Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Ερασιτέχνης κηπουρός/Ανθόκηπος/Χειμώνας (5)

Γεια σας φίλοι μου
Μου φαίνεται αρκετά περίεργο που σε μία ιστοσελίδα σαν αυτή την δική μου, ιστοσελίδα που στόχο έχει την πληροφόρησή σας για θέματα υγείας και ευεξίας, πάρα πολλοί επισκέπτες μπαίνουν και την διαβάζουν χάρις στα θέματα κηπουρικής που περιέχει. Αυτά τουλάχιστον λένε τα στατιστικά στοιχεία της ιστοσελίδας.
Η πρόθεσή μου βέβαια με τα άρθρα της κηπουρικής ήταν να κάνω όσους περισσότερους από εσάς μπορώ, να αγαπήσουν την ενασχόληση με τον κήπο και την καλλιέργεια φυτών και δέντρων, μια που το χόμπι αυτό, αποτελεί μία καλή άσκηση για σώμα και ψυχή, όπως πολλές ιατρικές έρευνες έχουν αποδείξει. Χώρια που η κατανάλωση λαχανικών και φρούτων που έχουν μεγαλώσει χωρίς φάρμακα από τα χεράκια μας είναι ο ιδανικότερος τρόπος διατροφής.
Δεν περίμενα όμως, είναι αλήθεια, την τόση επιτυχία αυτών των σελίδων της κηπουρικής. Εύχομαι βέβαια όσοι μπαίνουν στην ιστοσελίδα για τα θέματα της κηπουρικής να ρίχνουν καμιά ματιά και σε άλλα θέματα από τα τόσα με τα οποία προσπαθώ να σας προβληματίσω για να απολαύσετε μια ζωή με υγεία και ευτυχία (όπως η διαχείριση συναισθημάτων, η ενεργειακή εναρμόνιση, η άσκηση, τα θέματα ολιστικής ιατρικής, η υγιεινή διατροφή κ.λ.π.).
Οπως και να΄χει πάντως, εγώ σήμερα βγαίνοντας στον κήπο να κόψω λίγα μανταρίνια, σκέφτηκα να σας φωτογραφίσω την μικρή μανταρινιά μου που εφέτος, όπως και οι πορτοκαλιές μου έκανε αρκετά, αλλά μικρά μανταρίνια. Μου είπαν πως μπορεί να φταίει ο καιρός, εγώ όμως λέω να βάλω λίγη παραπάνω κοπριά (φυτική κατά προτίμηση) κατά τον Φεβρουάριο εφέτος, όταν θα είναι ο καιρός να λιπάνω τον κήπο.
Κοίταζα γύρω ψάχνοντας τι αξίζει τον κόπο να σας φωτογραφίσω και ένοιωσα για άλλη μια φορά πως ο κήπος μου έχει ψυχή και πως αυτή την ψυχή την έχουν καταταλαιπωρήσει οι ανώμαλες καιρικές συνθήκες, που έχουμε εφέτος. Μπορεί να είχαμε λίγες κρύες ημέρες, αλλά δεν ήταν αρκετές για να πείσουν τα φυτά πως έχουμε χειμώνα. Έτσι κάποια από αυτά έχουν αρχίσει να ετοιμάζονται να ανθίσουν (όπως το Κερκυραϊκό γιασεμί μου με τα ρόζ μπουμπούκια), ενώ κάποια από τα φυλλοβόλα δεν έχουν ακόμη καλά- καλά ρίξει τα φύλλα τους….. Την όμορφη χειμωνιάτικη εικόνα του κήπου μου, εφέτος δεν την έχω απολαύσει ακόμη και απ ότι φαίνεται ούτε και πρόκειται.
Τα τριαντάφυλλα ακόμη ανθίζουν κοντά στις κίτρινες μαργαρίτες του χειμώνα και τα κατακόκκινα μπαλάκια του κιδωνίαστρου, ενώ τα μανουσάκια μου γεμίζουν τον κήπο μοσχοβολιά. Τους βολβούς τους, τους φυτεύουμε το φθινόπωρο, αλλά εγώ δεν τους βγάζω από το χώμα. Τους αφήνω να πολλαπλασιάζονται όπως τους αρέσει!...
Στον λαχανόκηπο τώρα, τα μαρουλάκια μου εξακολουθούν οι βροχές στο νησί να μην τα αφήνουν να μεγαλώσουν. Εγώ όμως έχω αρχίσει να κόβω λίγα - λίγα από τα φύλλα τους και μαζί με λίγη ρόκα που και αυτή καθυστερεί πολύ να αναπτυχθεί, και ένα κρεμμυδάκι φρέσκο (και αυτά παραμένουν ακόμη πολύ μικρά), τα καταφέρνω να εξασφαλίζω την καθημερινή μου φρέσκια σαλάτα.
Εσείς;.....
Ετοιμαστείτε, όπου νάναι θα αρχίσουμε να φυτεύουμε σπόρους. Αγοράστε χώμα εμπλουτισμένο για σπορά, γλαστράκια μικρά ή ανοίξτε μερικές τρύπες στον πυθμένα τους,για την αποστράγγιση του νερού, στα πλαστικά κουτάκια από τυρί ή βούτυρο, που πιθανόν έχετε μαζέψει. Θα χρειαστείτε και μία πλαστική μεμβράνη και είσαστε έτοιμοι για να μιλήσουμε για σπορά, για άλλη μια φορά. Αν δεν σας έπεισα τις προηγούμενες φορές, ποιός ξέρει, μπορεί να τα καταφέρω αυτή την φορά.
Στο κήπο χρειάζεται λίγη περισσότερη προετοιμασία του εδάφους, για την οποία θα μιλήσουμε στην επόμενη κουβέντα μας.
Με αγάπη

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤΑ ΚΥΠΕΛΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ.ΕΙΜΑΙ ΤΥΧΕΡΗ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΣΠΟΡΕΟΥΣ ΑΠΟ ΝΤΟΠΙΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΑΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΑΣ .ΕΙΡΗΝΗ

Eleni Tsoukali είπε...

Μπράβο Ειρήνη!

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.