Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2015

Παντζάρια (ψητά και ωμά) (7)

ΟΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΟΥ
Σαλάτες

Για τα παντζάρια έχουμε μιλήσει και παλαιότερα. Πρόσφατα όμως, διάβασα ένα ενδιαφέρον άρθρο που αναφέρεται σε αυτά και τις εκπληκτικές τους ιδιότητες και σκέφτηκα να σας τα θυμίσω και εγώ ξανά.
Μία από τις βασικές ιδιότητες αυτού του κατακόκκινου λαχανικού είναι η αγγειοδιαστολή που προκαλεί, πράγμα που αιτιολογεί και την άποψη που είχαν γι αυτό οι παλαιότεροι, πως είναι ένα καλό αφροδισιακό (διαστολή των αγγείων του πέους – στύση-).  Το 2008 είχε δημοσιευθεί στο περιοδικό Hypertension εργασία στην οποία είχε βρεθεί πως τα παντζάρια προκαλούν πτώση της πίεσης μέσω αγγειοδιαστολής, εξ αιτίας των νιτρικών που περιέχουν.

Εκτός όμως από τα αγγεία, τα παντζάρια βοηθούν και την
καλύτερη λειτουργία των μυών, όπως αποδείχθηκε σε έρευνα με αθλητές, ενώ επίσης, οι ίνες τους βοηθούν την πτώση της «κακής» χοληστερίνης (LDL) και την αύξηση της «καλής» (HDL). Το λαχανικό αυτό διαθέτει επίσης ηπατοπροστατευτικές ιδιότητες καθώς και αντικαρκινικές.
Από πλευράς δε θρεπτικών συστατικών, τα παντζάρια έχουν μεγάλη ποσότητα φυλικού οξέος καθώς βιταμίνης C.

Με την ευκαιρία αυτού του άρθρου, θα ήθελα να σας πω για άλλη μια φορά, πως ένας πολύ καλός τρόπος μαγειρέματος των παντζαριών είναι το τύλιγμά τους (ακαθάριστα, αλλά καλά πλυμένα) σε λαδόκολλα και το ψήσιμο στο φούρνο, μέχρι να μαλακώσουν. Κρατούν έτσι όλα τα συστατικά τους και το χρώμα τους παραμένει βαθύ κόκκινο. Στη συνέχεια, όταν κρυώσουν η φλούδα τους βγαίνει πολύ εύκολα. Τα φύλλα τους τα βράζουμε χωριστά.
Κομμένα σε φέτες σερβίρονται πολύ ωραία βάζοντάς τους από πάνω  γιαούρτι (το οποίο έχουμε ανακατέψει με λίγο τριμμένο σκόρδο, αλάτι και λάδι) και πασπαλίζοντάς τα με λίγα καρύδια.

Ωμά επίσης τα παντζάρια γίνονται πολύ νόστιμη σαλάτα, εάν τα αφήσουμε καθαρισμένα μέσα σε νερό με αρκετό ξύδι για μία νύχτα και στη συνέχεια τα τρίψουμε στον χοντρό τρίφτη ή στο ειδικό μηχάνημα και τα ανακατέψουμε με ίση ποσότητα τριμμένου με τον ίδιο τρόπο ξινόμηλου. Ανακατεύουμε τα τριμμένα παντζάρια και ξινόμηλα με γιαούρτι στο οποίο έχουμε προσθέσει αλάτι, σκόρδο (προαιρετικά),  και λίγο λάδι. Πασπαλίζουμε και πάλι με τριμμένα καρύδια.

Καλή σας όρεξη

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.