Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Ερασιτέχνης κηπουρός/Λαχανόκηπος (22)


ρόκα και σινάπι
Γεια σας φίλες και φίλοι ερασιτέχνες κηπουροί
Φυτέψατε λάχανα, κουνουπίδια, μπρόκολα, σπανάκι,σέσκουλα, μαρουλάκια, κρεμμυδάκια, ρόκα;
Τα δικά μου μεγαλώνουν όπως βλέπετε ήδη στα παρτέρια τους. Προς το παρόν μόνον ρόκα,  λίγα φύλλα σιναπιού (τα κοκκινωπά φύλλα που μεγαλώνουν μαζί με τη ρόκα μου) και κανένα κρεμμυδάκι μαζεύω καθημερινά, για τη σαλάτα μου. Τα υπόλοιπα θα αργήσουν ακόμη να καρπίσουν.
Ωστόσο, οι πιπεριές και οι μελιτζάνες μου κρατούν καλά ακόμη και γέμισαν καρπούς, με τις πρώτες βροχές που έπεσαν στο νησί μας, παρ ότι η καλοκαιρινή  ζέστη και η ξηρασία τις ταλαιπώρησε αρκετά. Δεν παραπονιέμαι λοιπόν. Όλο και κάτι βρίσκω να μαζέψω και να φτιάξω ένα γρήγορο γεύμα.
λάχανα και κρεμμυδάκια
Δεν είχε όμως εφέτος ο κήπος μου την απόδοση που είχε τα προηγούμενα χρόνια, παρά το ότι φροντίζω να εναλλάσσω τα φυτά στα διάφορα παρτέρια, έτσι ώστε να μην καταναλώνονται υπερβολικά τα απαραίτητα για την ανάπτυξή τους συστατικά, και έβαλα και αρκετή κοπριά (ζωική, εφέτος). Εγώ το απέδωσα στη κοπριά, θεωρώντας πως η κοπριά από φύκια που έβαζα παλαιότερα ήταν πιο αποδοτική. Μία φίλη όμως γεωπόνος μου είπε πως φταίει μάλλον το συνεχές φύτεμα του λαχανόκηπου. Αυτά, λέει, συμβαίνουν στους μικρούς λαχανόκηπους, που δεν υπάρχει αρκετός χώρος, ώστε να μένουν κάποια παρτέρια ακαλλιέργητα μία χρονιά, για να μπορεί το χώμα να ξεκουράζεται.
Στη περίπτωση τη δική μου, που ο χώρος που έχω για καλλιέργεια είναι περιορισμένος  θα πρέπει να ενισχύσω επομένως περισσότερο το έδαφος, προσθέτοντας και επιπλέον λίγο βιολογικό λίπασμα, (που υπάρχει στην αγορά και προέρχεται κυρίως από λαχανικά) γιατί το δικό μου κομπόστ,  αυτό που φτιάχνω και εγώ στον κήπο με τα κλαδέματα και τα φλούδια των λαχανικών που περισσεύουν στην κουζίνα μου, το κατανάλωσα όλο στα ανοιξιάτικα φυτέματα που έκανα.
κουνουπίδια και μπρόκολα
μαρούλια 
Εσείς φτιάχνετε κομπόστ; Πρέπει να εναλλάσσετε, ξέρετε, μαλακά υλικά (φλούδια, κομμένο χορτάρι, υπολείμματα τσαγιού και καφέ, ψωμιού  κ.λ.π.) με σκληρά υλικά (ξερά φύλλα, κλαδιά, τσόφλια αυγών, ρολά από τα χαρτιά υγείας ή κουζίνας κομμένα σε κομμάτια για να διαλύονται πιο γρήγορα) και από πάνω να ρίχνετε λίγο χώμα κήπου για να μη μυρίζει η σωρός. Θέλει και λίγο ανακάτεμα με μία πειρούνα του κήπου πότε-πότε και καλό είναι αυτή η σωρός να βρίσκεται σε κάποιο προφυλαγμένο μέρος, για να μην είναι εκτεθειμένη σε πολλές βροχές.
Φθινοπωριάζει όμως φίλες και φίλοι, και η ευεργετική γυμναστική της κηπουρικής θα είναι σε λίγο παρελθόν, τουλάχιστον για εμένα εδώ στη Κέρκυρα, που οι βροχές είναι αρκετές και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια απασχόλησης στο κήπο.    
Θα τα ξαναπούμε σύντομα, πάντως, γιατί τράβηξα λίγες φωτογραφίες και από τον λουλουδιασμένο φθινοπωριάτικο κήπο μου σήμερα, που η μέρα ήταν ηλιόλουστη, και θέλω να σας τις δείξω  σε μια  επόμενη κουβέντα μας.
Με αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.