Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

Υγιεινές συνταγές/θαλασσινά (10)

Διατροφή και ω3
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Ένας τακτικός αναγνώστης της ιστοσελίδας, με ρώτησε πριν λίγες ημέρες σε ένα e-amail του εάν είναι καλύτερα να τρώει κανείς λιπαρά ψάρια αντί να παίρνει ω3 λιπαρά οξέα σε κάψουλες, όπως προτείνω στην αντιμετώπιση του στρες για όλα τα άνω των 50 ετών άτομα. 
Σκέφτηκα πως η απάντηση πιθανόν ενδιαφέρει και άλλους ανάμεσά σας γιαυτό και αποφάσισα να την επαναλάβω σήμερα σε αυτό το άρθρο. Και βέβαια είναι καλύτερα να παίρνουμε τα απαραίτητα για την υγεία μας στοιχεία με φυσικές τροφές και όχι με χάπια, είναι όμως αυτό τις περισσότερες φορές δύσκολο. Όποιοι πάντως μπορούν  να τρώνε 2-3 φορές την εβδομάδα σολομό (βιολογικό), ή  σαρδέλες, ή γαύρο ή σκουμπρί ή πέστροφα, (σας τα έβαλα στη σειρά ανάλογα με την περιεκτικότητά τους σε ω3) με τη προϋπόθεση να μην είναι αυτά τηγανητά, τότε δεν χρειάζεται να παίρνουν συμπληρώματα σε κάψουλες.
Και με την ευκαιρία αυτή να προσθέσω εδώ, πως μία άλλη πολύ καλή λύση για όσους δεν τρώνε καθόλου ψάρι, είναι ο λιναρόσπορος. Όχι μόνον ο ίδιος ο σπόρος (κονιορτοποιημένος) μπορεί να προστεθεί σε φαγητά και σαλάτες, αλλά και το λάδι του που κυκλοφορεί και σε κάψουλες, (λινέλαιο, flaxseed oil) είναι μία πολύ καλή λύση για ενίσχυση του οργανισμού των χορτοφάγων  με ω3, αν και η σύστασή αυτού του λαδιού δεν είναι ακριβώς η ίδια με αυτή των ψαριών. Υπολείπεται αυτό σε DHA (Docosahexaenoic acid), ουσία που βοηθάει πολύ το τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.
Με την ευκαιρία αυτής της κουβέντας, σκέφτηκα να σας δώσω μία πολύ απλή συνταγή με την οποία μαγειρεύω εγώ τις σαρδέλες, ώστε να έχω έτοιμο ανά πάσα στιγμή ένα γεύμα με αυτές, χωρίς πολύ κόπο και ...μυρωδιές.

ΟΙ  ΣΥΝΤΑΓΕΣ  ΜΟΥ
Α. ΚΥΡΙΑ ΓΕΥΜΑΤΑ
Α1 Ψάρια, θαλασσινά

Σαρδέλες ζεματιστές
Σαρδέλες ζεματιστές
Βράζετε νερό, με ελάχιστο ξύδι, 1-2 φύλλα δάφνης και ρίχνετε μέσα τις σαρδέλες, καθαρισμένες από τα κεφάλια και τα εντόσθια. Χαμηλώνετε τη φωτιά και αφήνετε τις σαρδέλες στο νερό που σιγοβράζει, 1-2 λεπτά. (Προσέξτε, όχι περισσότερο για να μη σας λιώσουν).
Τις βγάζετε με τρυπητή κουτάλα και τις πασπαλίζετε με αλάτι, πιπέρι, ρίγανη, ψιλοκομμένο κρεμμύδι και μαϊντανό, λάδι και λεμόνι. Συνοδευόμενο από μία φρέσκια πράσινη σαλάτα το γεύμα σας είναι έτοιμο στο άψε-σβήσε και πολύ υγιεινό. 
Αν σας περισσέψουν ψάρια, τα φυλάτε όπως τα βγάλατε από το νερό, σε γυάλινο δοχείο με σκέπασμα, στο ψυγείο, για 4-5 ημέρες. 
Όποτε θέλετε να φάτε λοιπόν, δεν έχετε παρά να βγάλετε μερικές σαρδέλες από το ψυγείο, να τις βάλετε στο πιάτο σας, να τις πασπαλίσετε με τα απαραίτητα μυρωδικά, λάδι και λεμόνι και να τις συνοδέψετε με μία πράσινη σαλάτα. Θα έχετε έτσι άμεσα, ένα γεύμα πολύ υγιεινό, χωρίς καθόλου κόπο.
Με αγάπη 
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.