Σάββατο, 25 Ιουνίου 2011

Υγιεινή διατροφή (12)

Γράμμα σε μια φίλη που με ρώτησε πώς να αδυνατίσει
Δεν υπάρχουν θαύματα φίλη μου για να αδυνατίσεις. Εάν τρως πιο πολύ από ότι καις, θα παχαίνεις οπωσδήποτε. Για να χάσεις τώρα, θα χρειαστεί να πεινάσεις, ή ν ακουραστείς ή.... και τα δύο. Αυτή είναι η αλήθεια. Μόνο όταν πεινάς και αντί για τροφές που δίνουν θερμίδες καταναλώνεις τροφές χωρίς θερμίδες (αγγούρι, μαρούλι, καρώτο, νερό) βοηθάς τον οργανισμό σου να κάψει το δικό του λίπος, που έχει αθροίσει. Δέξου την αλήθεια και μη δέχεσαι να σε κοροϊδεύουν με ψεύτικες ελπίδες. Βοηθάει επίσης το να αυξήσεις  τις θερμίδες που καις, με το περπάτημα και τη γυμναστική.
Βοήθεια στην ευκολότερη καύση του λίπους τώρα, δίνουν αφενός το περπάτημα και η γυμναστική, αφετέρου από πλευράς διατροφής,το γκρέιπφρουτ (τρώγοντάς το πρωί νηστική, ή πίνοντας τον χυμό του) καθώς και το μέλι με την κανέλλα και το οργανικό μηλόξυδο. Σε προηγούμενα άρθρα στη στήλη της υγιεινής διατροφής έχω γράψει τα σχετικά. (http://lenahealth.blogspot.com/2011/04/45_25.html)
Επίσης αν αποφασίσεις να αδυνατίσεις, θα πρέπει να τρως κάθε τρεις ώρες περίπου κάτι για να βοηθήσεις τον μεταβολισμό σου να λειτουργεί καλά. Μπορείς να τρως εναλλάξ ένα φρούτο,  μία χούφτα ξηρούς καρπούς ανάλατους ή ένα κομματάκι 2 εκ.Χ 2εκ. μαύρη σοκολάτα (όταν νιώθεις την ανάγκη για κάτι γλυκό) και να πίνεις ένα τσάι πράσινο ή όποιο άλλο τσάι σου αρέσει ή νερό. 
Τέσσερες ακόμη σοφές συμβουλές βοηθούν στο αδυνάτισμα:
 - Να πίνεις ένα ποτήρι νερό και να τρως μία πράσινη σαλάτα απαραίτητα (με μία μόνο κουταλιά λάδι) πριν από το φαγητό σου.
- Να βάζεις μέσα σε ένα πιάτο οτιδήποτε άλλο πρόκειται να φας, ακόμη και τις ελιές και το τυρί, για να μην τσιμπολογάς από διάφορα πιάτα μπροστά σου, να συνειδητοποιείς την ποσότητα που τρως και να αποφασίσεις πως όταν αδειάσει το πιάτο σου θα έχεις τελειώσει το φαγητό σου.
- Να τρως ψωμί (1 φέτα το πολύ με κάθε σου γεύμα) και ζυμαρικά μόνον ολικής αλέσεως  και ρύζι αναποφλοίωτο.
- Να βάζετε 1-2 κουταλιές λάδι για κάθε μερίδα φαγητού που μαγειρεύετε στο σπίτι.
- Να αποφεύγεις να τρως κάθε τι που έχει  μέσα ζάχαρη ή άλλες γλυκαντικές ουσίες και άσπρο αλεύρι, καθώς και τα διάφορα αναψυκτικά, ιδιαίτερα τα... light!... Αντί γι αυτά πίνε νερό ή φρέσκους χυμούς.
Με τους πιο πάνω κανόνες φίλη μου, θα αδυνατίζεις σταθερά και λίγο -λίγο και δεν θα ξαναπαχύνεις, γιατί δεν θα σου λείπει τίποτα, θα νιώθεις χορτάτη και δεν θα πέφτεις μετά τη δίαιτα και πάλι με βουλιμία στο φαγητό, όπως κάνουν συνήθως όλοι και όλες μετά από μία εξαντλητική περίοδο δίαιτας. Άλλωστε δεν πρέπει να βλέπει κανείς το αδυνάτισμα σαν μία προσφορά στην ομορφιά του, όπως γίνεται συνήθως, αλλά σαν μία προσφορά στην υγεία του.
Με αγάπη
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.