Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2012

Χαλάρωση (45)

Τα είδη της χαλάρωσης
Γεια σας
Νομίζω πως, μια που σας έχω ήδη δώσει σε αυτήν εδώ τη στήλη αρκετά βίντεο με μουσικές και εικόνες χαλαρωτικές στα οποία μπορείτε να ανατρέξετε όποτε το επιθυμείτε, είναι καιρός τώρα να σας πω δυό λόγια πρακτικά και επεξηγηματικά  για το θέμα της χαλάρωσης, για να καταλάβετε πόσο σημαντική είναι αυτή για την υγεία σας, ιδιαίτερα όσοι ανάμεσά σας δεν έχετε διαβάσει το βιβλίο μου που αφορά το στρες και την αντιμετώπισή του (Πώς να νικήσετε το στρες, Εκδ. ΑΡΧΕΤΥΠΟ).
Υπάρχουν λοιπόν τρία είδη χαλάρωσης. Η αναπνευστική, η μυϊκή και η πνευματική. Αυτό που επιδιώκουμε με τη χαλάρωση είναι να ηρεμήσουμε  τον εγκέφαλό μας  και να τον οδηγήσουμε να λειτουργεί στα α-κύματα. Στο ρυθμό δηλαδή περίπου που αυτός λειτουργεί όταν είμαστε σε ελαφρύ ύπνο και βλέπουμε όνειρα. Σας έχω ξαναμιλήσει για τους ρυθμούς του εγκεφάλου όταν σας εξήγησα την λειτουργία του RAS. Το σχετικό άρθρο μπορείτε να ξαναδείτε αν κάνετε κλικ εδώ.
Η συχνότητα αυτού του εγκεφαλικού ρυθμού άλφα, είναι παρόμοια με την συχνότητα του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου της γης που παράγεται από τους κεραυνούς που βομβαρδίζουν κάθε λεπτό την γη μεταξύ της ιονόσφαιρας και ατμόσφαιρας (συντονισμός Shuman ή παλμός της Γης). Είναι όμως το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο της γης πολλές χιλιάδες φορές πιο δυνατό από αυτό του εγκεφάλου μας, γι αυτό και τον επηρεάζει θετικά όταν αυτός είναι συντονισμένος στην ίδια συχνότητα, όπως αναφέρουν οι βιολόγοι. Ενισχύεται δηλαδή η ενέργεια του εγκεφάλου μας.
Με την χαλάρωση επομένως φτάνουμε σε μία ελαφριά ύπνωση βοηθώντας έτσι την λειτουργία του εγκεφάλου μας. Υπάρχουν τώρα πια επιστημονιικές έρευνες που δείχνουν την βελτίωση αυτή της εγκεφαλικής λειτουργίας με απεικονιστικές μεθόδους του εγκεφάλου. Μία από αυτές πρόσφατη, από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης, έδειξε πως η αλλαγή επέρχεται μόλις μετά από 8 εβδομάδες καθημερινής άσκησης.
Στα άρθρα που θα βρείτε στην ετικέτα ενεργειακή εναρμόνιση/ασκήσεις, θα βρείτε τις οδηγίες για την αναπνευστική και την μυϊκή χαλάρωση (ασκήσεις 1 και 2). Μπορείτε λοιπόν να τις κάνετε αυτές πρώτα, και στην συνέχεια αντί να συνεχίσετε με οραματισμούς θεραπευτικούς, δημιουργικούς ή διαχείρισης συναισθημάτων, να έχετε έτοιμο ένα από τα χαλαρωτικά βίντεο που σας έχω δώσει και να το απολαύσετε μία, δύο ή και περισσότερες φορές. Αυτό θα λειτουργήσει σαν πνευματική χαλάρωση και το αποτέλεσμα που θα έχετε θα είναι πολύ καλό.
Δεν θα είναι το ίδιο βέβαια με αυτό της ενεργειακής εναρμόνισης (coherence), στην οποία για να φτάσει κανείς χρειάζεται επιπλέον συνεχή και επίμονη άσκηση στην διαχείριση των συναισθημάτων του, θα είναι όμως σαφώς πολύ καλύτερο από το να ακούτε μόνον τη μουσική και να βλέπετε τα βίντεο.
Ετοιμάστε λοιπόν το βίντεο που προτιμάτε, καθίστε αναπαυτικά, κλείστε τα μάτια σας και ασχοληθείτε λίγο με την αναπνευστική σας χαλάρωση, μετά με  την μυϊκή και τέλος βάλτε το βίντεο και απολαύστε τη μουσική όσες φορές επιθυμείτε.
Στη συνέχεια γυρίστε πίσω την προσοχή σας στα πόδια σας που ακουμπούν στο πάτωμα,
στο σώμα σας που είναι καθισμένο στη καρέκλα και συγά-σιγά ανοίξτε τα μάτια σας και επανέλθετε στην κανονική σας κατάσταση…
Αν αρχίσετε να ασκείστε καθημερινά, θα δείτε σύντομα μεγάλη διαφορά στην υπερένταση, τα νεύρα και τους θυμούς σας, πράγμα που θα βοηθήσει πολύ την υγεία σας αλλά και θα βελτιώσει τις σχέσεις με τους γύρω σας.
Όσο για μένα, θα συνεχίσω να σας βρίσκω και να βάζω σε αυτόν εδώ τον ιστότοπο κατάλληλα μουσικά βίντεο για την πνευματική σας χαλάρωση.
Με αγάπη
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.