Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Αν.-Φθιν. (20)

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Μία μικρή τριανταφυλλιά μου που ανθίζει με μικρά λουλούδια σε μπουκέτα, άνθισε και πάλι για δεύτερη φορά, αφού της αφαίρεσα όλα τα μαραμένα λουλούδια της με ένα ελαφρύ κλάδεμα. Δεν είναι πολύ όμορφη;
Όσον αφορά τα άγρια λουλούδια τώρα, κάπου είχα διαβάσει πως άγρια είναι τα λουλούδια που φυτρώνουν όπου θέλουν εκείνα, ενώ εάν τα ίδια τα ενσωματώσουμε στον κήπο μας στις θέσεις που εμείς θέλουμε, παύουν να θεωρούνται άγρια. Θεωρώ πως αυτή είναι μία πολύ σωστή άποψη και μάλιστα σε έναν ευκολοσυντήρητο κήπο όπως ο δικός μου, που θέλουμε να ανθίζει κατά εποχές χωρίς να πρέπει συνέχεια να σπέρνουμε και να φυτεύουμε καινούργια λουλούδια, τα άγρια λουλούδια που υπάρχουν στη γύρω από το κήπο φύση αν ενσωματωθούν στον κήπο, του χαρίζουν συνεχές ενδιαφέρον.
Γι αυτό και εγώ έχω ξεριζώσει και μεταφυτεύσει στον κήπο μου διάφορους θάμνους και λουλούδια από το βουνό που υπάρχει κοντά στο σπίτι μου. Μη με μαρτυρήσετε όμως, γιατί απαγορεύεται !... Είμαι σίγουρη πως δεν έβλαψα σε τίποτα την ομορφιά της φύσης του βουνού επειδή του έκλεψα μία μικρή μυρτιά, έναν μικρό κύτισσο και κάποια αγριολούλουδα. Στον κήπο μου τα φυτά αυτά χάρισαν μεγάλη ομορφιά και τον έκαναν να μοιάζει σαν μια φυσική συνέχεια της γύρω φύσης, πράγμα που θεωρώ πολύ σημαντικό. Δεν συμφωνώ καθόλου με τους φίλους που κόβουν όλα τα φυτά που υπάρχουν μέσα στο οικόπεδό τους και τα αντικαθιστούν με γκαζόν, κάποιους φοίνικες και τριανταφυλλιές, ή τα γεμίζουν με πλάκες και γλάστρες. Προτιμώ τα σπίτια με τους κήπους που δεν ξεχωρίζουν πολύ από το περιβάλλον, αλλά αντίθετα το ομορφαίνουν δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα γωνιά ανάμεσά του. Εγώ δεν πείραξα κανένα από τα φυτά που βρήκα μέσα στο οικόπεδο του σπιτιού, όταν το αγόρασα. Κάποια τα μεταφύτευσα σε άλλες θέσεις για να αποκτήσει κάποιο σχέδιο ο κήπος, αλλά δεν πέταξα κανένα. Βρίσκονται όλα ακόμη εδώ  και μεγαλώνουν ευτυχισμένα.
Άλλωστε τα φυτά που βρίσκονται στη γύρω από το σπίτι σας φύση, είναι αυτά που ευνοούνται από το μικροκλίμα της περιοχής σας και είναι βέβαιο πως θα πάνε πολύ καλά και στον κήπο σας χωρίς να σας παιδεύουν με τη συντήρησή τους.
Ακόμη και το τριφύλλι με τα μεγάλα φύλλα που πολλοί το ξεριζώνουν σαν ζιζάνιο φυτεύοντάς το σε μία γλάστρα μπορεί να μεταμορφωθεί από ζιζάνιο σε ένα πολύ όμορφο φυτό, όπως βλέπετε στι διπλανή φωτογραφία.
Η μοσχοβολιστή μυρτιά μου, έχει μεγαλώσε πια αρκετά και  είναι τώρα ανθισμένη. Σας φωτογράφισα τα λουλούδια της, αν και εφέτος δεν είναι πολλά. Οι καρποί της (μύρτα), πλούσιοι σε αντιοξειδωτικές ουσίες κάνουν νοστιμότατη μαρμελάδα, όταν συλλέγονται (Φθινόπωρο, Χειμώνα). Υπάρχουν πολλές ποικιλίες μυρτιάς, όπως ανακάλυψα ρωτώντας στα φυτώρια που έχω επισκεφθεί. Στον κήπο μου έχω βάλει και μία πανασέ ποικιλία (με φύλλα δηλαδή που έχουν ένα λευκό τελείωμα) καθώς και μία νάνα που την κλαδεύω σε σχήμα σφαιρικό. Θάμνοι κουρεμένοι σε σχέδια σφαιρικά ή άλλα, ανάμεσα στα άλλα φυτά χρησιμεύουν στο να τραβούν την προσοχή και να σπάνε την μονοτονία μέσα στον κήπο, όταν αυτός δεν είναι σε εποχή μεγάλης ανθοφορίας. Τον ίδιο ρόλο παίζουν στον κήπο και τα διαφορετικά χρώματα και σχήματα στα φυλλώματα των φυτών, όπως σας έχω ξαναπεί.
Με αγάπη

2 σχόλια:

logia είπε...

δεν θα σταθώ στον κήπο σου, που είναι κατπαληκτικός, ούτε στην ενασχόληση με την κηπουρική που προσφέρει ανάταση ψυχική, αλλά στον Βαγγέλη Πετσάλη, που πώς δεν είχα προσέξει τόσον καιρό!!!!
Έχουμε παίξει έργο του με το σύνολο εγχόρδων και ομολογώ οτι είναι από τους Έλληνες συνθέτες που θαυμάζω και γιαυτό πολύ χάρηκα που τον συνάντησα εδώ...
την καλημέρα μου

Eleni Tsoukali είπε...

Αγαπώ πολύ τη μουσική του Βαγγέλη Πετσάλη που είναι συνάδελφος (ακτινολόγος) και γιος φίλης μου εδώ στην Κέρκυρα.
Χαίρομαι πολύ που αρέσει και σε σένα.

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.