Παρασκευή, 5 Ιουλίου 2013

Ολιστική ή ενοποιημένη ιατρική (35)

Μήπως δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε;

Στην εποχή μας, φίλες και φίλοι μου, όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας χάνουν τον ύπνο τους. Φταίνε οι συνθήκες της ζωής, τα προβλήματα επιβίωσης που όλο και αυξάνουν, ακόμη και η ηλεκτρομαγνητική μόλυνση που υπάρχει τριγύρω μας από την χρήση όλο και περισσότερων ηλεκτρονικών συσκευών.

Ο καλός ύπνος, όμως, είναι απαραίτητος, για την υγεία μας, γιατί είναι οι μόνες ώρες που ο οργανισμός μένοντας μακριά από τα στρες της ζωής, μπορεί να επιδιορθωθεί από τις βλάβες που εκείνα προκάλεσαν στην λειτουργία του, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Χωρίς καλό ύπνο, οι βλάβες που τα στρες της ζωής προκαλούν στο σώμα μας επιταχύνονται και οδηγούμαστε πολύ πιο γρήγορα σε νόσο, ιδιαίτερα όσοι δεν έχουν μάθει να χαλαρώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας, έστω και για λίγα λεπτά.
Σε προηγούμενη ανάρτησή μου (κλικ εδώ) σας είχα δώσει μερικές συμβουλές για να κοιμάστε καλύτερα. Σήμερα επανέρχομαι με μερικές ακόμη.
Δύο από τις ασκήσεις που σας έχω δώσει σε αυτήν εδώ την ιστοσελίδα, μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε ευκολότερα. Η πρώτη, είναι η άσκηση αναπνευστικής χαλάρωσης που μπορείτε να ακούσετε στο αντίστοιχο βίντεο, στη σελίδα με τις ασκήσεις χαλάρωσης. Αφού ακούσετε και δοκιμάσετε να κάνετε με τη βοήθεια της φωνής μου μερικές φορές την άσκηση, στη συνέχεια μπορείτε να την κάνετε μόνοι σας μόλις ξαπλώσετε στο κρεβάτι, έχοντας την ανάμνηση της φωνής μου στο νου σας, παρακολουθώντας την ανάσα σας και επιβραδύνοντας όσο μπορείτε, χωρίς πίεση, την εκπνοή σας.

Εάν αυτή η άσκηση δεν σας βολεύει, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την αναπνευστική άσκηση που σας έχω δώσει στις ασκήσεις παιδικής χαλάρωσης .  Στην αναπνοή "μπαλόνι" που εύκολα μπορούν να κάνουν τα παιδιά, προσπαθούμε απλά να κατευθύνουμε την αναπνοή μας κατευθείαν στη κοιλιά μας, σαν να πρόκειται να φουσκώσουμε με την ανάσα μας ένα μπαλόνι που βρίσκεται εκεί, προσπαθώντας να κρατήσουμε τον θώρακά μας ακίνητο. Η διαδικασία πρέπει να γίνεται ήρεμα και αργά και στη συνέχεια πάλι ήρεμα και αργά εκπνέουμε. Αρκούν συνήθως 20-30 τέτοιες αναπνοές για να μας οδηγήσουν σε ύπνο, όταν είμαστε ξαπλωμένοι.

Για όσους, τέλος, δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ασχοληθούν με την ανάσα τους για να κοιμηθούν, υπάρχει και ένας άλλος τρόπος πολύ πιο αποτελεσματικός από το να μετράνε προβατάκια… Ο εξής:
Ξαπλωμένοι με τα μάτια κλειστά, οραματίζεστε στην οθόνη του  μετώπου σας έναν μαυροπίνακα. Φαντάζεστε πως στο ένα χέρι σας έχετε μία κιμωλία και στο άλλο ένα σφουγγάρι. Αρχίζετε γράφοντας τον αριθμό 100 με τη φαντασία σας στον μαυροπίνακα, με τη κιμωλία που έχετε στο χέρι σας και λέτε νοερά τον αριθμό. Στη συνέχεια, σβήνετε με το σφουγγάρι σας, νοερά και πάλι τον αριθμό αυτόν, και γράφετε και λέτε νοερά το 99.  Μετά το 98 ….. και προσπαθείτε έτσι να φτάσετε στο μηδέν, προσπαθώντας να μην αφήνετε άλλες σκέψεις να σας διακόπτουν από την δουλειά αυτή που κάνετε με τη φαντασία σας.
Συνήθως τα καταφέρνει να κοιμηθεί κανείς, πριν φτάσει στο μηδέν, εάν αφοσιωθεί σε αυτή τη καταγραφή και δεν αφήνει σκέψεις να τον διακόπτουν.

Προσπαθήστε και βρείτε μια μέθοδο που να βολεύει εσάς. Μην αφήνετε όμως τα γεγονότα της ζωής, όποια και αν είναι αυτά, να καταστρέφουν τον ύπνο σας και μαζί με αυτόν και την υγεία σας.
Με αγάπη 
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.