Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Ερασιτέχνης κηπουρός/Λαχανόκηπος (15)

Γεια σας φίλοι μου
Όλα αλλάζουν με δραματική ταχύτητα αυτόν τον καιρό στον κήπο μου. Τόσο που θα έπρεπε να σας μιλάω κάθε μέρα γι αυτόν, και να σας δείχνω καινούργιες φωτογραφίες. Μπήκε η άνοιξη βλέπετε και τα φυτά λουλουδίζουν το ένα μετά το άλλο. Η εικόνα του κήπου αλλάζει καθημερινά. Αυτό με ξετρελαίνει με τους κήπους. Το ότι δεν ξέρεις ποτέ τι θα δεις την επόμενη μέρα σαν ανοίξεις το πρωί τα μάτια σου. Και ειδικά με κήπους σαν τον δικό μου, που δεν φυτεύω κάθε χρόνο καινούργια φυτά, αλλά έχω φροντίσει εκτός από τους μόνιμους θάμνους και τα δέντρα, να έχω φυτέψει φυτά που ξαναεμφανίζονται και ανθίζουν κάθε χρόνο (διάφορα πολυετή ποώδη καθώς και βολβούς) .
Σε αυτή τη περίπτωση δεν ξέρεις κάθε χρονιά τι εμφάνιση θα έχει ο κήπος, γιατί άλλα φυτά πολλαπλασιάζονται υπόγεια και σε ξαφνιάζουν με τις θέσεις που εμφανίζονται στον κήπο όταν έρθει ο καιρός τους να μεγαλώσουν και να ανθίσουν και άλλα χαλούν για διάφορους λόγους και εξαφανίζονται από τη θέση που τα έχεις πρωτοφυτέψει, αφήνοντας το χώρο αδειανό. Η αλήθεια είναι όμως, πως πάντα σε κάποια γωνιά του κήπου θα βρεις κάποιο.... παιδάκι τους για να ξαναγεμίσεις το κενό. 
Οι άγριες γλαδιόλες έχουν γεμίσει τον κήπο, ενώ λευκές μαργαρίτες (οστεόσπερμο είναι το όνομά αυτής της μαργαρίτας που υπάρχει σε πολλά χρώματα) ανθίζουν πάνω στις πέτρες που περιτριγυρίζουν  τη λιμνούλα μου, εκεί που πέρισυ άνθιζαν μικρά κόκκινα γαρύφαλλα. Περιμένω να δω αν αυτά τα τελευταία θα ξανανθίσουν εφέτος εκεί κοντά ή όχι ....
Κούρεψα ελαφρά και τον θάμνο μου με το γκρίζο φύλλωμα για να φαίνεται όμορφα  από αυτή τη πλευρά του κήπου, πίσω από αυτόν, η φωτίνια που βρίσκεται στις δόξες της αυτόν τον καιρό. Πολύ το αγαπώ αυτό το φυτό, (την φωτίνια, εννοώ) θα το έχετε σίγουρα καταλάβει, από τις πολλές φορές που σας το έχω φωτογραφίσει.
Όσον αφορά τον λαχανόκηπο τώρα, έσπειρα πριν λίγες μέρες (στο γέμισμα, όπως έχουμε ξαναπεί, του φεγγαριού) ρόκα και σπανάκι και φύτεψα και μερικά κρεμμυδάκια
Η πρώτη σπορά από τις ντομάτες μου, έχουν ήδη μεταφυτευθεί στα ατομικά ποτηράκια τους και περιμένουν να μεγαλώσουν λίγο ακόμη για να δυναμώσουν και να φυτευθούν στον κήπο. Η δεύτερη σπορά που ακολούθησε μετά από  τρεις περίπου εβδομάδες, έχει και αυτή όπως βλέπετε αρχίσει να μεγαλώνει, αλλά είναι ακόμη μικρή για μεταφύτευση. 
Με τις διαδοχικές σπορές, ξέρετε, που τις συνεχίζω (ανά μήνα περίπου) μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού, γλυτώνω  φίλοι μου τα πολλά ραντίσματα. Όταν χαλάσει ένα φυτό, αντί να το ραντίζω και να το ξαναραντίζω για να το σώσω, απλά το βγάζω και το αντικαθιστώ με ένα καινούργιο. Γιατί ακόμη και το ράντισμα με σαπούνι ή χαλκό, που θεωρείται οικολογικό, δεν είναι σωστό να γίνεται όταν το φυτό έχει επάνω του καρπούς.
Ευκαιρία όμως να σας πω εδώ, πως αντί για χαλκό, στην εκπομπή του ΣΚΑΪ "κηπουρέματα" άκουσα πως ένα καλό φάρμακο για τους μύκητες είναι το διάλυμα από 1 κ.γ. σόδα φαγητού και 1 κ.γ. οξυζενέ σε 1 λίτρο νερό. Θα δοκιμάσω να αντικαταστήσω εφέτος τον χαλκό με αυτό, γιατί έχω διαβάσει πως ο χαλκός όταν χρησιμοποιείται πολύ, πέφτοντας στο έδαφος το επιβαρύνει.  
Θα τα ξαναπούμε σύντομα, γιατί η εικόνα του κήπου αλλάζει με ταχύτητα αστραπής. 
Με αγάπη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.