Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

Υγιεινή διατροφή/χοληστερίνη (12)

Το ρόδι και η υπερχοληστεριναιμία     
Για το ρόδι και τον σπουδαίο ρόλο του στη διατροφή μας αποφάσισα να σας μιλήσω σήμερα, φίλες και φίλοι μου.
Το φρούτο αυτό είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α,C,Ε και φυλλικό οξύ, όπως επίσης σε σίδηρο και φυτικές ίνες, ενώ αντίθετα  η περιεκτικότητά του σε θερμίδες είναι χαμηλή.
Έχει πλούσια αντιοξειδωτική δράση ( 2-3 φορές μεγαλύτερη από αυτή του κόκκινου κρασιού και του πράσινου τσαγιού) λόγω τριών διαφορετικών αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει ( τανίνες, ανθοκυανίνες, ελλαγικό οξύ).
Πρόσφατες μελέτες, έχουν κατατάξει το ρόδι όπως και τις διάφορες ποικιλίες μούρων (ανάμεσα σε αυτά και τις φράουλες) στα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά φρούτα, συγκριτικά με 25 άλλα φρούτα που μελετήθηκαν.
Η μεγάλη αυτή αντιοξειδωτική δράση του ροδιού, το κάνει σημαντικό παράγοντα αντιμετώπισης της υπερχοληστεριναιμίας.
Όπως παλαιότερα σας είχα εξηγήσει, οι βλάβες στο καρδιαγγειακό μας σύστημα από την λεγόμενη «κακή» χοληστερίνη, είναι αποτέλεσμα της οξείδωσης αυτής της χοληστερίνης από τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που δημιουργούνται σε περίσσεια στον οργανισμό από τα στρες της ζωής. Η μεγάλη λοιπόν αντιοξειδωτική δράση του ροδιού εμποδίζει την οξείδωση αυτή της χοληστερίνης (LDL) και την κάνει λιγότερο βλαπτική για τον οργανισμό.
Οι νεότερες έρευνες ωστόσο, έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο, και έχουν αιτιολογήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια αυτή την ευεργετική για την υπερχοληστεριναιμία  δράση του ροδιού. Αποδόθηκε αυτή στην περιεκτικότητα του ροδιού σε ένζυμα που ανήκουν στην ομάδα των PON1 (paraoxonase), τα οποία μειώνουν την βλαπτική δράση της «κακής» (LDL) χοληστερίνης, ενισχύοντας τη δράση της «καλής» (HDL) χοληστερίνης.
Το αποτέλεσμα είναι καλύτερη αντιοξειδωτική δράση, λιγότερη φλεγμονή, και χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου αίματος.
Όπως βλέπετε στην υπερχοληστεριναιμία, εκτός από το κατέβασμα της τιμής της  «κακής» χοληστερίνης είναι εξ ίσου ή ίσως και πιο σημαντική,  η ελάττωση της οξείδωσης αυτής της κακής χοληστερίνης και το ρόδι μπορεί να συμβάλλει σημαντικά σε αυτό.
Βάλτε το ρόδι στη διατροφή σας, λοιπόν φίλες και φίλοι μου. Γλυκά ή ξινά (υπάρχουν πολλές ποικιλίες) χρησιμοποιείστε τα τόσο για χυμούς στον αποχυμωτή σας, όσο και στις σαλάτες και τα μαγειρέματά σας.
Εγώ προσωπικά, τα ρόδια που μαζεύω από τις ροδιές μου, τα καθαρίζω και τα διατηρώ όλο τον χρόνο στην κατάψυξη μέσα στα ειδικά σακκουλάκια τροφήμων. Βάζω από αυτά μία χούφτα σε όλες τις πράσινες σαλάτες μου, όλο τον χρόνο.
Με αγάπη

Πηγές :




Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.