Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

Υγιεινή διατροφή/καρκίνος (9)

Οι φίλοι μας τα καρύδια
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Μία χούφτα ωμοί ξηροί καρποί την ημέρα (αμύγδαλα, φιστίκια, καρύδια) είναι ένα νοστιμότατο σνακ και απαραίτητο συμπλήρωμα μιας υγιεινής καθημερινής διατροφής.
Σε παλαιότερες κουβέντες μας σε αυτήν εδώ τη στήλη έχουμε μιλήσει τόσο για τα αμύγδαλα, όσο και για τα φιστίκια. Σήμερα λοιπόν αποφάσισα να σας μιλήσω και για τα καρύδια, για τα οποία οι ερευνητές έχουν πεισθεί πως περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, πολλά από τα οποία βρίσκονται στην λεπτή τους φλούδα. Εννοώ την λεπτή φλούδα που καλύπτει τον καρπό, όχι το σκληρό τους περίβλημα.
Σε αυτή την φλούδα βρίσκεται το 90% από τις τόσο ωφέλιμες φαινόλες που περιέχουν τα καρύδια (φαινολικά οξέα, τανίνες και φλαβονοειδή).
Περιέχουν επίσης τα καρύδια, εκτός απο φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε σε μορφή γ-τοκοφερόλης, μία μορφή διαφορετική απ’ ότι απαντάται συνήθως σε άλλες τροφές ( α-τοκοφερόλη). Και σε μελέτες που αφορούν το καρδιαγγειακό σύστημα αντρών, αυτή η μορφή βιταμίνης Ε (η γ-τοκοφερόλη) φαίνεται να προστατεύει ιδιαίτερα από καρδιαγγειακά προβλήματα.  
Γενικότερα όμως οι έρευνες που αφορούν τα φυτικά θρεπτικά συστατικά έχουν κατατάξει τα καρύδια πολύ ψηλά στη λίστα των τροφών που έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και φαίνεται να προστατεύουν αυτά όχι μόνον από τα καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά και από το μεταβολικό σύνδρομο, τον διαβήτη τύπου 2, και από κάποιους τύπους καρκίνου, όπως του προστάτη και του στήθους.
Και μη ξεχνάμε πως τα καρύδια αποτελούν επίσης μια πολύ καλή πηγή αυτών των τόσο χρήσιμων για την υγεία μας ω3 λιπαρών οξέων ( α- λινολεϊκό οξύ) για τα οποία έχουμε μιλήσει σε προηγούμενες κουβέντες μας.
Στην ίδια οικογένεια με τα καρύδια ανήκουν και τα κάσιους, τα αράπικα φιστίκια και οι κουκουναρόσποροι.
Γι αυτό φίλες και φίλοι μου ακούστε με και προσπαθήσει να αντικαταστήστε με  μία μικρή χούφτα κάποιου ξηρού καρπού καθημερινά και ένα ποτήρι νερό  τη συνηθισμένη τόσο ανθυγιεινή αγοραστή σας τυρόπιττα ή κρουασάν και τον φρουτοχυμό σε κουτάκι ή κονσέρβα που συνηθίζετε να τρώτε και να πίνετε εσείς ή τα παιδιά σας.
Όσον αφορά τώρα, τον φόβο πολλών πως οι ξηροί καρποί παχαίνουν, οι 5-10 ανάλατοι ξηροί καρποί που σας προτείνω να τρώτε την ημέρα, σας βεβαιώνω πως δεν πρόκειται να σας παχύνουν, αν αντικαταστήσετε με αυτούς κάποια άλλη τροφή που καταναλώνετε, πολύ λιγότερο υγιεινή, αλλά θέλω να σας επισημάνω επιπλέον πως δεν πρέπει να ξεχνάτε πως η παχυσαρκία έχει τη βάση της σε κακή διαχείριση του στρες από τον οργανισμό, πράγμα που οδηγεί σε χρόνια αύξηση της κύριας ορμόνης του στρες, της κορτιζόλης με όλες της τις βλαβερές επιδράσεις.Και η σωστή και υγιεινή διατροφή είναι ένας από τους τρόπους αντιμετώπισης του στρες. Σας τα έχω εξηγήσει αυτά αναλυτικά στο βιβλίο  μου «Πώς να νικήσετε το στρες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΑΡΧΕΤΥΠΟ.
Με αγάπη

Πηγή: http://whfoods.org/genpage.php?tname=foodspice&dbid=99&utm_source=bulletin_click&utm_medium=email&utm_campaign=bulletin_email
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.