Παρασκευή 4 Αυγούστου 2023

Άσκηση και αντοχή στον πόνο

 Γεια σας


Είχα ένα ατύχημα. Χθες στη παραλία έπεσα και χτύπησα το πρόσωπό μου σε ένα τσιμεντένιο στρογγυλό (ευτυχώς) τραπέζι. Έχασα όλα τα πάνω δόντια μου και χρειάστηκα ράμματα για τα σκισμένα χείλη μου… Δεν είχα κατάγματα ευτυχώς…

Συνάδελφοι γιατροί και ο οδοντίατρος που με περιποιήθηκαν μου συνέστησαν αντιφλεγμονώδη για τον πόνο, γιατί όπως μου είπαν θα πονούσα πολύ, όσο πέρναγε η ώρα…

Το περίεργο είναι πως δεν πήρα κανένα φάρμακο, έκανα απλά ξηρασία (ούτε τροφή, ούτε νερό) για 24 ώρες, αφωνία, και ξεκούραση. Όλα έχουν στο πρώτο 24ωρο βελτιωθεί αρκετά. Τους πόνους για τους οποίους με προετοίμασαν δεν τους ένιωσα.

Και  καθώς άνοιξα τα μέιλ μου πριν λίγο, είδα μία πρόσφατη ερευνητική εργασία στην οποία αναφέρεται πως σε μελέτη πολλών χιλιάδων ατόμων,

παρατηρήθηκε πως όσοι γυμνάζονται σταθερά με κάποιο τρόπο έχουν μεγαλύτερη αντοχή στον πόνο… Η δική μου άσκηση είναι εδώ και χρόνια 15 λεπτά ασκήσεις με δίκιλα βαράκια το πρωί μόλις ξυπνάω, στη συνέχεια κηπουρική, (όταν ο καιρός το επιτρέπει), η γιόγκικη άσκηση «χαιρετισμός στον ήλιο» κάθε απόγευμα (μερικές επαναλήψεις) και μερικές ασκήσεις για τους κοιλιακούς.

Υπάρχουν μέρες που δεν τα κάνω όλα αυτά, αλλά συνήθως τα κάνω. Ο χρόνος που καταναλώνω δεν είναι πολύς. Εκτός από την κηπουρική που είναι θέμα διάθεσης και αναγκών του κήπου, οι ώρες που αφιερώνω σε άσκηση είναι ένα 15λεπτο το πρωί με τα βαράκια και 30 λεπτά το απόγευμα. Τα αποτελέσματα όμως είναι πράγματι σημαντικά, σε πολλούς τομείς όπως πολλές φορές σας έχω αναλύσει. Τώρα διαπίστωσα πως με κάνουν και πιο ανθεκτική στον πόνο. Πολύ ενδιαφέρον, αν και πιστεύω πως σημαντικό ρόλο στον πόνο, όσο και στην γενικότερη καλή εξέλιξη, έπαιξε και η "ξηρασία" με την οποία αντιμετώπισα την κατάσταση…

Αν το θέμα της «ξηρασίας» όπως και της «νηστείας» σαν θεραπευτικές μέθοδοι σας ενδιαφέρει πρέπει να διαβάσετε το βιβλίο του συναδέλφου Παπαγιανόπουλου. Οι πληροφορίες που περιέχει είναι πολλές και πολύ χρήσιμες και έχουν την βάση τους σε παμπάλαιες γνώσεις. Και ο Ιπποκράτης,  διάβασα κάπου, είχε πει «αν πονάς, όχι βότανα, πρώτα νηστεία».

Με αγάπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.