Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011

Υγιεινές συνταγές/θαλασσινά (9)

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Είναι γεγονός πως η χορτοφαγία, και μάλιστα με βιολογικά προϊόντα, είναι συνυφασμένη με καλύτερη υγεία αλλά και με βελτίωση της κατάστασης του πλανήτη γενικότερα. Ωστόσο υπάρχουν πολλοί και πολλές που δεν νιώθουν ότι χόρτασαν αν δεν φάνε κάτι ζωικό.  Σε αυτή τη περίπτωση η καλύτερη και η πιο υγιεινή λύση είναι το ψάρι. Και μάλιστα το μικρό ψάρι, που ψαρεύεται στη χώρα μας, μακριά από τις μολυσμένες θάλασσες και τους ωκεανούς.
Το μαρινάρισμα των ψαριών είναι πολύ εύκολη υπόθεση και μια που για χάρη του εγγονού μου που τρελαίνεται για γαύρο μαρινάτο έφτιαξα πριν λίγο καιρό αυτή την συνταγή, σας την φωτογράφισα και σας την δίνω.
Αν έχετε την τύχη να έχετε στην οικογένεια κάποιον μανιώδη ψαροντουφεκά, μπορείτε να φτιάξετε την συνταγή αυτή και με ψάρι μεγάλο (ροφό κ.λ.π.). Και το λέω αυτό γιατί το ψάρι πρέπει να είναι πολύ φρέσκο. Ιδανικά για μαρινάρισμα είναι τα μαλακά κομμάτια του ψαριού που βρίσκονται γύρω από το κεφάλι του και στα μάγουλά του.
Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε από ένα μεγάλο ψάρι να έχετε ένα πλήρες γεύμα με μία ελαφριά σούπα (από το κεφάλι), ένα πρώτο πιάτο με τα μαριναρισμένα κομμάτια του κεφαλιού και του λαιμού και ένα κυρίως πιάτο με το υπόλοιπο ψάρι, μαγειρεμένο με όποιον τρόπο εσείς προτιμάτε.  
ΟΙ  ΣΥΝΤΑΓΕΣ  ΜΟΥ 

Γαύρος μαρινάτος
1 κιλό γαύρος (όχι πολύ μικρός σε μέγεθος)  
αλάτι χοντρό
5 λεμόνια (τον χυμό) ή ξύδι
3-4 σκ. σκόρδο
Μαϊντανός
Πλένετε τα ψάρια και τραβώντας τον κεφάλι προσπαθείτε σιγά-σιγά να βγάλετε όλο το κεντρικό κόκκαλο και να μείνουν τα ψάρια φιλεταρισμένα (τραβάτε το κεντρικό κόκκαλο μαλακά με φορά προς την κοιλιά του ψαριού, κρατώντας το ψαράκι με το αριστερό σας χέρι μαλακά για να μην διαλυθεί). Άλλως, βγάζετε μόνον το κεφάλι  καθαρίζοντας και την κοιλιά και μαρινάρετε τα ψάρια. Όταν είναι έτοιμα, τα ανοίγετε και βγάζετε με προσοχή το κεντρικό κόκκαλο. Δοκιμάστε ποιόν τρόπο βρίσκετε ευκολότερο.
Το μαρινάρισμα γίνετα ως εξής:
Σε γυάλινο σκεύος, ρίχνετε μία στρώση από αλάτι, βάζετε από πάνω μία στρώση από ψάρια, ξανααλατίζετε, ρίχνετε λίγο από τον χυμό λεμονιού ή το ξύδι και ξαναστρώνετε άλλη μία στρώση ψάρια κ.ο.κ. μέχρις ότου τελειώσουν όλα τα ψάρια. Φροντίζετε κάθε στρώση να αλατισθεί και να μουσκέψει με λεμόνι ή ξύδι.
Αφήνετε το σκεύος σκεπασμένο στο ψυγείο για μία νύχτα. Στη συνέχεια βγάζετε και δοκιμάζετε ένα ψάρι για να δείτε αν έχει ψηθεί και αν είναι πολύ αλμυρό. Αν σας φαίνεται πολύ αλμυρό, βγάζετε και ξεπλένετε τα ψάρια σας με νερό της βρύσης. Στην συνέχεια εάν πρόκειται να τα φυλάξετε στο ψυγείο, τα στρώνετε σε γυάλινο σκεύος, σε σειρές, με λίγες λεπτοκομμένες σκελίδες σκόρδου ή ροδέλες κρεμμυδιού ανάμεσα (ανάλογα με τα γούστα σας) και μαϊντανό ή και λουρίδες από ψητές πιπεριές Φλωρίνης, τα ραντίζετε με λίγο ακόμη λεμόνι (ή ξύδι αν το προτιμάτε) και τα σκεπάζετε με ηλιέλαιο ή αραβοσιτέλαιο (λάδια που δεν παγώνουν στο ψυγείο).
Αν πρόκειται να τα καταναλώσετε αμέσως, τα ραντίζετε με λίγο ελαιόλαδο και λίγο λεμόνι,  τα πασπαλίζετε με μαϊντανό και λετποκομμένο κρεμμύδι  και τα σερβίρετε.
Καλή σας επιτυχία
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.