Σάββατο, 8 Ιουνίου 2013

Υγιεινή διατροφή (35)

Η διατροφική αξία των οσπρίων         
Γεια σας 
Όλοι ξέρουν πιστεύω πως τα όσπρια αποτελούν μία πολύ υγιεινή τροφή, λόγω των άπεπτων φυτικών ινών, των αμινοξέων και των σύνθετων υδατανθράκων που περιέχουν. Ωστόσο, λίγες νοικοκυρές τα μαγειρεύουν σωστά. Στα περισσότερα σπίτια, τα όσπρια μαγειρεύονται σκέτα, σαν σούπες ή γιαχνί, όπως οι γίγαντες π.χ. 

Ο σωστότερος τρόπος όμως είναι να μαγειρεύονται αυτά με συνοδεία δημητριακών ( ρύζι, πλιγούρι κ.λπ) ή ξηρών καρπών (αμύγδαλα ή  φιστίκια), ώστε να αυξάνεται η βιολογική αξία της πρωτεΐνης που παίρνουμε από το συγκεκριμένο γεύμα.
Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, συνδυάζουν τα όσπρια με ρύζι, συνδυασμός που παρέχει στον οργανισμό πρωτεΐνη εφάμιλλη σχεδόν με αυτή του κρέατος. Αυτό γιατί τα δύο υλικά αλληλοσυμπληρώνονται ως προς τα αμινοξέα που περιέχουν: τα όσπρια δεν έχουν το αμινοξύ μεθειονίνη που υπάρχει στα δημητριακά, ενώ είναι πλούσια σε λυσίνη, ένα άλλο αμινοξύ που λείπει από το ρύζι.

Δοκιμάστε λοιπόν φίλες και φίλοι μου συνταγές που συνδυάζουν τα όσπρια με δημητριακά ή ξηρούς καρπούς, ιδιαίτερα εάν είστε χορτοφάγοι, προκειμένου να είναι πιο σωστή η διατροφή σας. Κάποιες από αυτές σας έχω δώσει και εγώ στη στήλη των συνταγών αυτού του ιστότοπου.  Μπορείτε να τις βρείτε κάνοντας κλικ εδώ, εδώεδώ και εδώ.

Και μη ξεχνάτε, όλα τα όσπρια πρέπει να τα μουσκεύουμε από το βράδυ σε νερό. Μαλακώνουν με αυτόν τον τρόπο και απαλλάσσονται από τοξικές ουσίες. Στη συνέχεια τα ξεπλένουμε καλά και τα μαγειρεύουμε, χωρίς να χύνουμε το πρώτο τους νερό και να χάνονται έτσι πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία.

Με αγάπη 
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.