Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Ερασιτέχνης κηπουρός/ανθόκηπος/Αν.-Φθιν. (2)

Γεια σας φίλοι μου
Πάει καιρός που δεν έχουμε μιλήσει για κηπουρική. Ο λόγος είναι πως τόσο ο λαχανόκηπός μου, όσο και τα λουλούδια μου οδεύουν προς… τη νάρκη του χειμώνα. Μαζεύω βέβαια ακόμη λίγα ντοματίνια, κολοκυθάκια και μελιτζάνες αλλά δεν συγκρίνεται η απόδοση των φυτών με αυτή που είχαν τον προηγούμενο μήνα.
Ωστόσο δεν παραπονιέμαι, γιατί οι πρώτες βροχές που έπεσαν στο νησί μας, αναζωογόνησαν πολύ και έκαναν καταπράσινα όλα τα φυτά μου από τη μια, με απάλλαξαν από τα συνεχή ποτίσματα από την άλλη, αφήνοντάς μου έτσι περισσότερο χρόνο για να ασχολούμαι με το διάβασμα και το γράψιμο.
Σήμερα όμως βγαίνοντας να κάνω λίγο ξεχορτάριασμα στον κήπο, είδα ολάνθιστο το αγαπημένο μου φυτό σολάνιουμ επάνω στα κάγκελα της μάντρας και δεν άντεξα να μη σας το φωτογραφήσω. Δεν ξέρω αν έχει και κάποια άλλη πιο κοινή ονομασία, είναι όμως πανέμορφο, ανθίζει σχεδόν συνέχεια από την άνοιξη μέχρι τώρα και εκτός από κλάδεμα για να κρατιέται στο μέγεθος που επιθυμούμε, δεν χρειάζεται καμιά άλλη ιδιαίτερη φροντίδα. Πολλαπλασιάζεται δε πολύ εύκολα με μοσχεύματα. Έτσι το απέκτησα και εγώ. Το είδα και το θαύμασα σε μία μάντρα, έκοψα ένα κοτσανάκι του, το βούτηξα σε σκόνη ριζοβλίας και το φύτεψα σε ένα γλαστράκι. Μόλις μεγάλωσε λίγο το μεταφύτεψα στο χώμα και το αποτέλεσμα το βλέπετε στη φωτογραφία.
Για να μη μείνει όμως παραπονεμένο το μέρος του κήπου που με προμηθεύει με φαγώσιμα προϊόντα, φωτογράφισα και ένα μεγάλο κατακόκκινο ρόδι επάνω στη μικρή ροδιά μου. Η γερή βροχή που είχαμε πριν λίγες μέρες, δυστυχώς έκανε πολλά από τα ρόδια μου να ανοίξουν και να σαπίσουν. Αλλά δεν πειράζει. Η μοίρα των φυτών είναι ίδια με τη δική μας ξέρετε. Αρρωσταίνουν ή χαλάνε εκεί που δεν το περιμένεις, από αστάθμητους παράγοντες. Ζουν τη ζωή τους και κάνουν τον κύκλο τους ανεξάρτητα από τη δική μας θέληση. Τα ρόδια μου, τα έστειλε η βροχή εφέτος νωρίς-νωρίς στο χώμα για να πολλαπλασιαστούν, χωρίς να ….. με ρωτήσει!
Θα σας πως τώρα ένα κόλπο για να ανοίγετε εύκολα τα ρόδια: Χαράξτε σταυρωτά τη βάση τους, στο μέρος του κοτσανιού, και μετά πιάστε τα από την άλλη άκρη και στουμπίστε τα πάνω σε ένα ξύλο κοπής. Ανοίγουν και παίρνετε τα σπόρια πολύ εύκολα με αυτόν τον τρόπο.
Είναι καρπός πολύ νόστιμος και πλουσιότατος σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Εγώ μαζεύω τα ρόδια (όσα μου επιτρέπει δηλαδή η βροχή να μαζέψω), βγάζω τα σπόρια και τα φυλάω σε πλαστικά σακουλάκια στη κατάψυξη. Με αυτό τον τρόπο, έχω πάντα πρόχειρα καθαρισμένα ρόδια για τις χειμερινές σαλάτες μου (τα ρίχνω έτσι όπως είναι κατεψυγμένα στη σαλάτα που φτιάχνω και ξεπαγώνουν μέχρι να τη σερβίρω) . Ομορφαίνουν και  νοστιμίζουν ξέρετε πολύ τις σαλάτες, ενώ συγχρόνως τις εμπλουτίζουν σε θρεπτικά συστατικά. (Θα βρείτε τη συνταγή μιας τέτοιας σαλάτας στην ετικέτα "υγιεινές συταγές"). 
Με αγάπη

3 σχόλια:

Margo είπε...

Για τα ρόδια εξαιρετική η ιδέα της κατάψυξης! Ευχαριστώ πολύ!!!

Και για αυτό το υπέροχο λουλούδι όμως που το βρίσκω στο δρόμο μου και το θαυμάζω και σκέπτομαι πώς θα αποκτήσω ένα. Ένα κλωναράκι θα κόψω είναι απλό:)

Καλημέρα Ελένη και καλή βδομάδα!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα,
Πραγματικά Ελένη Θέλω να σε ευχαριστήσω (ελπίζω να μου επιτρέπεις τον ενικό)για τις υπέροχες πληροφορίες που δίνεις σε αυτό το blog!!!
Είμαι 21 χρονών και είμαι φοιτήτρια. Όταν μπήκα στο Παν/μιο και άρχισα να ζω μόνη μου, να βγαίνω συχνότερα και να τρώω συχνότερα έξω, τα αποτελέσματα φάνηκαν αμέσως στο σώμα μου!!! Πήρα 15 κιλά σε 3 χρόνια και άρχισα να έχω πολύ έντονη τριχοπτωση, γεγονότα που με έριξαν πολύ ψυχολογικά!
Τον τελευταίο καιρό προσπαθώ να ακολουθήσω τις συμβουλές που δίνεις για την διατροφή και την άσκηση και ήδη νιώθω καλύτερα!!
Σ' ευχαριστώ πολύ και πάλι...

Eleni Tsoukali είπε...

Χαίρομαι πάρα πολύ να ακούω τέτοια νέα, ιδιαίτερα από νέους ανθρώπους. Σε ευχαριστώ πολύ που έκανες τον κόπο να μου γράψεις αυτά τα λίγα λόγια.
Πρέπει να σου επισημάνω όμως και πάλι πως πρέπει να μάθεις και να χαλαρώνεις και να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματά σου και τότε θα δεις την πραγματική αλλαγή όχι μόνον στο σώμα σου αλλά και στη ζωή σου.
Σου εύχομαι κάθε καλό....

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.