Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Αν.-Φθιν. (6)

Γεια σας φίλοι μου
Με έχει εκνευρίσει τόσο πολύ η συνεχής ασταμάτητη βροχή στο νησί μας!... δεν μπορώ να βγω έξω να ασχοληθώ με τον κήπο καθόλου, ενώ από την άλλη λόγω του συνεχούς …. ποτίσματος, τα χόρτα μεγαλώνουν με ταχύτητα αστραπής και γεμίζουν τα παρτέρια και κάθε γωνιά του χώρου.
Και το χειρότερο, δεν αφήνει αυτός ο καιρός να μεγαλώσουν τα σαλατικά μου. Μάταια περιμένω να κόψω ρόκα ή μαρουλάκια, έστω και μερικά φύλλα τους, για τη σαλάτα μου. Η συνεχής βροχή (ακόμη και χαλάζι έριξε πριν λίγες μέρες) δεν αφήνει να μεγαλώσει τίποτα. Δείτε σε τι κατάσταση βρίσκονται τα μπρόκολα και τα μαρουλάκια μου…..(δεξ. εικ.) Το γκρι χρώμα που βλέπετε στο έδαφος, είναι στάχτη από το τζάκι μου. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διώξει κανείς τα σαλιγκάρια από τα φυτά και συγχρόνως λιπαίνει και το έδαφος. Άλλο ένα φάρμακο για τον ίδιο σκοπό είναι η ….. μπύρα. Το ξέρατε; Βάζετε μικρά δοχεία με μπύρα σε διάφορα σημεία και τα σαλιγκάρια πηγαίνουν να πιουν, πέφτουν μέσα και ψοφάνε. Προσωπικά προτιμάω τη στάχτη, γιατί δεν τα σκοτώνει τα άμοιρα τα ζώα, τα διώχνει απλώς και πάνε σε άλλα σημεία του κήπου να βρουν τροφή. Δεν πειράζει να φάνε λίγα φυλλαράκια από θάμνους και λουλούδια, έτσι δεν είναι;
Ιδιαίτερα τα φύλλα από τις λαντάνες για τις οποίες σκέφτηκα να μιλήσουμε σήμερα, δεν τα πειράζουν τα σαλιγκάρια. Είναι σκληρά και δεν τους αρέσουν. Όπως σκληρά είναι ολόκληρα τα φυτά αυτά και αντέχουν σε όλους τους καιρούς, ιδιαίτερα στη μεγάλη ξηρασία. Οι λαντάνες έχουν το χάρισμα να μην χρειάζονται πότισμα και να μένουν ανθισμένες μέχρι τα κρύα του χειμώνα. Προσφέρουν ομορφιά στον κήπο χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα, αλλά είναι αρκετά παρεξηγημένο φυτό. Δεν το πολυχρησιμοποιούμε στους κήπους, ίσως επειδή το θεωρούμε πολύ συνηθισμένο. Εγώ αντίθετα τον κήπο μου έχω προσπαθήσει να τον ομορφύνω με φυτά που δεν χρειάζονται μεγάλη περιποίηση και πολύ καλοκαιρινό πότισμα. Και οι λαντάνες είναι ένα από αυτά. Έχω διάφορα χρώματα και ποικιλίες. Η χαμηλή ποικιλία, η έρπουσα, στολίζει πολύ όμορφα με το μωβ της χρώμα, δίπλα σε ένα θαμνώδες κυπαρισσάκι, έναν παλιό κορμό που άφησα για στολίδι σε μια γωνιά του κήπου, από μια αμυγδαλιά που ξεράθηκε. (αρ. εικ)
Σε προηγούμενη κουβέντα μας σας έδειξα ένα τρόπο να κλαδέψετε μία θαμνώδη λαντάνα στηρίζοντάς την σε μία σιδεριά. Στη πέργκολα που υπάρχει στη θέση που παρκάρω το αυτοκίνητο, έχω επίσης ανεβάσει μία λαντάνα με πορτοκαλοκίτρινο χρώμα, κλαδεύοντάς την με αυτόν τον τρόπο και απελευθερώνοντάς την από τα χαμηλά κλαδιά της. Δεν είναι πολύ όμορφη; (δεξ.εικ.)
Αν όμως δεν τις κλαδέψετε τις λαντάνες, ώστε να γίνουν σαν μικρά δεντράκια, και να ξεχωρίζουν μέσα στον κήπο, θα πρέπει να φυτέψετε στο ίδιο σημείο του κήπου περισσότερες από μία μαζί, του ιδίου χρώματος, ώστε να ενισχυθεί το χρώμα των μικρών τους  λουλουδιών, όπως η νάνα κόκκινη ποικιλία που έχω βάλει εγώ σε μια γωνιά του κήπου και  σας φωτογράφησα (αρ. επάνω εικ).
Και μη ξεχάσετε να φυτέψετε αυτό τον καιρό βολβούς. Είναι η εποχή που τους φυτεύουμε.Τουλίπες, νάρκισσους, μανουσάκια, κρόκους, ζουμπούλια, γεμίστε με βολβούς τον κήπο και τις γλάστρες σας, για να έχετε μία πανδαισία χρωμάτων και μυρωδιάς την άνοιξη….
Εμένα κάποια από τα μανουσάκια μου τα μπέρδεψε ο ζεστός, υγρός καιρός και άνθισαν και αυτά τώρα. Στην εικόνα βλέπετε κάποια που σας φωτογράφισα δίπλα σε μία μικρή τριανταφυλλιά, που επιμένει να ανθίζει και αυτή ακόμη. Είμαι πολύ περίεργη να δω αν θα ξανανθίσουν και πάλι την άνοιξη ή αν θα μείνει ο κήπος εφέτος χωρίς μυρωδιές και χρώματα ανοιξιάτικα.....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.