Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2016

Διαβήτης και καθιστική ζωή

Αρκετές φορές σας έχω μιλήσει για τα καινούργια νέα που αφορούν την άσκηση σαν μέσο αντιμετώπισης του στρες στη ζωή. Η αξία της είναι αδιαμφισβήτητη, ωστόσο οι νεότερες έρευνες δείχνουν πως πιο σημαντική από την άσκηση είναι η αποφυγή της πολύ καθιστικής ζωής, όπως σας έχω πει σε παλαιότερο άρθρο.

Εξ αιτίας αυτής της διαπίστωσης, στην Ιαπωνία  οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να
χρησιμοποιούν πάγκους εργασίας οι οποίοι μπορούν να ανυψώνονται, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να εργάζονται κάποια ώρα καθιστοί και κάποια ώρα όρθιοι.  
Στον τομέα αυτόν οι έρευνες συνεχίζονται γιατί δυστυχώς η ζωή μας γίνεται όλο και περισσότερο καθιστική. Οι περισσότεροι περνούν πολλές ώρες καθισμένοι μπροστά σε ένα γραφείο, μία τηλεόραση ή ένα κομπιούτερ…
Μπορεί, άραγε, άσκηση κάποιες ώρες την εβδομάδα σε ένα γυμναστήριο ή κάποιες ώρες γρήγορου περπατήματος την εβδομάδα να αντιρροπήσει   τις βλάβες που δημιουργεί η τόσο πολύ καθιστική ζωή μας; Οι έρευνες δείχνουν, πως μάλλον όχι…

Μία νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο ιατρικό περιοδικό Diabetologia έγινε σε διαβητικούς ασθενείς. Σε αυτή αποδείχθηκε πως η αντικατάσταση των καθιστικών ωρών με ορθοστασία και περπάτημα απλό μέσα στο σπίτι, μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη δράση της ινσουλίνης με συνέπεια την καλύτερη ρύθμιση των τιμών του σακχάρου τους. Και αυτό, όπως λένε οι ερευνητές μπορεί να βοηθήσει τους διαβητικούς ασθενείς, ιδιαίτερα αυτούς που λόγω νευροπάθειας ή μυϊκής αδυναμίας δεν μπορούν να ασκηθούν κανονικά και συχνά.
Είναι, τελικά, η διάρκεια της άσκησης πιο σημαντική από την έντασή της, αποφαίνονται οι ερευνητές.

Επομένως, φίλες και φίλοι διαβητικοί, προσπαθήστε να κάθεστε όσο λιγότερη ώρα μπορείτε, κατά τη διάρκεια της ημέρας σας. Κάντε κάποιες από τις δουλειές σας όρθιοι, αντί καθιστοί, σηκωθείτε συχνά από την καρέκλα ή την πολυθρόνα σας για κάποια μικροδουλειά, παρακολουθείστε τις ειδήσεις στην τηλεόραση κάνοντας όρθιοι επί τόπου μικρά βήματα ή μικρές ασκήσεις με τα χέρια σας και γενικά βρείτε τρόπους να αποφεύγετε το πολύωρο κάθισμα, αν θέλετε καλύτερη ρύθμιση του διαβήτη σας.

Με αγάπη

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.