Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2015

Mindfulness (εγρήγορση) (48)

Η έννοια της Αγγλικής λέξης mindfulness  που θα μπορούσε να ερμηνευτεί ίσως στα Ελληνικά και σαν «συνειδητή εγρήγορση», δηλώνει ένα είδος βουδιστικού διαλογισμού, ευρέως διαδεδομένου.  Στην εποχή μας, έχει αρχίσει αυτή να παίζει σημαντικό ρόλο στην ιατρική και την ψυχολογία, γιατί είναι πάρα πολλές οι έρευνες, και γίνονται όλο και περισσότερες, που δείχνουν πως αυτή η μέθοδος έχει πολύ
θετικά αποτελέσματα στην υγεία, ψυχική και σωματική.

Και είναι φυσικό. Mindfulness σημαίνει να είσαι παρών και να παρατηρείς, όλα όσα συμβαίνουν τόσο γύρω σου, όσο και μέσα σου, χωρίς κριτική. Να είσαι δηλαδή ένας ουδέτερος παρατηρητής.  
Να παρατηρείς τον τρόπο που λειτουργεί η αναπνοή σου, τον τρόπο με τον οποίο χτυπάει η καρδιά σου, τον τρόπο που περπατάς, τη στάση που έχει ανά πάσα στιγμή το σώμα σου, τα λόγια που λες, τα συναισθήματα που νιώθεις, τις σκέψεις που κάνει ο νους σου, όπως και όλα όσα σε περιτριγυρίζουν. Να παρατηρείς δηλαδή με προσοχή ένα λουλούδι, να βλέπεις όλες τις λεπτομέρειές του, ή στα δέντρα που συναντάς στον δρόμο σου, να παρατηρείς το σχήμα και το χρώμα των κορμών και των φύλλων τους. Στους ανθρώπους που υπάρχουν γύρω σου να παρατηρείς τις εκφράσεις των προσώπων τους,  τη στάση του σώματός τους κ.λπ.

Μένοντας για λίγο ουδέτερος παρατηρητής του εαυτού και των γύρω σου, βρίσκεσαι αποστασιοποιημένος από το εγώ και τα προβλήματά του, και επομένως και από το στρες που δημιουργεί η αίσθηση της αποκοπής από το Όλο. Η ψευδής αυτή αίσθηση της δυαδικότητας που, που με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, οδηγεί στον φόβο και ξεκινάει στον εγκέφαλο την αντίδραση του στρες. Μία αντίδραση που γίνεται καταστροφική για τον οργανισμό εάν υπερβεί σε διάρκεια τις αντοχές του, όπως πολλές φορές σας έχω εξηγήσει.

Όσο πιο συχνά μέσα στην ημέρα του βρίσκεται σε αυτή την εγρήγορση (mindfulness) κάποιος, τόσο μεγαλύτερο καλό κάνει στην υγεία του. Είναι πολλές οι επιστημονικές έρευνες που το έχουν διαπιστώσει αυτό και γίνονται όλο και περισσότερες, όσο περνάει ο καιρός.

Ο ουδέτερος παρατηρητής, στην ουσία, βρίσκεται έξω από την ύλη και την παρατηρεί… Αυτό, τον ενώνει με την πνευματική του φύση και τον απαλλάσσει από τις ταλαιπωρίες του «εγώ» και της δυαδικότητας. Όσο πιο συχνά λοιπόν κάποιος ασχολείται με αυτή την τεχνική, τόσο πιο κοντά στην πνευματική του φύση βρίσκεται, και απολαμβάνει τα οφέλη που αυτή του προσφέρει, όπως την αίσθηση της ενότητας των πάντων, που χαρίζει ψυχική γαλήνη και απαλλάσσει από κάθε φόβο.

Βάλτε λοιπόν την τεχνική αυτή στη ζωή σας φίλες και φίλοι μου. Γίνετε για λίγο παρατηρητές ουδέτεροι του εαυτού σας, των άλλων ή της φύσης… Προσπαθήστε να το κάνετε αυτό όσο πιο συχνά μπορείτε και θα δείτε πολύ γρήγορα τα θετικά αποτελέσματα στην υγεία και τη ζωή σας γενικότερα.

Με αγάπη
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.