φίλες και φίλοι μου για να αντιμετωπίσουμε σωστά το στρες. Πρέπει να μειώσουμε και τον χρόνο που παραμένουμε καθισμένοι σε μία καρέκλα μέσα στην ημέρα. Μην τεμπελιάζετε λοιπόν… Μη βαριέστε να σηκώνεστε από την πολυθρόνα σας (όσο βλέπετε τηλεόραση, ή όσο βρίσκεστε στο γραφείο σας) για να πιείτε λίγο νερό, ή να ανεβοκατεβείτε μερικά σκαλιά ή να κάνετε ακόμη και μερικά πηδηματάκια επί τόπου.
Μη πηγαίνετε τον χυμό ή το γάλα στα παιδιά σας που βρίσκονται καθηλωμένα επί ώρες μπροστά το κομπιούτερ τους. Αφήστε τα να πάνε να το πάρουν μόνα τους. Βοηθάτε έτσι την υγεία τους…
Το κορμί μας δεν είναι φτιαγμένο για ανάπαυση. Χρειάζεται συνεχή κίνηση για την παραγωγή ενέργειας, προκειμένου να αντιμετωπίζει σωστά τα στρες της ζωής.
Με αγάπη 

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.