Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2013

Άσκηση/Γυμναστική (50)

Απαραίτητη η γυμναστική από την μικρή ηλικία 
Γεια σας
Πριν ένα χρόνο, το ιατρικό περιοδικό BMJ (Published online November 20, 2012) δημοσίευσε ένα άρθρο που αφορούσε έρευνα που έκαναν Σουηδοί επιστήμονες σχετικά με την μυϊκή δύναμη των εφήβων και τη συσχέτισή της με την επιβίωσή τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν εντυπωσιακά και νομίζω πως αξίζει να τα λάβουν υπ’ όψιν τους τόσο οι γονείς, όσο και όσοι ασχολούνται με τα θέματα της εκπαίδευσης στον τόπο μας, γιατί  η γυμναστική, δυστυχώς, υποβιβάζεται όλο και περισσότερο σαν μάθημα στα σχολεία μας.
Οι ερευνητές παρακολούθησαν επί 24 χρόνια 1,142,599 νέους άνδρες ηλικίας 16-19 ετών, που είχαν μπει στον Σουηδικό στρατό,  και συσχέτισαν την μυϊκή δύναμη που αυτοί είχαν ως έφηβοι (κατά την ένταξή τους), με όλες τις αιτίες πρόωρου θανάτου, δηλαδή θανάτου πριν το 55ο έτος ηλικίας. Ερεύνησαν δε αυτούς τους θανάτους ως προς τα πιο κάτω αίτια : καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκίνος και αυτοκτονίες.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν εντυπωσιακά. Όπως λένε οι συγγραφείς της δημοσίευσης, τα αποτελέσματα απέδειξαν πως χαμηλό επίπεδο μυϊκής δύναμης (όπως αυτή μετρήθηκε με ειδικά τεστ) στο τέλος της εφηβείας, συνδέεται με όλες τις αιτίες πρόωρου θανάτου στον ίδιο βαθμό με τους κλασσικούς παράγοντες κινδύνου, που είναι ο δείκτης μάζας σώματος (η παχυσαρκία δηλαδή) ή η αρτηριακή πίεση!!!

Δεν βρέθηκε συσχέτιση μεταξύ της μυϊκής δύναμης των εφήβων και του θανάτου από καρκίνο. Αντίθετα υπήρξε σημαντική συσχέτιση αυτής με τους θανάτους από καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά και με τους θανάτους από αυτοκτονίες. Οι πιο δυνατοί έφηβοι, είχαν 20-30% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από αυτοκτονία και 15-65% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν οποιοδήποτε ψυχιατρικό νόσημα.

Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μας η άσκηση, όπως καταλαβαίνετε φίλες και φίλοι. Δεν είναι φτιαγμένο το σώμα μας για να μένει ακίνητο. Η πολύωρη ακινησία το βλάπτει περισσότερο από την πολύωρη κόπωση, γι αυτό και πρέπει να ασκούμαστε όλοι, σε όλες τις ηλικίες.

Ειδικά για τους εφήβους, που καθηλώνονται όλο και περισσότερες ώρες μπροστά σε ένα κομπιούτερ στην εποχή μας, και που ακόμα και οι μετακινήσεις τους γίνονται από τους γονείς που φροντίζουν να τους κάνουν τον οδηγό, προκειμένου να κερδίσουν χρόνο αυτοί στη μελέτη και τα εξωσχολικά τους μαθήματα, η γυμναστική και ο αθλητισμός είναι απαραίτητα. Είναι πολύ σημαντικός παράγων η άσκηση στην καταπολέμηση των ορμονών του στρες που μας αρρωσταίνουν, μην το ξεχνάτε και φροντίστε να το μάθουν αυτό από νωρίς και τα παιδιά σας, αν θέλετε να έχουν υγεία. Προτρέψτε τα να ασχοληθούν με τον αθλητισμό και μη το θεωρείτε κάτι τέτοιο χάσιμο χρόνου.

Δεν είναι μόνον η σωματική τους υγεία που θα ωφεληθεί από την άσκησή τους σε κάποιο σπορ (μέσα από την κατανάλωση των ορμονών του στρες και την παραγωγή ενδορφινών), αλλά και η ψυχική τους, με την συμμετοχή τους σε ομάδα με τα ίδια ενδιαφέροντα και τις φιλίες που με αυτόν τον τρόπο θα αναπτύξουν.

Μία πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο  American Journal of Health Promotion έδειξε πως φοιτητές που είχαν πολλές παρέες και πλούσια κοινωνική ζωή, είχαν μεγαλύτερη ωφέλεια από την άσκηση που έκαναν συγκριτικά με φοιτητές που ασκούντο εξ ίσου, αλλά δεν είχαν πολλές παρέες και κοινωνική ζωή. Είναι άλλωστε γνωστό πως η παρέα, η κουβέντα με φίλους, είναι ένα πολύ καλό αντίδοτο στο στρες, όσο και η άσκηση. 

Με αγάπη

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.