Δευτέρα, 7 Αυγούστου 2017

Πόση ευγνωμοσύνη αισθάνεστε;

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Για το στρες που προκαλούν στον οργανισμό τα αρνητικά μας συναισθήματα, (λόγω του ότι βασίζονται αυτά σε φόβους)  σας έχω μιλήσει επανειλημμένα και σε αναρτήσεις μου και σε μικρά βίντεο στο κανάλι μου στο Youtube.
Δεν χωράει καμία αμφιβολία πως αυτά είναι καταστροφικά για την υγεία μας, γι αυτό και πρέπει να μάθουμε έγκαιρα να τα διαχειριζόμαστε σωστά, αφού σαν υλοποιημένοι άνθρωποι είναι αδύνατον να αποφύγουμε να  τα νιώθουμε.
Οι έρευνες για τον ρόλο των θετικών συναισθημάτων στην υγεία όμως, δεν είναι πολλές. Αυτό γιατί, πίστευαν οι επιστήμονες πως τα θετικά συναισθήματα απλά δεν βλάπτουν τον οργανισμό όπως τα αρνητικά και αυτό δεν το θεωρούσαν σημαντικό προς έρευνα.
Όταν όμως κάποιοι αποφάσισαν να μελετήσουν τη δράση των θετικών
συναισθημάτων στον οργανισμό, ανακάλυψαν με έκπληξη πως αυτά δρουν βελτιωτικά στον οργανισμό. Διευρύνουν το πεδίο της περιφερικής μας όρασης, βελτιώνουν την δράση του ανοσοποιητικού μας και άλλα πολλά…
Ειδικότερα για το θετικό συναίσθημα της ευγνωμοσύνης, είναι αρκετές οι έρευνες που έχουν δείξει πως αυτό βελτιώνει τη διάθεση και απομακρύνει την κατάθλιψη.

Μία πρόσφατη σχετική έρευνα έγινε σε 300 φοιτητές κολεγίου που είχαν ζητήσει βοήθεια από ψυχολόγους για άγχος και κατάθλιψη. Όλοι οι φοιτητές έλαβαν την ίδια ψυχολογική υποστήριξη.
Οι ερευνητές όμως τους μοίρασαν σε 3 ομάδες και στην πρώτη ομάδα ζήτησαν να γράφουν ένα γράμμα ευγνωμοσύνης προς κάποιο πρόσωπο, μία φορά την εβδομάδα, επί τρεις εβδομάδες (χωρίς να πρέπει να το στείλουν υποχρεωτικά στο πρόσωπο αυτό). Στη δεύτερη ομάδα ζήτησαν να γράφουν  τα πιο βαθιά τους συναισθήματα και σκέψεις σχετικά με τις αρνητικές τους εμπειρίες, ενώ στα άτομα της  τρίτης ομάδας δεν ζητήθηκε να κάνουν τίποτ’ άλλο εκτός από την ψυχολογική υποστήριξη που έπαιρναν.  

Προς μεγάλη τους έκπληξη οι ερευνητές παρατήρησαν πως η ομάδα που έγραφε τα γράμματα ευγνωμοσύνης, είχε πολύ καλύτερη πνευματική υγεία από τις άλλες δύο ομάδες, μετά από 4 εβδομάδες και ακόμη καλύτερη μετά 12 εβδομάδες που εξετάσθηκαν όλοι και πάλι.

Συγχρόνως, στα άτομα όλων των ομάδων κάποιος έδινε σε σταθερά χρονικά διαστήματα ένα μικρό χρηματικό ποσό και τους ζητήθηκε να δίνουν ή όχι, μέρος από αυτά τα χρήματα, ή όλα, σε τοπικές φιλανθρωπικές οργανώσεις, εάν νιώθουν ευγνωμοσύνη προς τον άνθρωπο που τους δίνει τα χρήματα.
Με μαγνητική τομογραφία ελέγχθηκαν οι εγκέφαλοι όλων των φοιτητών που συμμετείχαν στην  έρευνα  τρεις μήνες μετά.   Διαπιστώθηκε πως εκείνοι που είχαν γράψει τα γράμματα ευγνωμοσύνης παλαιότερα, είχαν όταν μετέφεραν με ευγνωμοσύνη τα χρήματα στις φιλανθρωπικές οργανώσεις, εντονότερη νευρική λειτουργία  σε περιοχές του εγκεφάλου που έχουν σχέση με την μάθηση και την λήψη αποφάσεων. Και αυτό, 3 μήνες μετά από το γράψιμο των γραμμάτων ευγνωμοσύνης… πράγμα που σημαίνει πως τα αποτελέσματα του συναισθήματος της ευγνωμοσύνης δεν είναι παροδικά, λένε οι ερευνητές.

Οι έρευνες για τον ρόλο των θετικών συναισθημάτων στην υγεία μας (σωματική και πνευματική)  θα συνεχίσουν να γίνονται  και πιστεύω πως σύντομα θα έχω πολύ περισσότερα να σας πω γι αυτό το θέμα.
Προσπαθήστε όμως στο μεταξύ , φίλες και φίλοι μου,  να αυξήσετε τα θετικά συναισθήματα που νιώθετε στη ζωή σας. Μην αφήνετε την καθημερινότητα με τις δυσκολίες της να σας απομακρύνει από την ευγνωμοσύνη που πρέπει να νιώθετε για ότι έχετε στη ζωή σας (στέγη, φαγητό, πόδια, χέρια, μάτια, αυτιά, …) και για όλα όσα η φύση απλόχερα μας χαρίζει (ήλιο,  βροχή, λουλούδια, δέντρα, νερό, θάλασσα…). Όσες και όσοι λέτε συχνά ένα ευχαριστώ (στη φύση, το σύμπαν, τον Θεό… όπου θέλει ο καθένας, ή σε κάποιο άτομο που νιώθετε πως σας έχει βοηθήσει) κάνετε ένα μεγάλο δώρο στον εαυτό σας. Του χαρίζετε σωματική και ψυχική υγεία.

Με αγάπη



Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.