Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Ερασιτέχνης κηπουρός / Ανθόκηπος/ Καλοκαίρι (8)

Πιπερόριζα ή θαυματουργή!...
Πιπερόριζα (Ginger)
Ομολογώ πως δεν είχα φανταστεί πως το όμορφο καλάμι που έχω στον κήπο μου, με τα εκπληκτικά μυρωδάτα άσπρα λουλούδια του, (σας τα είχα φωτογραφίσει παλαιότερα), θα μπορούσε να μου χρησιμεύσει και σε κάτι άλλο εκτός από την απόλαυση της μοσχοβολιάς του, που γεμίζει τον  κήπο όταν ανθίζει αυτή την εποχή.
Και όμως φίλες και φίλοι ερασιτέχνες κηπουροί. Αυτό το τόσο εύκολο στη συντήρησή και τον πολλαπλασιασμό του φυτό δεν είναι άλλο από την πιπερόριζα ή τζίτζερ όπως αλλιώς συνηθίζεται να ονομάζεται, ενώ  το επίσημο όνομά του είναι Zingiber officinale.
Μία φίλη που ασχολείται και αυτή ερασιτεχνικά με τον μεγάλο κήπο της μου το είπε πριν λίγο καιρό  και δεν το πίστευα μέχρι που έκοψα λίγη από τη ρίζα του, την μύρισα και την δοκίμασα. Είχε δίκιο!
Φαντάζεστε την ευτυχία μου!...
Να έχω στον κήπο μου απόλυτα καθαρή και βιολογική τη ρίζα που χρησιμοποιώ σχεδόν καθημερινά για να φτιάχνω αφεψήματα πότε σε συνδυασμό με μερικά φύλλα μέντας, πότε με φύλλα δυόσμου και πότε με φύλλα λουίζας, ενώ  πολύ συχνά την χρησιμοποιώ και σε πολλές εύκολες και γρήγορες συνταγές !...
Σας έχω ξαναμιλήσει για αυτή τη θαυματουργή ρίζα παλαιότερα, το άρθρο μπορείτε να ξαναδείτε κάνοντας κλικ εδώ, αλλά με την ευκαιρία αυτής της ανακάλυψης σκέφτηκα να σας ξαναμιλήίσω άλλη μια φορά για το φυτό αυτό με τις εκπληκτικές ιδιότητες, προσθέτοντας κάποιες ακόμη πληροφορίες.
Η ρίζα έχει χρησιμοποιηθεί από πολύ παλιά, από Κινέζους, Ινδιάνους και Ιάπωνες θεραπευτές σαν φάρμακο για την ναυτία και άλλες γαστρεντερικές διαταραχές, τις ημικρανίες, και τον χρόνιο βήχα. Όμως καινούργιες έρευνες έχουν δείξει πως η ρίζα αυτή έχει ιδιότητες αναλγητικές και αντιφλεγμονώδεις,  παρόμοιες με αυτές των μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων, χωρίς βέβαια τις δικές τους παρενέργειες (έλκη στομάχου και γαστρορραγίες) !...
Έχει βρεθεί πως δόση της 30 -500 mg την ημέρα, για 1 έως 9 μήνες, ελαττώνει τον πόνο των γονάτων από οστεοαρθρίτιδα, ενώ πιο πρόσφατη έρευνα στην Αμερική έδειξε, πως τόσο ωμή όσο και μαγειρεμένη η πιπερόριζα μειώνει σημαντικά και τους μυϊκούς πόνους.
Υπάρχουν επίσης έρευνες που δείχνουν πως η ρίζα αυτή μειώνει την ναυτία των ταξιδιωτών και της χημειοθεραπείας και καθυστερεί την εμφάνιση του καταρράκτη σε διαβητικούς. 
Μία ακόμη θεραπευτική της ιδιότητα είναι  πως χαμηλώνει την αρτηριακή πίεση και βελτιώνει γενικά την κυκλοφορία μειώνοντας την πηκτικότητα του αίματος, ενώ έχει επίσης βρεθεί πως βοηθάει και στην μείωση της χοληστερίνης.
Θαυματουργή η ρίζα αυτή δεν συμφωνείτε;
Χρησιμοποιείστε την όσο πιο συχνά μπορείτε είτε σε αφεψήματα όπως αυτά που σας ανέφερα πιο πάνω είτε στη μαγειρική σας.
Και όσοι έχετε κήπο, φροντίστε να της δώσετε λίγο χώρο να μεγαλώσει και να ανθίσει. Το αξίζει από κάθε άποψη.
Με αγάπη


1 σχόλιο:

giasmin είπε...

ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ,ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΣΟΥ.ΛΑΤΡΕΥΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΟΛΥ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ,ΤΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ,ΕΧΩ ΑΡΚΕΤΑ ΒΟΤΑΝΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΑΖΕΥΩ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΩ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΗΠΟ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΒΟΥΝΑ.ΤΗΝ ΠΙΠΕΡΟΡΙΖΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΔΩ ΠΟΥ ΖΩ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΑΝΑΒΙΚΑ,ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΗ ΒΡΩ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΤΕΨΩ;ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΑ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΣΟΥ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ.ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.ΦΙΛΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΚΡΙΤΙΚΟ Κ. ΝΕΥΡΟΚΟΠΙ.

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.