Παρασκευή, 20 Απριλίου 2018

Περπατήστε, αν θέλετε να είστε υγιείς...


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Ανάμεσα στους τρόπους σωστής διαχείρισης του στρες, σημαντικό ρόλο έχει η άσκηση, όπως δεν κουράζομαι να σας λέω συχνά.  
Κάθε άσκηση, ακόμη και η πιο μικρή, βοηθάει το σώμα να λειτουργήσει καλύτερα και να κάψει κάποιες από τις βλαβερές ουσίες που παράγονται σε αυτό από τα στρες της ζωής. 
Το τακτικό περπάτημα, το ανέβασμα κάποιας σκάλας, οι δουλειές του σπιτιού, το συχνό σήκωμα από την καρέκλα, είναι μερικές από τις πιο απλές ασκήσεις που μπορεί να κάνει κάποιος για να ωφελήσει την υγεία του. 
Ακόμη καλύτερη άσκηση είναι ο χορός με μία όμορφη μουσική, η συμμετοχή σε ομαδικά αθλήματα ή η συμμετοχή σε ομάδες γυμναστικής, όπου εκτός από την
άσκηση  στην καταπολέμηση των επιδράσεων του στρες βοηθάει και η επαφή μας με τους άλλους συμμετέχοντες, η κοινωνικοποίησή μας,  δηλαδή. Σας τα έχω πει πολλές φορές όλα αυτά, αλλά θα συνεχίζω να σας τα θυμίζω, γιατί έχουν πολύ  μεγάλη σημασία για την υγεία σας.

Έρευνες έχουν γίνει και γίνονται πολλές. Θεωρείται πλέον διεθνώς, πως η άσκηση πρέπει να υπάρχει μέσα σε κάθε θεραπευτική συμβουλή. Και όμως οι γιατροί δεν είναι ενημερωμένοι και οι περισσότεροι δεν την συστήνουν, σαν απαραίτητο συμπλήρωμα κάθε θεραπείας. Όχι μόνον στον τόπο μας, αλλά διεθνώς.
Σε πολύ πρόσφατο άρθρο του έγκυρου καρδιολογικού ιατρικού περιοδικού «Circulation» αναφέρεται πως, παρ΄ότι δεν έχουν ακόμη εξακριβωθεί ακριβώς οι μηχανισμοί με τους οποίους γίνεται αυτό, υπάρχουν πλέον πολύ δυνατές ενδείξεις από τις επιστημονικές έρευνες, ότι η συστηματική άσκηση αναστρέφει τις βλάβες που δημιουργούνται στα αγγεία με τα χρόνια.

Σε ένα άρθρο της 33 σελίδων, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία (ΑΚΕ)δίνει τις σχετικές με το θέμα οδηγίες της προς τους καρδιολόγους, στο περιοδικό που αναφέρθηκε πιο πάνω, θεωρώντας βασικό της στόχο, μέχρι το 2020 να έχει με αυτές τις οδηγίες βελτιώσει την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος των Αμερικανών και να έχει μειώσει τους θανάτους από καρδιακά και εγκεφαλικά νοσήματα.

Μέσα στις υπόλοιπες αλλαγές στον τρόπο ζωής και σκέψης μας, που είναι απαραίτητες για την καταπολέμηση των επιπτώσεων του στρες στην υγεία μας, τις οποίες συνέχεια σας θυμίζω σε αυτήν εδώ την ιστοσελίδα, με αυτή την κίνηση της ΑΚΕ, η άσκηση μπαίνει, επιτέλους, επίσημα, σε αυτές που ονομάζουμε πια «συμπληρωματικές» θεραπείες. Θεραπείες, δηλαδή, που συμπληρώνουν τη θεραπευτική φαρμακευτική αγωγή.

Το πρόβλημα, βέβαια, θα παραμένει, όσο οι γιατροί δεν είναι ακόμη όλοι ενημερωμένοι, για τον πολύ σοβαρό ρόλο της άσκησης στη θεραπεία κάθε νοσήματος, παρ΄ότι οι έρευνες επάνω στο θέμα αυτό γίνονται όλο και περισσότερες.

Στο συνέδριο της Πειραματικής Βιολογίας του 2017 ανακοινώθηκε εργασία στην οποία αποδείχτηκε πως το περπάτημα ρυθμίζει πολύ δυναμικά την κυκλοφορία του εγκεφάλου. 
Όπως δηλώνουν οι ερευνητές, δεν χρειάζεται να κάνει κανείς πολλά. Αρκεί ένα μικρό καθημερινό πρωινό περπάτημα, για να βελτιωθεί ο ύπνος, να μειωθούν οι πιθανότητες καρκίνου του μαστού , να βελτιωθούν τα επίπεδα σακχάρου και η κυκλοφορία και να αυξηθεί η ροή οξυγόνου στον εγκέφαλο.

Θέλετε να βελτιώσετε την εγκεφαλική σας λειτουργία; Περπατήστε. Θέλετε να αυξήσετε την αυτοεκτίμησή σας; Περπατήστε. Θέλετε να μειώσετε το στρες; περπατήστε!!!

Αυτή είναι η συμβουλή των πιο πάνω ερευνητών. Δεν είναι μόνον δική μου, όπως ίσως πολλοί νομίζετε, μέχρι τώρα.

Με αγάπη







Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.