Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Ερασιτέχνης κηπουρός/Λαχανόκηπος (13)

Γεια σας φίλοι μου
Τα μήλα στις μηλιές μου μεγαλώσανε όπως βλέπετε και είναι νοστιμότατα. Δεν έγιναν όλα όμως αρκετά μεγάλα, γι αυτό του χρόνου θα τους βάλω περισσότερη κοπριά. Εφέτος χρησιμοποίησα, όπως και σε όλο τον λαχανόκηπο, κοπριά από φύκια, όπως σας έχω ξαναπεί και φαίνεται πως η ποσότητα που έβαλα δεν ήταν αρκετή. Η νοστιμιά των καρπών όμως είναι μεγάλη. Πολύ νόστιμες έγιναν τελικά και οι ντομάτες, τα ντοματίνια αλλά και τα αγγουράκια μου, γι αυτό θα ξαναχρησιμοποιήσω την ίδια κοπριά και του χρόνου αλλά σε μεγαλύτερη ποσότητα. Ίσως μάλιστα να προσθέσω για ενίσχυση και λίγη ζωική κοπριά, αλλά από αυτές που είναι ψημένες και δεν γεμίζουν τον κήπο αγριόχορτα, γιατί είναι πολύ κουραστικό το συνεχές ξεχορτάριασμα. Εφέτος το μόνο χόρτο που γέμιζε τα παρτέρια των λαχανικών μου ήταν η αντράκλα (η γνωστή και ως γλιστρίδα). Αυτή όμως δεν την πετούσα όταν την έβγαζα. Την έβαζα στη ντοματοσαλάτα μου, γιατί είναι ένα πολύ καλό φυσικό αντιπηκτικό, σας ξαναθυμίζω.
Αυτές τις μέρες μάζεψα και σπόρους από τις ντομάτες και τα ντοματίνια μου καθώς και από τις πιπεριές μου. Από αυτές τις τελευταίες οι σπόροι δεν χρειάζονται καμιά προετοιμασία για το μάζεμα. Τους αφήνουμε απλώς να ξεραθούν επάνω σε μία χαρτοπετσέτα και όταν είναι έτοιμοι, τους φυλάμε σε μικρά χάρτινα φακελάκια, στα οποία έχουμε γράψει απ έξω, το είδος του σπόρου που βάλαμε μέσα.
Για τις ντομάτες, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μαζέψουμε τους σπόρους. Θα σας πω αυτόν που εγώ βρήκα πιο εύκολο. Βγάζω τα σπόρια ζουλώντας τις ντομάτες κομμένες στη μέση σε ένα μικρό σουρωτήρι. Ξεπλένω κάτω από το νερό της βρύσης πολύ καλά τους σπόρους βοηθώντας με τα δάχτυλά μου να φύγει όλη η ντομάτα που υπάρχει κολλημένη επάνω τους και στη συνέχεια τους βάζω επάνω σε μία χαρτοπετσέτα και τους αφήνω να στεγνώσουν και να ξεραθούν (μέσα στο σπίτι πάντα). Μία άλλη λύση είναι να τους αφήσετε για δυό-τρεις μέρες μέσα σε ένα βαζάκι με νερό. Η ντομάτα θα ανέβει στην επιφάνεια του νερού αφήνοντας στον πυθμένα τους σπόρους αρκετά καθαρούς. Αφού βγάλετε με ένα κουτάλι τη ντομάτα που έχει ανεβεί στην επιφάνεια, σουρώνετε τους σπόρους και τους ξεπλένετε λίγο ακόμη κάτω από τη βρύση, αν δεν είναι ήδη αρκετά καθαροί. Ο λόγος που προσπαθούμε να βγάλουμε όλη τη ντομάτα που είναι κολλημένη στους σπόρους είναι για να μη μουχλιάσει αυτή και καταστραφούν οι σπόροι στα χάρτινα φακελάκια που τους φυλάμε, μέχρι την επόμενη χρονιά.
Τον δεύτερο κατά σειρά καρπό που βγαίνει επάνω σε ένα φυτό, λένε, πως είναι καλύτερα να αφήνουμε να ωριμάζει καλά για συλλογή σπόρων, γιατί αυτός είχει τη μεγαλύτερη δύναμη.
Με αγάπη

2 σχόλια:

Margo είπε...

Καλώς σε βρίσκω Ελένη όλα όσα κάνεις είναι και δικά μου ενδιαφέροντα, θα βρω εδώ πολλές πολλές πληροφορίες και σ' ευχαριστώ πολύ. Θέλω να ψάξω λίγο και τις παλαιότερες αναρτήσεις σου.
Να σε ρωτήσω για τις ντομάτες σου. Έχεις κρατήσει σπόρο από παλιά ή βρήκες στην αγορά;
Σε ρωτώ γιατί με τα χρόνια χάνονται οι "καθαροί" και αντικαθιστούνται από υβρίδια.
Καλό σου απόγευμα!

Eleni Tsoukali είπε...

Έχω κρατήσει σπόρο, αλλά βρίσκω και καινούργιους από φίλους και παλιούς καλλιεργητές. Ευχαρίστως να σου στείλω λίγο να δοκιμάσεις, αν θέλεις.

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.