Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Χειμώνας (3)

Γεια σας φίλοι μου

Το δενδρύλλιο με το άγνωστο σε μένα όνομα, που έχω φυτέψει πίσω από την μαόνια μου (που σας έδειξα σε προηγούμενη κουβέντα μας), εκείνο με τα μεγάλα φύλλα που θυμίζει τροπικό φυτό, άνθισε αυτές τις ημέρες και σας το φωτογράφισα. Δεν είναι καταπληκτικό;
Δείτε πώς γεμίζει πρώτα λευκωπά κομπάκια σε τσαμπιά και στη συνέχεια αυτά τα κομπάκια ανοίγουν σε μικρές μπάλες που αποτελούνται από μικροσκοπικά λευκά ανθάκια (κάντε κλικ επάνω στις φωτογραφίες αν θέλετε να τις δείτε μεγαλύτερες).
Είναι ένα πολύ όμορφο φυτό που πολλαπλασιάζεται μόνο του όπου τοποθετηθεί. Γεμίζει γύρω του μικρά καινούργια φυτά. Στη συνέχεια ξεριζώνει κανείς τα μικρά φυτά με προσοχή και τα φυτεύει όπου αλλού επιθυμεί το φθινόπωρο συνήθως που οι βροχές ευνοούν τη ριζοβολία.
Εκτός από την ομορφιά που αυτή την εποχή προσθέτει στον κήπο, είναι πολύ ωραίο και σε ανθοδέσμη συνδυασμένο με λίγα κλαριά κυδωνίαστρου με κόκκινα μπαλάκια και λίγο κισσό πανασέ. Είναι ένας ιδανικός συνδυασμός ανθοδέσμης είτε για στόλισμα του δικού μας σπιτιού είτε για δώρο σε κάποιους φίλους, ιδιαίτερα αυτές τις γιορτινές ημέρες. Δείτε αυτή που έφτιαξα εγώ χθες για να στολίσει την είσοδο του σπιτιού μου και πέστε μου αν συμφωνείτε.

Θέλω σήμερα όμως να απαντήσω και σε μερικούς φίλους ή φίλες που ρωτούν συχνά, πότε κλαδεύουμε τα φυτά μας. Λοιπόν φίλοι μου, τα πολυετή φυτά, αυτά που χαλάνε και σαπίζουν τα φύλλα τους με το τέλος του καλοκαιριού, αλλά παραμένουν στη γη τα ριζώματά τους και ξανανθίζουν την επόμενη χρονιά, τα κόβουμε μέχρι το έδαφος όταν χαλάσουν τελείως τα φύλλα τους, προς το τέλος του καλοκαιριού δηλαδή. Τους θάμνους που ανθίζουν την άνοιξη, (όπως η φωτίνια που με ρωτάτε συχνά) καθώς και τα οπωροφόρα δέντρα, τα κλαδεύουμε όλα προς το τέλος του χειμώνα (τον Φεβρουάριο). Τη ίδια εποχή λιπαίνουμε κιόλας τα φυτά μας για να είναι έτοιμα και δυνατά να πετάξουν τα καινούργια τους κλαδιά και να ανθίσουν, μόλις μπει η άνοιξη.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μπορούμε άφοβα να κλαδεύουμε ξανά τους θάμνους μας για να διατηρηθούν στο σχήμα και το μέγεθος που εμείς επιθυμούμε.  Οσο για τα οπωροφόρα σε παλαιότερη κουβέντα μας σας έχω δείξει αναλυτικά πότε και πώς πρέπει να τα κλαδεύουμε ξανά, για καλύτερη καρποφορία. Μπορείτε να ξαναδείτε το άρθρο κάνοντας κλικ εδώ.  
Με αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.