Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Υγιεινή διατροφή/Προβιοτικά (6)

Ο ρόλος των προβιοτικών στην παχυσαρκία και τον διαβήτη 


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Για τα προβιοτικά σας έχω ξαναμιλήσει σε προηγούμενα άρθρα μου.  Σήμερα επανέρχομαι στο θέμα, με την ευκαιρία καινούργιας έρευνας που δημοσιεύθηκε πρόσφατα η οποία συσχετίζει την έλλιψή τους με την παχυσαρκία και τον σακχαρώδη διαβήτη.

Σας θυμίζω πως με τον όρο προβιοτικά εννοούμε τα ωφέλιμα βακτήρια που υπάρχουν μέσα σε τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση και ενισχύουν τον πληθυσμό των καλών μικροβίων που ζουν μέσα στο έντερό μας. Αυτά καλύπτοντάς το εσωτερικά, δημιουργούν έναν αμυντικό τοίχο που δεν αφήνει παθογόνα μικρόβια που φτάνουν εκεί με τις τροφές να βλάψουν με τις τοξίνες τους το εσωτερικό ευαίσθητο τοίχωμά του.
Η σημασία των προβιοτικών για την υγεία μας είναι πολύ μεγάλη. Η διαπίστωση που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες είναι πως στο έντερό μας κατασκηνώνει ένας δεύτερος εγκέφαλος, ο οποίος βρίσκεται σε συνεργασία με τον εγκέφαλο που βρίσκεται στο κρανίο μας και πως από την καλή συνεργασία αυτών των δύο εγκεφάλων εξαρτάται κατά πολύ η υγεία μας τόσο η σωματική όσο κα η ψυχική (κάτι ανάλογο δηλαδή με τον εγκέφαλο της καρδιάς, για τον οποίο σας έχω μιλήσει πολλές φορές). Αυτή η διαπίστωση, κάνει τη σημασία των προβιοτικών από τα οποία εξαρτάται η καλή λειτουργία του εντέρου μας να γίνεται ακόμη μεγαλύτερη. Και δεν πρέπει να ξεχνάει επίσης κανείς, πως η επαρκής λειτουργία του ανοσοποιητικού μας στηρίζεται κατά 80% σε αυτά τα "καλά" μικρόβια του εντέρου μας.  

Στην εποχή μας, οι περισσότεροι έχουν μειωμένο αριθμό "καλών" μικροβίων στο έντερό τους από την παιδική ακόμη ηλικία, όπως λέει η συγγραφέας του βιβλίου «The gut and Psychology Syndrom » Dr. Natasha Campbell-Mcbride.
Οι αιτίες της μείωσης αυτής είναι τόσο τα αντιβιοτικά, όσο και τα εμβόλια και οι ιοί που είναι ενσωματωμένοι στα διάφορα μεταλλαγμένα προϊόντα.

Χρειάζεται δηλαδή απαραίτητα να φροντίζει κανείς να περιλαμβάνει στη διατροφή του τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση και είναι πλούσιες σε προβιοτικά, (τυρί, φυσικό γιαούρτι, κεφίρ, ξινολάχανο κ.λπ.) προκειμένου να έχει καλή υγεία τόσο σωματική όσο και ψυχική. Και καλό είναι, μετά από χρήση αντιβιοτικών να παίρνει για μερικές ημέρες και χάπια προβιοτικών (προσοχή να αναγράφεται στο κουτί πως περιέχονται ζωντανοί μικροοργανισμοί) ώστε να βοηθήσει να αποκατασταθούν τα μικρόβια του εντέρου του.

Στην έρευνα για την οποία σας μίλησα στην αρχή αυτού του άρθρου, χορηγήθηκε σε ποντίκια ένα σκεύασμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε προβιοτικά (ονομάζεται VSL#3) και διαπιστώθηκε πως αυτό οδήγησε σε μείωση του βάρους τους και σε λιγότερη αντίσταση στην ινσουλίνη (αυτή η αντίσταση στην ινσουλίνη είναι που οδηγεί στον διαβήτη των ενηλίκων). Η επίδραση αυτή έγινε μέσα από την έκκριση ορμονών που μειώνουν την πείνα και βοηθούν στην καλύτερη ανοχή στην γλυκόζη. Και η έκκριση αυτών των ορμονών συνδυάστηκε με την παραγωγή από τα κύτταρα του βλεννογόνου του εντέρου αυξημένης ποσότητας κάποιων λιπαρών οξέων που οφείλονται στη δράση των προβιοτικών.

Η διατροφή μας παίζει σημαντικό ρόλο στην υγείας μας, μην το ξεχνάτε. Φροντίστε να το καταλάβουν αυτο εγκαίρως και τα παιδιά σας.
Με αγάπη

Πηγές :

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.