Πέμπτη, 1 Ιουνίου 2017

Σχέση διατροφής και ύπνου

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Σε πρόσφατη έρευνα που έγινε σε εργαστήριο ύπνου, παρατηρήθηκε πως η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του ύπνου μας, με σημαντικότερους παράγοντες που την επηρεάζουν, τις ίνες και τα κορεσμένα λίπη.

Η μελέτη έγινε στο Ινστιτούτο Διατροφής του πανεπιστημίου Κολούμπια στην Νέα Υόρκη και δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2016 στο περιοδικό Journal of Clinical Sleep Medicine.

Το συμπέρασμα της έρευνας που έγινε σε 26 άτομα (ηλικίας 30  - 45 ετών, χωρίς
προβλήματα ύπνου) ήταν, πως ο ύπνος τους ήταν πολύ καλύτερος όταν η διατροφή τους ήταν πλούσια σε φυτικές ίνες, και φτωχή σε κορεσμένα λίπη και ζάχαρη. Ότι, δηλαδή, είναι γνωστό πως βοηθάει γενικότερα την υγεία μας.

Το ενδιαφέρον ήταν πως η έρευνα ξεκίνησε για να διαπιστωθεί  εάν η διάρκεια του ύπνου έχει σχέση με την τροφή που καταναλώνεται και βρέθηκε πως η μειωμένη διάρκεια ύπνου (όχι περισσότερο από 4 ώρες) οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση τροφής και ιδιαίτερα λίπους.

Όταν στη συνέχεια οι ερευνητές μελέτησαν και τη σχέση της διατροφής με την ποιότητα του ύπνου και παρατήρησαν τα αποτελέσματα που αναφέρθηκαν πιο πάνω, συμπέραναν πως πιθανότατα, ένας φαύλος κύκλος που ξεκινάει από τη διατροφή και επηρεάζει στη συνέχεια τον ύπνο μας, οδηγεί στην παχυσαρκία, με την κατανάλωση όλο και περισσότερο λιπαρών τροφών.

Επομένως, άφθονες φυτικές ίνες από την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και οσπρίων, και μειωμένη κατανάλωση λιπαρών και ζάχαρης δεν είναι μόνον ένας από τους τρόπους σωστής αντιμετώπισης του στρες (όπως συνηθίζω να σας επισημαίνω συχνά), αλλά και βοήθεια στην βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και την μείωση της παχυσαρκίας.

Με αγάπη

Πηγή: J Clin Sleep Med. 2016;12:19-24. Abstract
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.