Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Χειμώνας (10)


Χειμωνανθός
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Χειμωνανθός
Ο χειμωνανθός μου (θάμνος φυλλοβόλος) άνθισε εφέτος (επιτέλους!...) πριν ακόμη το χειμωνιάτικο κρύο μαράνει και ρίξει τα φύλλα του. Η συνεχιζόμενη για μέρες όμως Κερκυραϊκή βροχή δεν άφησε το άρωμα αυτών των λεπτεπίλεπτων λουλουδιών να γεμίσει τον κήπο, δυστυχώς.
Με βροχή βγήκα και σας φωτογράφισα αυτά τα ανθάκια με τις σταγόνες του νερού να λαμπυρίζουν επάνω τους (δεξ. φωτ.), γιατί δεν ήξερα εάν θα έμεναν ακόμη στη θέση τους, όταν θα αποφάσιζε ο Κερκυραϊκός καιρός να πάψει να κλαίει...
Και όμως αν και τόσο λεπτεπίλεπτα, τα ανθάκια αυτά άντεξαν την συνεχιζόμενη για πολλές ημέρες Κερκυραϊκή βροχή, ενώ τα φύλλα του θάμνου άρχισαν σιγά-σιγά να τον εγκαταλείπουν και να τον αφήνουν γυμνό στο χειμωνιάτικο κρύο.
Χειμωνανθός
Μα και κάτω από λιακάδα ακόμη, που ένα τριήμερο μόλις κράτησε στο νησί, τα μοσχοβολιστά αυτά λουλουδάκια μοιάζουν με δροσοσταλίδες, όπως βλέπετε στην τελευταία φωτογραφία, έτσι που γέρνουν ντροπαλά τα μικρά κεφαλάκια τους επάνω στα γυμνά κλαδιά. 
Δεν πειράζει αν σας φαίνομαι υπερβολική, τα αγαπάω όμως πολύ τα φυτά μου, είναι αλήθεια. 
Είναι πολύ εύκολος αυτός ο θάμνος στη συντήρησή του. Μόνον λίγη κοπριά από ζώα ή από φύκια εγώ του βάζω την άνοιξη και προσέχω να διατηρώ το σχήμα και το ύψος του στα μέτρα που ταιριάζουν στον κήπο μου, κλαδεύοντάς τον προς το τέλος του χειμώνα (όπως όλους τους θάμνους), κόβοντας επί τη ευκαιρία λουλουδιασμένα κλωνάρια για τα βάζα μου, που χαρίζουν ευωδιά σε ολόκληρο το σπίτι. Αφαιρώ κάποια βασικά χοντρά κλαδιά από τη βάση τους για να μην απλώνει ο θάμνος πολύ τριγύρω, και κόβω τα υπόλοιπα στη μέση περίπου του ύψους τους, ώστε με την καινούργια βλάστηση της άνοιξης να ξαναφτάσει ο θάμνος στο ίδιο ύψος που έχει τώρα πριν το κλάδεμα.
Χειμωνανθός
Και παρ ότι αυτός ο χειμωνιάτικος καιρός δεν ενδείκνυται για πολλές δουλειές στον κήπο, εγώ τα κατάφερα σήμερα που είχε λιακάδα να κουρέψω το χορτάρι (φυσική "αγριάδα", αντί για γκαζόν) που έχω αφήσει να γεμίσει τα δρομάκια και τα υπόλοιπα κενά σημεία του κήπου ανάμεσα στα παρτέρια. Τις πιο πολλές δουλειές του κήπου τις κάνω μόνη μου, γιατί όπως έχουμε πολλές φορές πει, η κηπουρική δεν τρέφει μόνον την ψυχή με την ομορφιά και την ευωδιά των λουλουδιών και των φυλλωμάτων αλλά ασκεί και το σώμα και μάλιστα με πολύ πιο φυσικό τρόπο από ότι οι ασκήσεις γυμναστικής, πράγμα απαραίτητο για την αντιμετώπιση των στρες της ζωής. Ακόμη και αν έχετε λοιπόν την οικονομική άνεση να έχετε κάποιον να περιποιείται τον κήπο σας, φροντίστε να ασχολείστε και εσείς μαζί του όσο περισσότερο μπορείτε.
Με αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.