Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Ολιστική ή ενοποιημένη ιατρική (9)

ΠΑΡΑΜΕΝΕ  ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ  ΣΟΥ....(1)
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Η προηγούμενη ανάρτησή μου με τα σοφά λόγια ενός δάσκαλου του Ζεν με έσπρωξε να συζητήσω αυτό το θέμα σήμερα ξανά μαζί σας λίγο πιο διεξοδικά και με επιστημονική τεκμηρίωση, προκειμένου να ωφεληθούν από αυτές τις σκέψεις όχι μόνον όσες και όσοι φιλοσοφούν και δέχονται διαισθητικά κάποιες τέτοιες έννοιες αλλά και εκείνες ή εκείνοι με τα πιο τεχνοκρατικά μυαλά που αναζητούν για όλα λογικές αποδείξεις, προκειμένου να πεισθούν να τα δεχθούν και να τα ακολουθήσουν.

Υπήρξα και εγώ ένα τέτοιο τεχνοκρατικό μυαλό για πολλά χρόνια στη ζωή μου και γι αυτό καταλαβαίνω πολύ καλά αυτή την δεύτερη κατηγορία ανθρώπων. Είχα όμως στη ζωή μου κάποιες διαισθητικές αναλαμπές… που με οδήγησαν τελικά σε άλλους δρόμους πολύ πιο πνευματικούς ύστερα από πολλή μελέτη και άσκηση. Γι αυτό και μια που έχω πίσω μου ένα υπόβαθρο θετικών σπουδών, όπως αυτό της κλασικής ιατρικής, έχω αφιερώσει την ζωή μου εδώ και κάποια χρόνια για να βρω όσες περισσότερες αποδείξεις επιστημονικές μπορώ που να τεκμηριώνουν την ουσιαστική ενότητα που υπάρχει κάτω από τους τύπους των διαφόρων θρησκειών και των πνευματικών διδασκαλιών και τον τρόπο με τον οποίο την βιώνουμε αυτή την ενότητα εμείς οι άνθρωποι, αν και πιστεύουμε ή μάλλον μας έχουν πείσει να πιστεύουμε πως είμαστε χωρισμένοι σε ομάδες με πολύ διαφορετικές απόψεις.
Η έρευνα αυτή με οδήγησε στη συγγραφή του πρώτου μου βιβλίου («Πώς να νικήσετε το στρες» εκδ. ΑΡΧΕΤΥΠΟ), αλλά και του δεύτερου που σε λίγο καιρό θα έχετε στα χέρια σας.

Όσοι ανάμεσά σας έχετε διαβάσει αυτό το πρώτο μου βιβλίο, έχετε διαβάσει εκεί πως πολύ πρόσφατα  δημιουργήθηκε μία νέα ιατρική ειδικότητα. Η νευροκαρδιολογία. Ανακινώθηκαν μάλιστα επίσημα οι πρώτες ερευνητικές εργασίες  αυτής της ειδικότητας σττο πρώτο της συνέδριο που έγινε στο Βελιγράδι πέρυσι τον Σεπτέμβριο.
Επειδή θα υπάρχουν όμως σίγουρα αρκετές και αρκετοί ανάμεσά σας που δεν έχουν διαβάσει αυτό το πρώτο μου βιβλίο, θα πρέπει να σας πως δυο λόγια εδώ γι αυτό το θέμα, που έχει ανοίξει μία μεγάλη πόρτα επικοινωνίας ανάμεσα στην επιστήμη και τη πνευματικότητα.

Ανακάλυψαν λοιπόν οι επιστήμονες τελευταία πως η καρδιά μας δεν είναι απλά μία αντλία που στέλνει το αίμα στα διάφορα σημεία του σώματός μας, όπως νομίζαμε μέχρι πρόσφατα και όπως ακόμη και στις μέρες μας διδάσκονται οι φοιτητές της ιατρικής, τουλάχιστον στον τόπο μας.
Τα κύτταρα της καρδιάς μας δεν είναι όλα μυϊκά κύτταρα όπως νομίζαμε μέχρι πρόσφατα. Πολλά από αυτά (κάποιοι τα ανεβάζουν στο 60%) είναι νευρικά κύτταρα!... Η καρδιά μας δηλαδή έχει τον δικό της, προσωπικό, εγκέφαλο…. Έναν εγκέφαλο που παράγει ορμόνες και άλλες ουσίες, όπως ακριβώς και ο εγκέφαλος που βρίσκεται μέσα στο κρανίο μας.
Δικαιώνονται επιτέλους όλοι οι αρχαίοι πολιτισμοί, όπως αυτοί των Αιγυπτίων, Ελλήνων, Κινέζων, Γιαπωνέζων, Εβραίων καθώς και των πρώτων Χριστιανών που πίστευαν πως η καρδιά διαθέτει μία δική της ευφυΐα που λειτουργεί ανεξάρτητα αλλά και σε συνδυασμό με αυτή του εγκεφάλου μας.
Συνεχίζεται

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.