Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2013

Υγιεινή διατροφή (39)

Το κακάο βελτιώνει την μνήμη        

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Για τα οφέλη της σοκολάτας έχουμε ξαναμιλήσει παλαιότερα. Σήμερα θα σας ενημερώσω για τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης σχετικά μελέτης επάνω στο θέμα αυτό που έγινε από επιστήμονες ερευνητές του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

Η έρευνα έγινε σε μία ομάδα 60 ατόμων ηλικίας, ηλικίας 73 ετών κατά μέσο όρο. Τα άτομα αυτά ελέγχθηκαν πριν αρχίσει η έρευνα με υπερήχους  ως προς την αναλογία αιμάτωσης και λειτουργίας του εγκεφάλου και βρέθηκε πως το  ένα τρίτο από αυτά (18 από τους 60) είχε μειωμένη αιμάτωση σε σχέση με τις λειτουργικές τους ανάγκες. Έλεγχος της μνήμης έδειξε πως στα άτομα αυτά ήταν και αυτή μειωμένη.
Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα να πίνουν δύο φλιτζάνια ζεστή σοκολάτα την ημέρα, χωρίς να καταναλώνουν άλλο είδος σοκολάτας και μετά από 30 ημέρες η μνήμη και η εγκεφαλική τους αιμάτωση επανελέγχθηκαν.  
Από τα 18 άτομα που είχαν βρεθεί αρχικά με  μειωμένη εγκεφαλική αιμάτωση, τα 13 είχαν βελτιωθεί σημαντικά και το ίδιο είχε βελτιωθεί και η  μνήμη τους. Πολύ μεγάλο το ποσοστό όπως καταλαβαίνετε.

Το κακάο περιέχει φλαβονοειδή τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και εμποδίζουν τη συγκόλληση των αιμοπεταλίων, βελτιώνοντας έτσι την κυκλοφορία και εμποδίζοντας τη δημιουργία θρόμβων. Είναι επίσης γνωστό πως αυτή τους η ιδιότητα βοηθάει και την σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού, χωρίς όμως να έχουν ακόμη βρει οι επιστήμονες τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αυτό.
Το 2012, στο Cochrane Library δημοσιεύθηκαν και 20 πειραματικές εργασίες που βρήκαν πως η μαύρη σοκολάτα ή το κακάο μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Μη διστάζετε λοιπόν φίλες και φίλοι να τρώτε ένα κομμάτι (2χ2 εκ) μαύρης σοκολάτας την ημέρα, ή ακόμη καλύτερα να πίνετε  ένα- δύο φλιτζάνια ζεστό κακάο* καθημερινά, κατά προτίμηση χωρίς γάλα, γιατί φαίνεται πως αυτό το τελευταίο εμποδίζει την απορρόφηση των χρήσιμων συστατικών του κακάο.

Με αγάπη

* φαίνεται πως το βράσιμο του κακάο απελευθερώνει περισσότερα απο τα οφέλιμα συστατικά του.


Πηγές: http://www.medicalnewstoday.com
             http://science.naturalnews.com
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.