Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

Υγιεινή διατροφή (44)

Υγιεινή διατροφή και ψυχική υγεία              

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Με την ευκαιρία που άκουσα πρόσφατα από συνάδελφο την άποψη πως το μόνο πράγμα στη διατροφή που θα μπορούσε να έχει σχέση με το ψυχικό στρες είναι η μεγάλη κατανάλωση καφέ, αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο.

Η διατροφή, όπως πολλές φορές σας έχω πει, είναι ένας πολύ σημαντικός παράγων αντιμετώπισης του στρες κάθε είδους. Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, δίνουν τα απαραίτητα ηλεκτρόνια στις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που το στρες κάνει να παράγονται σε περίσσεια στον οργανισμό, και δεν τις αφήνει έτσι να καταστρέφουν τα κύτταρά του. Η σωστή διατροφή δηλαδή προφυλάσσει τον οργανισμό από τις επιπτώσεις των διαφόρων στρες στην υγεία του, συμπεριλαμβανομένου και του συναισθηματικού στρες.
Το κατά πόσο όμως η διατροφή παίζει ρόλο και στην ψυχική διάθεση, το κατά πόσο δηλαδή επηρεάζει αυτή το συναισθηματικό στρες αυτό καθ’αυτό και όχι μόνον τις επιπτώσεις του στην υγεία, ερευνάται ακόμη. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα όμως είναι μάλλον θετικά και εδώ.
Πρόσφατη σχετικά έρευνα που έγινε στον Καναδά σε 97 άτομα με ψυχικά προβλήματα, και δημοσιεύθηκε σε έγκυρο ψυχιατρικό περιοδικό έδειξε πως η ποιότητα της τροφής και η περιεκτικότητά της σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία συνδέεται άμεσα με την ψυχική υγεία. Ενώ μία άλλη ερευνήτρια σε Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου της Αυστραλίας έχει διαπιστώσει στις δικές της έρευνες πως  η σωστή διατροφή παίζει ρόλο στη ψυχική υγεία και μπορεί να προφυλάξει τους εφήβους από την κατάθλιψη, και το άγχος. Παρόμοια αποτελέσματα βρέθηκαν και σε έρευνές της με ενήλικες.

Το ενδιαφέρον είναι πως έρευνες έχουν δείξει πως ακόμη και η διατροφή της εγκυμονούσας μητέρας εάν δεν είναι σωστή μπορεί να οδηγήσει στην γέννηση παιδιών που θα παρουσιάσουν σύντομα συμπτώματα κατάθλιψης  ή άγχους και επιθετικότητας, όπως επίσης το ίδιο αποτέλεσμα φαίνεται να έχει στην ψυχική υγεία των παιδιών και η μη σωστή τους διατροφή στα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Ελπίζω να σας έπεισα φίλες και φίλοι, πως η διατροφή είναι ένας από τους πολύ σημαντικούς παράγοντες όχι μόνον της αντιμετώπισης των επιδράσεων του στρες στην υγεία αλλά και της δημιουργίας συναισθηματικού στρες (όταν αυτή δεν είναι σωστή) με τη μορφή αρνητικών συναισθημάτων (κατάθλιψης και άγχους). Από την διατροφή εξαρτάται όχι μόνον δηλαδή η σωματική μας υγεία αλλά και η ψυχική.
Προσέξτε λοιπόν τη διατροφή τόσο τη δική σας όσο και των παιδιών σας, ιδιαίτερα τώρα στις δύσκολες ημέρες που περνάμε. Προστατεύετε έτσι και την σωματική και την ψυχική σας υγεία.
Με αγάπη


Πηγές: Can J Psychiatry. 2012;57:85-92. Abstract
          J Am Acad Child Adolesc Psychiatry. Published online August 17, 2013. Abstract
          http://www.medscape.com/viewarticle/762655#2 


Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.