Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Χειμώνας (9)

Ναντίνα και Φετζόγια
Ναντίνες ανθισμένες
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Μαζί με τις ευχές μου για μια καινούργια χρονιά όλο υγεία, σας θυμίζω πως η κηπουρική είναι μία από τις καλύτερες ασκήσεις σώματος και ψυχής και ένας πολύ καλός τρόπος αντιμετώπισης των στρες της ζωής, μην το ξεχνάτε. Γι αυτό ασχοληθείτε με τον κήπο ή τις γλάστρες σας όσο πιο πολύ μπορείτε. Εγώ θα είμαι εδώ για να σας παροτρύνω υπομονετικά να αγαπήσετε αυτό το τόσο ευχάριστο αλλά και ωφέλιμο χόμπυ.
Θυμάστε τους όμορφους εκείνους θάμνους τις ναντίνες μου που σας είχα φωτογραφίσει την άνοιξη, όταν ήταν ανθισμένες με εκείνα τα ωραία τσαμπιά από λευκωπά λουλούδια (αρ.φωτ.); Σας έχω ξαναμιλήσει για αυτό το τόσο όμορφο φυτό σε προηγούμενο άρθρο που μπορείτε να ξαδείτε κάνοντας κλικ εδώ και σας έχω δείξει και από κοντά τους μικρούς κόκκινους καρπούς τους.
Ε λοιπόν τώρα σας φωτογράφισα τις ίδιες εκείνες ναντίνες από την ίδια οπτική γωνία, για να δείτε  τους καρπούς που αντικατέστησαν αυτά τα λουλούδια.  Τα μικρά δηλαδή κόκκινα μπαλάκια που βλέπετε, που κάνουν τον θάμνο αυτό ένα τόσο όμορφο στόλισμα για τον χειμωνιάτικο κήπο. Στην κάτω αριστερή φωτογραφία βλέπετε τα φυτά αυτά φωτογραφημένα αυτή τη φορά από την άλλη πλευρά του κήπου. Δεν είναι πραγματικό στολίδι;                                                                       
Τους λατρεύω αυτούς τους θάμνους. Και είμαι πολύ ευτυχισμένη που επιτέλους κατάλαβα γιατί τα περασμένα χρόνια δεν είχαν καλή ανάπτυξη και δεν έκαναν πολλά από αυτά τα τόσο όμορφα κόκκινα μπαλάκια τους στον δικό μου κήπο. Ο λόγος, όπως σας έχω ξαναπεί, είναι πως ο θάμνος αυτός προτιμάει όξινα χώματα, όπως οι γαρδένιες, αζαλέες, ορτανσίες, καμέλιες. Και αν το χώμα του κήπου σας δεν είναι αρκετά όξινο, θα πρέπει να βάζετε στο φυτό αυτό αρκετό σίδηρο, σε όλη τη διάρκεια του έτους για να σας χαρίζει αρκετά λουλούδια και καρπούς που θα ομορφαίνουν τον κήπο σας άνοιξη και χειμώνα αντίστοιχα.
Φετζόγιας καρπός
Φετζόγια ανθισμένη
Άλλον ένα θάμνο του κήπου μου όμως σας είχα φωτογραφίσει την περασμένη άνοιξη. Θυμάστε εκείνα τα τόσο όμορφα μικρά λουλούδια του θάμνου που λέγεται φετζόγια (αρ. φωτ.); να λοιπόν στην σημερινή φωτογραφία ο καρπός που γίνεται από αυτά τα λουλούδια. Ωριμάζει αυτή την εποχή. Είναι πολύ αρωματικός και τρώγεται σαν φρούτο, ή τον χρησιμοποιείτε σε μαρμελάδες και τσάτνεϋ. Τους μαζεύετε όμως αυτούς τους καρπούς μόνον αφού πέσουν κάτω. Όσο είναι ακόμη στα κλαδιά τους, είναι σκληροί και στυφοί. Όταν πέσουν κάτω είναι αρκετά ώριμοι για να τους απολαύσετε.
Και μη ξεχνάτε να ξεχορταριάζετε λίγο και να σκαλίζετε τα φυτά σας όποτε ο καιρός το επιτρέπει, φίλες και φίλοι μου, ακόμη και τώρα τον χειμώνα. Από την μία αυτό σας κάνει καλό γιατί χαλαρώνετε και ασκείτε λίγο το σώμα σας, από την άλλη βοηθάει τα φυτά να αναπτύσσονται καλύτερα.
Μη ξεχνάτε επίσης να τρέφεστε υγιεινά και να ασκείστε τακτικά στη διαχείριση των συναισθημάτων σας, ώστε να διατηρήσετε ή και να βελτιώσετε την υγεία σας.
Με αγάπη και τις καλύτερες ευχές μου για τη νέα χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.