Σάββατο, 4 Νοεμβρίου 2017

Συναισθήματα και χαλάρωση

Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Σε μία σελίδα που έχω κάνει στο Facebook με συμβουλές για αυτοβελτίωση, είχα συστήσει ασκήσεις στις οποίες θα έπρεπε όποιος τις ακολουθούσε να καταγράψει νοερά κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί άτομα που αγαπάει πολύ και νιώθει χαρά που υπάρχουν στη ζωή του, ή κάποιο γράμμα ευγνωμοσύνης σε πρόσωπο που τον έχει εξυπηρετήσει στο παρελθόν, ή να καταγράψει επιθυμίες του που θέλει να εκπληρωθούν. Είναι, γενικά, ασκήσεις με τις οποίες ενισχύονται τα θετικά συναισθήματα των ατόμων που ασχολούνται με αυτές.
Κάποιοι ακολούθησαν τις ασκήσεις αυτές, και απ΄ότι με έχουν ενημερώσει, έχουν διαπιστώσει αλλαγές στη ζωή τους. Είναι πιο χαλαροί και αντιμετωπίζουν καλύτερα τις δυσκολίες.

Φαντασθείτε τη χαρά μου όταν σήμερα διάβασα σε άρθρο έγκυρης ιατρικής ιστοσελίδας πως
μειώθηκε το ποσοστό εργασιακής εξουθένωσης (burnout) ανάμεσα σε γιατρούς, μετά από 2 εβδομάδες άσκησής τους στην καταγραφή κάθε βράδυ, πριν τον ύπνο, 3 καλών πραγμάτων που τους συνέβησαν στην ημέρα τους και την συσχέτισή τους με το θετικό συναίσθημα που τους έκαναν αυτά να νιώσουν…

Όπως λέει ο επικεφαλής της έρευνας, όταν ο εγκέφαλός μας λειτουργεί με την αντίδραση του στρες (πράγμα που συμβαίνει πάντα όταν έχουμε αρνητικά συναισθήματα) δύσκολα μπορεί να εστιάσει στα καλά που συμβαίνουν γύρω μας, γιατί η αντίδραση του στρες είναι αντίδραση επιβίωσης. Δεν γίνεται όταν σε κυνηγάει ένα λιοντάρι να θαυμάζεις το ουράνιο τόξο που υπάρχει στον ουρανό... Αντίθετα, σε μια τέτοια περίπτωση, ο οργανισμός παρατηρεί τριγύρω μόνον όσα άλλα φοβικά υπάρχουν, ώστε να τα αποφύγει και αυτά…
Χρειάζεται δηλαδή, άσκηση ο εγκέφαλος στην αναγνώριση θετικών συναισθημάτων ώστε να μπορεί να τα βιώνει συχνά σταματώντας έτσι την αντίδραση του στρες που του δημιουργούν συνεχώς οι δύσκολες συνθήκες της ζωής μας.

Σας θυμίζω πως το σταμάτημα της αντίδρασης του στρες και η χαλάρωση του εγκεφάλου επιτυγχάνεται με 3 τρόπους. 
1. Με την αραίωση των αναπνοών (6 αναπνοές/λεπτό οδηγούν τον εγκέφαλο στη χαλάρωση)
2. Με την συγκέντρωση του νου σε κάτι (υλικό αντικείμενο, αίσθηση του σώματος κ.λπ)
3. Με τη βίωση θετικού συναισθήματος

Ασκηθείτε στη χαλάρωση λοιπόν, με όποιον τρόπο σας ταιριάζει! Μην αφήνετε την αντίδραση του στρες να σας οδηγεί σε ασθένειες.

Με αγάπη

Πηγή: 

https://www.medscape.com/viewarticle/887432?nlid=118701_4561&src=wnl_dne_171024_mscpedit&uac=101389ST&impID=1463754&faf=1#vp_2

Δημοσίευση σχολίου

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.