Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2015

Πώς θα μάθουμε να ελέγχουμε τις σκέψεις μας (15)

Το θέμα των σκέψεων, το πού και το πώς δημιουργούνται αυτές, δεν έχει λυθεί ακόμη. Η υλιστική άποψη πως όλα αρχίζουν και τελειώνουν στις συνάψεις του εγκεφάλου, δεν είναι απαραίτητα η μόνη σωστή απάντηση σε αυτό το πρόβλημα.  
Ο εγκέφαλός μας είναι ένα κομπιούτερ εκπληκτικής τεχνολογίας, δεν χωράει καμία αμφιβολία. Είναι όμως ένα υλικό σώμα. Δημιουργεί, άραγε μόνο του, χωρίς καμία εξωτερική επίδραση σκέψεις;
Πώς και γιατί;

Μία άποψη είναι, πως ο εγκέφαλος συλλαμβάνει από το περιβάλλον σήματα, τα συνδυάζει με καταγραφές που υπάρχουν ήδη στο υποσυνείδητο (μνήμες σχετικές) και τα μετατρέπει σε λέξεις και προτάσεις, δημιουργώντας έτσι τις σκέψεις μας. Κάτι ανάλογο που γίνεται, δηλαδή, στο απλό μας κομπιούτερ, όταν παίρνει πληροφορίες από το διαδίκτυο.

Δεν ξέρω αν είναι σωστή άποψη ή η μόνη σωστή (γιατί έχουν διατυπωθεί και άλλες), αλλά όπως και αν παράγονται οι σκέψεις αυτές, είναι γεγονός πως ανακυκλώνονται συνεχώς, οδηγούν η μία στην άλλη, ανασύροντας όλο και περισσότερες σχετικές μνήμες από το παρελθόν και δημιουργούν τον γνωστό «θόρυβο» του νου, που ταλαιπωρεί πολλούς. Και επειδή οι αποθηκευμένες στο υποσυνείδητο μνήμες περιέχουν κυρίως φόβους (μια που αυτοί δηλώνουν κινδύνους από τους οποίους πρέπει να προστατεύεται ο εαυτός, όντας σε ετοιμότητα, γι αυτό και τις αποθηκεύει ο οργανισμός), οι σκέψεις αυτές δημιουργούν άγχος, και ταλαιπωρούν.

Προέρχονται, δηλαδή, οι σκέψεις, από τα ερεθίσματα του υλικού μας περίγυρου και τις αποθηκευμένες στο υποσυνείδητο μνήμες μας. Γι αυτό και ανακυκλώνουν διαρκώς τα ίδια και τα ίδια και μας κουράζουν.

Συχνά νιώθουμε κουρασμένοι από τις πολλές μας σκέψεις. Δεν είναι έτσι ;

Ο νους όμως δεν γίνεται να σταματήσει να κάνει το έργο του. Είναι σαν να θέλουμε να κάνουμε την καρδιά μας να σταματήσει να χτυπάει… Κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, όσο αδύνατο είναι να σταματήσει και ο νους μας να κάνει σκέψεις…
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι, να παρατηρούμε για λίγο τις σκέψεις που δημιουργούνται στο νου μας σαν να είμαστε ουδέτεροι παρατηρητές. Να προσπαθήσουμε για λίγο να παρατηρούμε τις σκέψεις μας αποστασιοποιημένα, χωρίς να εμπλεκόμαστε συναισθηματικά σε αυτές.

-‘Α τώρα σκέφτηκα αυτό… ‘Α τώρα σκέφτηκα πάλι εκείνο… κ.ο.κ

Εάν κάνουμε αυτή την απλή άσκηση για λίγα λεπτά κάθε μέρα, θα δούμε σιγά-σιγά τον νου μας να καθαρίζει. Θα συνειδητοποιήσουμε πως δεν είμαστε ένα με τις σκέψεις μας, πως αυτές είναι επισκέπτες του νου μας και πως μπορούμε τελικά να τις παρατηρούμε και να τις αφήνουμε στην άκρη, εάν μας ενοχλούν και μας δημιουργούν αναστάτωση και αρνητικά συναισθήματα.

Δοκιμάστε το λίγα λεπτά κάθε μέρα. Αποφασίστε για λίγο να παρατηρείτε τις σκέψεις σας χωρίς να τις κρίνετε ή να τις αναλύετε. Απλά να τις παρατηρείτε σαν ένας ουδέτερος παρατηρητής. Θα διαπιστώσετε πως μειώνεται σιγά-σιγά το άγχος και το στρες που αυτό σας δημιουργεί. 

Και όσο ασκείστε, το επόμενο στάδιο θα είναι, να καταφέρετε να βγάζετε έξω από τον νου σας τις αρνητικές σκέψεις, αυτές που σας δημιουργούν στρες, σαν να είναι ανεπιθύμητοι επισκέπτες του νου σας...

Ασκηθείτε! χωρίς βίντεο και cd. Μόνοι, εσείς και οι σκέψεις σας...Απλά παρατηρήστε τες, για λίγο, καθημερινά. 
Θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα, εάν έχετε την απαραίτητη υπομονή.  

Με αγάπη
Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.