Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Χειμώνας (11)

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Καιρό έχω να σας μιλήσω για τον κήπο μου, γιατί οι βροχές, το κρύο και το χαλάζι, δεν άφησαν τίποτα από τα λαχανικά που είχα φυτέψει  να προκόψει, ενώ κατέστρεψαν πολλά από τα φυτά στον λουλουδόκηπο.
Ο καιρός αυτός από την άλλη δεν με αφήνει να γυμναστώ κάνοντας κηπουρικές δουλειές, πράγμα που με θυμώνει, γιατί χάνω τα διπλά οφέλη αυτή της άσκησης: την εκγύμναση των μυών και του σώματός μου γενικότερα από τη μία, και την απόλαυση καλλιεργημένων από τα χέρια μου λαχανικών, από την άλλη.  
Τα μανουσάκια όμως, που εδώ και λίγες ημέρες ξεπροβάλλουν δειλά –δειλά εδώ και εκεί, καθώς και τα ροζ λουλούδια που εμφανίστηκαν ανάμεσα στα  μεγάλα φύλλα αυτού του φυτού που εξ αιτίας τους έχει το περίεργο όνομα «αυτιά του ελέφαντα», μου δείχνουν πως η Άνοιξη πλησιάζει με βήμα ταχύ…
Ανασκουμπώθηκα λοιπόν και εγώ και άρχισα να παίζω κυνηγητό με τον καιρό. Μόλις η βροχή σταματάει για λίγο, βγαίνω έξω και αρχίζω το κλάδεμα και μόλις οι πρώτες ψιχάλες ξαναρχίσουν να πέφτουν, μαζεύω τα σύνεργά μου και μπαίνω και πάλι στο σπίτι. Πρόλαβα μέχρι τώρα και κλάδεψα τις τριανταφυλλιές μου τις θαμνώδεις, τις γλυτσίνιες μου, τις αχλαδιές και τις μηλιές μου και το χιώτικο γιασεμί μου. Αυτό το τελευταίο ξέρετε, εάν δεν το κλαδεύετε, γεμίζει ξερά κλωνάρια κάτω από τα καινούργια που ανθίζουν  άνοιξη και καλοκαίρι, και το θέαμα δεν είναι και τόσο ωραίο. Εάν όμως το κλαδεύετε τέτοια εποχή, πάνω ακριβώς από τους μεγάλους κόμβους που έχει κάνει στα χοντρά του κλαδιά,  αφήνοντας ελάχιστα λεπτά κλωνάρια, θα γεμίσει καινούργια κλωνάρια σύντομα, θα ανθίσει και θα είναι καταπράσινο μέχρι τον επόμενο χειμώνα.
Το Κερκυραϊκό γιασεμί  μου με τα ροζ μπουμπούκια όμως, που ανθίζει πολύ νωρίτερα, άρχισε κιόλας να μπουμπουκιάζει (σας το έχω φωτογραφήσει παλαιότερα) και ετοιμάζονται να ανοίξουν και τα μικρά άσπρα λουλούδια του βιβούρνου. Δεν παραπονιέμαι λοιπόν, όλα δείχνουν πως ξυπνάει σιγά-σιγά ο κήπος από τον χειμωνιάτικο ύπνο του.
Θα μπορέσω επομένως να ασχοληθώ και με τον λαχανόκηπο σε λίγο, όπου η μόνη δουλειά που μπόρεσα να κάνω αυτές τις ημέρες, ήταν να κόψω τα χαμηλά φύλλα από τις αγκινάρες μου για να προλάβω τις αρρώστιες, και να σκαλίσω λίγο το χώμα τους για να αεριστεί. Ο βροχερός καιρός βλέπετε δεν έχει ευνοήσει ούτε το σπανάκι, ούτε τα μαρουλάκια και τα κρεμμυδάκια που έχω εδώ και τόσο καιρό φυτέψει.
Ελπίζω γρήγορα να αρχίσω και πάλι να σας φωτογραφίζω τα αναπτυσσόμενα φυτά μου και τα ανθισμένα τους λουλούδια.
Με αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.