Δευτέρα, 21 Μαΐου 2012

Άσκηση/γυμναστική (34)

Πώς η άσκηση βοηθάει την εγκεφαλική λειτουργία
Γεια σας
Για την άσκηση και τον ρόλο της στην υγεία μας ως ένα από τα μέσα αντιμετώπισης του στρες, σας έχω μιλήσει πολλές φορές, τόσο στο βιβλίο μου, («Πώς να νικήσετε το στρες» εκδ. ΑΡΧΕΤΥΠΟ) όσο και σε αυτόν εδώ τον ιστότοπο.
Ο ρόλος ετούτος είναι πολύ σημαντικός, γιαυτό και έχω αφιερώσει εδώ ιδιαίτερη στήλη σε αυτήν, πότε με ασκήσεις εύκολες που θα σας κάνουν  να δοκιμάσετε να ασκηθείτε και εσείς έστω και για λίγο και πότε με σχετικά άρθρα για την ενημέρωσή σας.
Ολόκληρα βιβλία έχουν γραφεί επάνω στο θέμα αυτό και οι έρευνες συνεχίζονται. Ωστόσο αυτό που είναι ενδιαφέρον, είναι πως η άσκηση βοηθώντας την αντιμετώπιση του στρες, βελτιώνει και την εγκεφαλική λειτουργία.
Στο βιβλίο του ο καθηγητής του Χάρβαρντ Τζον Ράτεϋ (www.Johnratey.com ), γράφει, πως η άσκηση βοηθάει την ανανέωση των νευρικών κυττάρων, διεγείρει τον εγκέφαλο να μαθαίνει ευκολότερα και μειώνει σημαντικά την κατάθλιψη.
Περπάτημα γρήγορο μισή ώρα την ημέρα για 5 ημέρες την εβδομάδα είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει κανείς σύμφωνα με τον πιο πάνω καθηγητή, προκειμένου να έχει τα ωφέλη που προανέφερα.
Το ότι ο εγκέφαλος βοηθιέται πολύ και με ασκήσεις πνευματικές, είναι και αυτό γνωστό από χρόνια. Πολύ πρόσφατη όμως έρευνα μελέτησε την επίδραση του συνδυασμού πνευματικής άσκησης και σωματικής στην εγκεφαλική λειτουργία και οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ο συνδυασμός αυτός έχει μεγαλύτερη βελτιωτική επίδραση στη λειτουργία του εγκεφάλου από ότι τα δύο διαφορετικά είδη ασκήσεων χωριστά.
Συγκεκριμένα οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση στον εγκέφαλο της χρήσης κομπιούτερ (πνευματική άσκηση) σε συνδυασμό με ήπια φυσική άσκηση (περπάτημα, ποδήλατο κ.λ.π.) σε 926 άτομα, ηλικίας από 70 -93 χρόνων και με βάση τα αποτελέσματα  της έρευνάς τους που ανακοινώθηκαν πριν λίγο καιρό (Mayo Clin Proc. 2012;87:437-442) οι ερευνητές κατέληξαν πως  είναι καλό για όλους, ακόμη και του πιο ηλικιωμένους να ασκούνται τόσο φυσικά όσο και πνευματικά προκειμένου να διατηρήσουν σε καλή κατάσταση τον εγκέφαλο τους  μέχρι τα βαθιά γεράματα.
Τον ίδιο περίπου καιρό ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και μια άλλης έρευνας που έγινε προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η άρση βαρών βοηθάει και αυτή την εγκεφαλική λειτουργία. Τα συμπεράσματα της έρευνας αυτής ήταν πως με την άρση βαρών βλετιώνεται τόσο η γνωσιακή λειτουργία του εγκεφάλου όσο και  η μνήμη, μέσω βελτίωσης της αιμάτωσης του εγκεφάλου.
Δεν σημαίνει αυτό όπως καταλαβαίνετε, πως πρέπει να γίνουμε όλοι αθλητές, φίλες και φίλοι μου. Πρέπει απλά να ασκούμαστε, ποικιλοτρόπως, προκειμένου να έχουμε υγεία.  Αν στην όποια άσκηση κάνουμε καθημερινά, προσθέσουμε και ασκήσεις με βαράκια για χέρια και πόδια, το αποτέλεσμα θα είναι ακόμη καλύτερο για την υγεία μας γενικότερα, αλλά και για την υγεία του εγκεφάλου μας ειδικοτερα, όπως δείχνουν οι πρόσφατες αυτές έρευνες.
Με αγάπη


Πηγές:
John Ratey «The Revolutionary New Science of Exercise and  The Brain» 2008
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.