Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Ερασιτέχνης κηπουρός/ Ανθόκηπος/ Χειμώνας (13)

Μαόνια
Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Η όμορφη μαόνια μου είναι όπως βλέπετε ολάνθιστη παρά το κρύο, τις συνεχείς βροχές και το χαλάζι που εφέτος κάνει την εμφάνισή του συχνά στον τόπο μας. Άνθισε και η στρελίτσια. Ωστόσο ο καιρός στο νησί μας δεν λέει να μας αφήσει το περιθώριο να ασχοληθούμε με την κηπουρική. 

Έφτασε η εποχή που πρέπει να κλαδέψουμε οπωροφόρα, τριανταφυλλιές και ορτανσίες, ωστόσο η συνεχιζόμενη βροχή κάνει τη δουλειά αυτή πολύ δύσκολη. Το μόνο φυτό που πρόλαβα και κλάδεψα, είναι η γλιτσίνια, που στη Κέρκυρα την λένε πασχαλιά, όπως σας έχω ξαναπεί.
Τα παρτέρια μου έχουν γεμίσει ζιζάνια, και τα μανουσάκια, αλλά και τα άγρια ζουμπούλια που άρχισαν να μεγαλώνουν σιγά-σιγά μέσα σε αυτά, δυσκολεύονται να αναπτυχθούν ανάμεσά τους. Πρέπει να τα ξεριζώσω  και να καθαρίσω τα παρτέρια, ωστόσο όσο ο καιρός ακόμη δεν μου το επιτρέπει, έχω αρχίσει να προβληματίζομαι με την ευκολία που μέχρι τώρα είχα να τα ξεριζώνω αυτά τα ζιζάνια και να τα πετάω. Ένιωθα μάλιστα μεγάλη ικανοποίηση βλέποντας τα αποτελέσματα του κόπου μου!
Άκουσα όμως πρόσφατα σε ένα βίντεο ένα κάτοικο του Θιβέτ να λέει πως οι ιερείς τους συμβουλέυουν να ζητούν συγγνώμη από τα ζιζάνια που ξεριζώνουν για να καθαρίσουν τους αγρούς τους, και μπήκα σε μεγάλη περισυλλογή. Το φαντάζεστε; Να ζητάνε συγγνώμη από τα ζιζάνια που ξεριζώνουνε!!! 
Στρελίτσια
Γιατί όχι, θα μου πείτε. Επεμβαίνουμε βίαια επάνω τους σαν να έχουμε κάθε δικαίωμα στη ζωή και τον θάνατό τους. Ωστόσο δεν έχουμε. Δεν είναι δικό μας κατασκεύασμα. Είναι και αυτά ανεξάρτητοι οργανισμοί.
Δεν το σκεφτόμαστε αυτό όταν κακοποιούμε τα ζώα, όπως τα κακοποιούμε, προκειμένου να ικανοποιήσουμε τις γαστρονομικές μας απολαύσεις, θα μου πει κάποιος και θα ασχοληθούμε με τα ζιζάνια τώρα;
Και θα έχει δίκιο. Τέτοιες σκέψεις όμως, κάνουν τον άνθρωπο να ξεχωρίζει από τα άγρια θηρία και καλό είναι να τις κάνουμε, ακόμη και αν δεν οδηγούν  πουθενά. 

Θα ξεριζώσω ίσως και πάλι τα ζιζάνια από τον κήπο μου μόλις ο καιρός το επιτρέψει, όμως θα αντιμετωπίζω με διαφορετικό συναίσθημα από τώρα κι εμπρός αυτή την κατάσταση, πιο ανθρώπινα. Θα νιώθω πως φροντίζω τον κήπο μου, αλλά θα είμαι πιο συνειδητοποιημένη. Θα νιώθω πως ενοχλώ και πως δεν είμαι ο κυρίαρχος του κόσμου τούτου!!! 

Ωστόσο άρχισα να μελετώ αυτές τις ημέρες και τα βίντεο του γεωπόνου κ. Μανίκη που εξηγούν τα οφέλη και τον τρόπο της "φυσικής καλλιέργειας", στην οποία τα ζιζάνια δεν χρειάζεται να τα ξεριζώνει κανείς, αλλά αντίθετα τα αφήνει να συμβάλουν στην εδαφοκάλυψη   και θα προσπαθήσω να ακολουθήσω από εδώ και εμπρός τις συμβουλές του, γιατί όχι μόνον γίνεται έτσι η κηπουρική ευκολότερη, αλλά σου δίνεται και η αίσθηση πως δεν πας κόντρα στη φύση, πως δεν την καταστρέφεις για δικό σου και μόνον όφελος. 
Με αγάπη

3 σχόλια:

Nina είπε...

Κυρία Ελένη είμαι πολύ χαρούμενη γιατί σήμερα ξεκίνησα το δικό μου λαχανόκηπο στο μπαλκόνι μου... Δεν ασχολιόμουν ποτέ πριν με αυτό ούτε καν με λουλούδια....μου προκαλέσατε όμως το ενδιαφέρον να το ψάξω και τελικά να αποφασίσω να ασχοληθώ!!! Δεν ξέρω πώς θα πάει ελπίζω να τα καταφέρω.... Να είστε καλά μας δίνετε έμπνευση!!!

Eleni Tsoukali είπε...

Ευχαριστώ για το σχόλιο. Είναι πραγματική απόλαυση η ενασχόληση με την κηπουρική και βοηθάει πολύ την ψυχολογία μας. Καλή επιτυχία σε ότι κάνετε!

Nina είπε...

Ευχαριστώ πολύ!!! ελπίζω να κάνετε νέο βίντεο σύντομα....

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.