Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Καλοκαίρι (12)

Ένας απρόσκλητος επισκέπτης

Γεια σας φίλες και φίλοι ερασιτέχνες κηπουροί.
Παρά τις ζέστες των ημερών, κάποια τριαντάφυλλα επιμένουν να ανθίζουν στον κήπο μου, χαρίζοντας μου την μοσχοβολιά τους, ενώ άλλες τριανταφυλλιές μου υποφέρουν από μύκητες.

Καθώς τις ψέκαζα λοιπόν με χαλκό  πριν λίγες ημέρες, βλέπω κάτω από μία από αυτές να ξεχωρίζει κάτι σε έντονο πορτοκαλί χρώμα. Νομίζοντας πως είναι φύλλα του φυτού που έχουν κιτρινίσει πολύ από την αρρώστια, σκύβω να τα κόψω και νιώθω μία μεγάλη έκπληξη.
Το έντονο αυτό χρώμα ήταν μικρά φαναράκια (που έμοιαζαν με χάρτινα) σε σχήμα καρδιάς επάνω σε ένα μικροσκοπικό φυτό που είχε φυτρώσει κοντά στη ρίζα της τριανταφυλλιάς μου.

Καταλαβαίνετε τη χαρά μου!... Το καλωσόρισα, του είπα ευχαριστώ για την τιμή που μου έκανε να έρθει να ομορφύνει το παρτέρι μου και άλλα διάφορα …. ανισόρροπα για πολλούς. Όσοι ασχολούνται με κήπους όμως θα με καταλάβουν, πιστεύω.

Στη συνέχεια έψαξα να βρω το όνομα του φυτού που είχε εθελοντικά εμπλουτίσει τον κήπο μου και ανακάλυψα πως λέγεται Physalis alkekengi και ο καρπός του που μεγαλώνει μέσα σε αυτό το πορτοκαλί φαναράκι, περιέχει ουσίες που λέγονται φυσαλίνες (Physalins) και έχουν αντιβακτηριδιακές ιδιότητες.

Οι καρποί του αυτοί, χρησιμοποιούνται στην ιατρική Unani που είναι μία παραδοσιακή μουσουλμανική ιατρική (Ελληνο-αραβικής προέλευσης) σαν διουρητικά, αντισηπτικά και ηρεμιστικά φάρμακα, όπως διάβασα στην wikipedia.

Διάβασα επίσης πως το φυτό με τις ρίζες του που εξαπλώνονται πολύ, γεμίζει τα παρτέρια, γι αυτό χρειάζεται προσοχή για να το κρατάει κανείς στην έκταση που επιθυμεί.

Αυτά για τον απρόσκλητο επισκέπτη του κήπου που μου έδωσε μεγάλη χαρά με την επίσκεψή του (σε περίπτωση που τον έχετε και εσείς στον κήπο σας και δεν γνωρίζετε το όνομα και τις ιδιότητές του), και θα τα ξαναπούμε σύντομα.
Με αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.