Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

Οι αναποφλοίωτοι σπόροι στη διατροφή μας (55)

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Στις διατροφικές οδηγίες που βοηθούν την καταπολέμηση του στρες περιλαμβάνονται και οδηγίες για την κατανάλωση αναποφλοίωτων σπόρων, όπως και στα βιβλία μου αλλά και στα άρθρα μου σε αυτή την ιστοσελίδα επισημαίνω τακτικά.
Πολλές φορές σας έχω πει πως πρέπει να αντικαταστήσετε το άσπρο ψωμί με ψωμί ολικής άλεσης (φτιαγμένο κατά προτίμηση από βιολογικό αλεύρι, με προζύμι), τα άσπρα ζυμαρικά με ζυμαρικά ολικής άλεσης και το άσπρο ρύζι με αναποφλοίωτο.
Με τον τρόπο αυτό εμπλουτίζεται πολύ η διατροφή σε φυτικές ίνες, που βοηθούν την καλύτερη λειτουργία του εντέρου και την αποβολή μέσα από αυτό βλαβερών για την υγεία ουσιών.

Πρόσφατη σχετικά έρευνα που δημοσιεύθηκε ηλεκτρονικά στο περιοδικό JAMA Internal Medicine πριν λίγους μήνες (5 Ιανουαρίου 2015) κατέληξε στο συμπέρασμα πως η αύξηση της κατανάλωσης αναποφλοίωτων σπόρων οδηγεί σε αύξηση του μέσου όρου ζωής, όσον αφορά τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως η αντικατάσταση καθημερινά των εξευγενισμένων σπόρων  που καταναλώνει κάποιος με αναποφλοίωτους,  οδηγεί σε μείωση της πιθανότητας θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα κατά 8 % και γενικότερα μείωση της πιθανότητας θανάτου κατά 4%.
Ενώ η αντικατάσταση μιας μερίδας κόκκινου κρέατος από μία μερίδα αναποφλοίωτων σπόρων οδηγεί σε μείωση κατά 20 % της πιθανότητας θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα και  κατά 10% μείωσης της πιθανότητας θανάτου γενικά.

3-5 μερίδες τροφής με αναποφλοίωτους σπόρους την ημέρα συστήνουν ήδη από το 2010 οι Αμερικανικές οδηγίες διατροφής (μία μερίδα αντιστοιχεί σε μία φέτα ψωμιού, ή μισό ποτήρι ρύζι, ζυμαρικά ή δημητριακά).

Αλλάξτε, φίλες και φίλοι, τη διατροφή σας, σιγά-σιγά. Μάθετε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το ψωμί ολικής άλεσης, αρχίζοντας στην αρχή από τα έτοιμα, αυτά που είναι κομμένα σε φέτες, και η γεύση τους δεν είναι πολύ διαφορετική από το λευκό ψωμί και μαθαίνοντάς τα σιγά-σιγά να αγαπήσουν   το ζυμωτό ψωμί, αυτό που εσείς θα φτιάχνετε στο σπίτι με ολικής άλεσης βιολογικό αλεύρι και προζύμι, που είναι το πιο υγιεινό.
Σας έχω δώσει παλαιότερα και εγώ την δική μου συνταγή για νόστιμο σπιτίσιο ψωμί. Δοκιμάστε να το φτιάχνετε στο ειδικό μηχάνημα εάν δεν έχετε τον χρόνο να το ζυμώνετε μόνες ή μόνοι σας.
Αντικαταστήστε και τα ζυμαρικά που μαγειρεύετε με ολικής άλεσης, ξεκινώντας από τα πολύ λεπτά μακαρόνια ( νο 10) που δεν διαφέρουν πολύ από τα λευκά, ώστε να τα φάνε ευκολότερα και τα παιδιά σας. Στην ανάγκη, προσθέστε τα λίγο - λίγο μέσα στα λευκά που έχουν συνηθίσει να τρώνε, ώστε να συνηθίσουν την γεύση τους σιγά-σιγά.
Και μουλιάστε σε νερό το αναποφλοίωτο ρύζι από το βράδυ, ώστε να μαγειρεύεται πολύ πιο εύκολα την επομένη.

Με αγάπη
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.