Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

Υγιεινή διατροφή (29)

ΑΜΥΛΟ μια παρεξηγημένη ουσία της διατροφής μας
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Εκτός από τη ζάχαρη με τα αρνητικά της αποτελέσματα στην υγεία μας, άλλος ένας υδατάνθρακας παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτήν, το άμυλο. Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε πως οι αμυλούχες τροφές (πατάτες κ.λπ) παχαίνουν, και πως είναι καλό να μην τις χρησιμοποιεί συχνά κανείς στη διατροφή του. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες πληροφορίες που δεν είναι τόσο γνωστές γι αυτήν την ουσία και αξίζει νομίζω να αναφερθώ για λίγο σε αυτές.
Υπάρχει και το «ανθεκτικό άμυλο». Αυτό είναι το άμυλο που δεν πέπτεται στο λεπτό έντερο και φτάνει άπεπτο, στο παχύ. Δεν απορροφάται δηλαδή, γι αυτό και θεωρείται φυτική ίνα.
Υπάρχουν 4 τύποι ανθεκτικού αμύλου:
RS1: Φυσικά εσώκλειστο άμυλο μέσα σε άθικτα κυτταρικά τοιχώματα (όσπρια, σπόροι και κόκκοι δημητριακών), όπου τα εντερικά κύτταρα δεν μπορούν να το προσεγγίσουν για να το διασπάσουν.
RS2: Κοκκίδια ωμού αμύλου – μπορούν να βρεθούν στην πράσινη μπανάνα, ωμή πατάτα και στο καλαμπόκι.
RS3: Ανάδρομη αμυλόζη: Όταν το μαγειρεμένο άμυλο κρυώσει, ένα μέρος του κρυσταλλώνει σε τέτοια μορφή που η αμυλάση (ένζυμο του παγκρέατος που διασπά το άμυλο για να απορροφηθεί) δεν μπορεί να το διασπάσει. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις αμυλούχες τροφές.
RS4: Χημικά τροποποιημένο άμυλο (σε πρόσθετα τροφίμων) μπορεί κατά ένα μέρος να είναι ανθεκτικό. (65)

Το ανθεκτικό αυτό άμυλο που συναντάμε σε πολλές τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, ειδικά όταν αυτές είναι κρύες, αντιστέκεται στην πέψη όπως και οι άλλες φυτικές ίνες, με τη διαφορά όμως, πως έχει αυτό μεγαλύτερη από αυτές  επίδραση στην προσπάθεια  να χάσει κανείς βάρος. Και αυτό γιατί αυξάνει τη δυνατότητα να κάψουμε λίπος, μας χορταίνει μειώνοντας την τάση μας να τσιμπολογάμε συνεχώς, βελτιώνει τον έλεγχο του σακχάρου του αίματος, τονώνει το ανοσοποιητικό και σύμφωνα με μερικές έρευνες, μπορεί ακόμη και να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου .

Αυτό το ανθεκτικό άμυλο το παίρνει κανείς τρώγοντας κρύες βραστές ή ψητές πατάτες,  άγουρες μπανάνες, όπως επίσης και καστανό ρύζι βρασμένο και κρύο, καλαμπόκι, όσπρια και κριθάρι.
Κρύες επομένως πατάτες και ρύζι καστανό, μπορούμε να τρώμε σε μεγαλύτερη ποσότητα χωρίς να μας παχαίνει, νιώθοντας έτσι χορτάτοι.
Με αγάπη


Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.