Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Άσκηση /Γυμναστική (47)

Πονάει μία αρθρωσή σας; Ασκηθείτε για να περάσει...

Τα σημερνά καλά νέα που αφορούν τη γυμναστική, έρχονται από το Χάρβαρντ.
Εγώ, εδώ σε αυτή την ιστοσελίδα επιμένω να σας προτρέπω, χρόνια τώρα, να γυμνάζεστε όσο μπορείτε προκειμένου να αντιμετωπίζει καλύτερα ο οργανισμός σας τα στρες της ζωής.
Ωστόσο είναι πολλοί αυτοί που δεν με εμπιστεύονται. Αν νιώθουν λίγο αδύναμοι ή πόνο σε κάποια άρθρωση, φοβούνται να ασκηθούν, όσο και αν εγώ επιμένω πως με την ακινησία δεν βοηθιούνται σε τίποτα γιατί το σώμα δεν είναι φτιαγμένο για να μένει ακίνητο.
Όχι μόνον δεν καταναλώνονται οι ορμόνες του στρες κατά την ακινησία αλλά  δεν παράγονται και οι απαραίτητες ενέργειες μέσα στο σώμα, (όπως ο ηλεκτρισμός που δημιουργεί η κίνηση των κυττάρων και του συνδετικού ιστού),  που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του. Σας έχω μιλήσει γι αυτές τις ενέργειες στο αντίστοιχο εκπαιδευτικό βίντεο.

Με τη συμβουλή ενός καλού φυσιοθεραπευτή για να αποφύγει κινήσεις που μπορεί να επιδεινώσουν την κατάστασή του, παρά το όποιο πρόβλημα μπορεί να έχει κανείς, θα πρέπει να φροντίζει να κινείται όσο περισσότερο μπορεί, καθημερινά αν θέλει να βοηθήσει την υγεία του.

Μια πρόσφατη ανακοίνωση του Χάρβαρντ δίνει την ίδια συμβουλή. Αναφέρεται στη θεραπεία του πόνου των αρθρώσεων, που κατά τους ειδικούς του Χάρβαρντ, δεν είναι άλλη από την κίνηση!!!

Όποια και αν είναι η αιτιολογία του πόνου των αρθρώσεών σας, λένε οι ειδικοί του Χάρβαρντ, (οστεοαρθρίτιδα, παλιές βλάβες, καταπόνηση, ηλικία, ακινησία κλπ) η θεραπεία είναι η κίνηση. Ο πόνος λένε δεν θα φύγει με την αποφυγή των κινήσεων αντίθετα η ακινησία επηρεάζει τη στάση του σώματος, εξασθενεί τους μυς που συμμετέχουν στο πρόβλημα της άρθρωσης και χειροτερεύει την όλη κατάσταση. Ενώ αντίθετα η σωστή άσκηση  μπορεί να σας κάνει να αναβάλλετε ή ακόμη και να αποφύγετε τελικά κάποια εγχείριση στην πονεμένη σας άρθρωση καθώς θα ενδυναμώσει τους μυς που την περιβάλλουν και θα αποκαταστήσει την ευελιξία της. Με τον καιρό μάλιστα, μπορεί να διαπιστώσετε πως οι περιορισμοί στην κίνησή της με τους οποίους είχατε συνηθίσει να ζείτε, έχουν μειωθεί.  
Έχουν μάλιστα εκδώσει και ένα σχετικό βιβλίο με ασκήσεις. Κλικ εδώ για να το δείτε.

Και βέβαια το άρθρο καταλήγει σε όσα επιμένω να σας λέω συνεχώς. Πως δηλαδή η άσκηση βοηθάει στην καταπολέμηση του στρες, χαμηλώνει την πίεση, βοηθάει τη καρδιά και τον μεταβολισμό, και οξύνει τον νου.
Ασκηθείτε λοιπόν φίλες και φίλοι. Μην το αποφεύγετε ακόμη και αν έχετε κάποιο πρόβλημα στις αρθρώσεις σας.

Περισσότερες πληροφορίες για διάφορες άλλες εναλλακτικές προσεγγίσεις στους πόνους οστών και αρθρώσεων μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του Χάρβαρντ κάνοντας κλικ εδώ
Με αγάπη

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.