Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2011

Υγιεινή διατροφή (16)

Μ Π Ρ Ο Κ Ο Λ Ο
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Μετά το λάχανο και τις εκπληκτικές του ιδιότητες για τις οποίες μιλήσαμε στην προηγούμενη συνάντησή μας σε αυτή την στήλη, σήμερα θα αναφερθούμε σε ένα άλλο λαχανικό της ίδιας ομάδας (σταυρανθή ή ανθοκραμβοειδή), με παρόμοιες και ακόμη περισσότερες βοηθητικές για την υγεία μας ιδιότητες. Το μπρόκολο.  Για την ομάδα αυτή των λαχανικών γενικά, έχουμε μιλήσει και σε παλαιότερη κουβέντα μας. Μπορείτε να δείτε το σχετικό άρθρο που αναφέρεται και στις αντικαρκινικές τους ιδιότητες κάνοντας κλικ στο  http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=3065717260369534300&postID=8886349362092468262 .
Σήμερα όμως θα επικεντρωθούμε στο μπρόκολο και στα όσα αναφέρονται γι αυτό σε μία έγκυρη στήλη διατροφής (http://whfoods.org/?utm_source=bulletin_click&utm_medium=email&utm_campaign=bulletin_email).
Το λαχανικό αυτό λοιπόν περιέχει φλαβονοειδή.  Αυτά είναι 6.000 περίπου διαφορετικές ουσίες που περιέχονται σε φρούτα και λαχανικά και δίνουν σε αυτά εκπληκτικές ιδιότητες που βοηθούν την υγεία μας, μεταξύ των οποίων μία από τις σημαντικότερες είναι και η προστασία της καρδιάς μας.
Το μπρόκολο όμως είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε ένα φλαβονοειδές που λέγεται «καιμπφερόλη» (kaempferol) το οποίο, όπως έχει βρεθεί σε πρόσφατες έρευνες μειώνει τη δράση αλλεργιογόνων ουσιών στον οργανισμό. Αυτό κάνει το λαχανικό αυτό να θεωρείται ιδανική υποαλλεργική διατροφή.
 Περιέχει επίσης και οργανοθειώδη συστατικά, τα οποία βοηθούν μηχανισμούς αντιοξειδωτικούς καθώς και μηχανισμούς  αποτοξίνωσης του οργανισμού.
Η ικανότητες αυτές του μπρόκολου ενισχύονται εάν το κόψουμε σε κομμάτια και το αφήσουμε λίγο να μείνει πριν το μαγειρέψουμε, γιατί με τον τρόπο αυτό απελευθερώνονται τα συστατικά αυτά και ενεργοποιούνται .
Πριν το μαγειρέψουμε δηλαδή, κόβουμε τα μπουκετάκια στη μέση ή στα τέσσερα με το μαχαίρι ανάλογα με το μέγεθός τους, τα ραντίζουμε με λίγο λεμόνι και τα αφήνουμε να μείνουν για λίγα λεπτά. Στη συνέχεια τα μαγειρεύουμε στον ατμό για πέντε μόνον λεπτά, προκειμένου να μη χαθούν οι θεραπευτικές του ιδιότητες.
Τα κοτσάνια καθώς και τα φύλλα του μπρόκολου είναι καλό να καταναλώνονται επίσης γιατί είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.  Πρέπει όμως να καθαρίζουμε το εξωτερικό των κοτσανιών,  να τα κόβουμε σε ροδέλες πάχους περίπου 1-2 εκατοστών και να τα βάζουμε στη κατσαρόλα 2-3 λεπτά πριν από τα μπουκετάκια και τα φύλλα.  
Χρησιμοποιείστε φίλες και φίλοι μπρόκολο καθώς και όλα τα λαχανικά της ομάδας των σταυρανθών ή ανθοκραμβοειδών όσο πιο συχνά μέσα στην εβδομάδα μπορείτε και μη ξεχνάτε ότι το λάχανο, το κουνουπίδι και το μπρόκολο είναι καλύτερα να το μαγειρεύετε πολύ λίγο και στον ατμό για να εκμεταλλεύεστε όλα τους τα οφέλη για την υγεία σας.
Με αγάπη
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.